

Yasmin: PrimaDen: ngc 6334: děkuji za komentáře


...jsou tam moc pěkná místa a je jich tam více než dost, konec je opravdu vydařený :)


tak tato je úžasná... :
pár na pár a přece změní tě na věčnou
známej pocit nejde být (jen tak)
když...mám Tvý oči pro sebe
hele, asi ji sem celou okopíruji :)))
pár na pár a přece změní tě na věčnou
známej pocit nejde být (jen tak)
když...mám Tvý oči pro sebe
hele, asi ji sem celou okopíruji :)))


Rozhodně zajímavá úvaha. Vymyslet nová slova, která by se ujala, je pro většinu lidí docela těžké, proto se nejspíš používají stávající slova v novém významu.
Mně se to moc nelíbí, protože pak i takové slovo jako "muž" má podle slovníku (z roku 2000) čtyři(!) různé významy - dospělý člověk mužského pohlaví; nositel mužských vlastností; jednotlivec z množství, zvláště voják; manžel. (Já jej navíc používám ještě v pátém - člověk mužského pohlaví bez ohledu na věk.) Slovo "nebo" může být použito ve výlučném (jedno, nebo druhé, ale ne obojí) nebo nevýlučném smyslu (jedno, druhé nebo obojí).
Proto se snažím vymýšlet spíš vlastní slova (angyklos, protidlaň).
Mně se to moc nelíbí, protože pak i takové slovo jako "muž" má podle slovníku (z roku 2000) čtyři(!) různé významy - dospělý člověk mužského pohlaví; nositel mužských vlastností; jednotlivec z množství, zvláště voják; manžel. (Já jej navíc používám ještě v pátém - člověk mužského pohlaví bez ohledu na věk.) Slovo "nebo" může být použito ve výlučném (jedno, nebo druhé, ale ne obojí) nebo nevýlučném smyslu (jedno, druhé nebo obojí).
Proto se snažím vymýšlet spíš vlastní slova (angyklos, protidlaň).


Severak: Děkuji za rady.
1) Ačkoliv mám rozhlasové hry celkem rád, jejich tvorba není můj hlavní zájem, takže lepší mikrofon si pořizovat nebudu. (Jsem rád, že mám vůbec nějaký.) Nedávno jsem začal zkoušet dělat animovaný film v OpenOffice prezentaci, třeba z toho něco bude.
2) Celou hru jsem vytvořil v jeden den. Ráno kolem 8.00 jsem vstal a kolem 12.00 už byla hra hotová. Překecávání někoho by trvalo několik týdnů a ani pak si nejsem jistý výsledkem, nejsem moc komunikativní typ.
3) Střih jsem použil, původně bylo přeřeknutí víc. Pár "skoro-přeřeknutí" jsem nechal, protože jsem si řekl, že při této úrovni kvality záznamu, hlasu, hereckého výkonu apod. na tom tolik nezáleží, a ušetřilo mi to čas.
4) Scénář je původně míněn spíše jako televizní. Rozhlasová hra je pro něj jen formou. Navíc si nejsem jistý, zda chci, aby seriál Ester Krejčí byl působivý, ale to by bylo na delší diskusi.
5) Jeden zvukový efekt tam je (ťuknutí o sklenici ve 12. obrazu). Od přidávání dalších mě odradila nezkušenost (nic takového jsem dosud nedělal) a autorská práva (nemůžu efekt jen tak od někud zkopírovat, musel bych se sám zabývat tím, jak ho udělat). Líbilo by se mi tam mít nějaké složitější efekty, ale za ten čas mi to nestojí.
Hodně omezení vyplynulo z toho, že jsem provedení té hry nechtěl věnovat moc času ani peněz. Hlavní je pro mě obsah seriálu, forma je vedlejší.
1) Ačkoliv mám rozhlasové hry celkem rád, jejich tvorba není můj hlavní zájem, takže lepší mikrofon si pořizovat nebudu. (Jsem rád, že mám vůbec nějaký.) Nedávno jsem začal zkoušet dělat animovaný film v OpenOffice prezentaci, třeba z toho něco bude.
2) Celou hru jsem vytvořil v jeden den. Ráno kolem 8.00 jsem vstal a kolem 12.00 už byla hra hotová. Překecávání někoho by trvalo několik týdnů a ani pak si nejsem jistý výsledkem, nejsem moc komunikativní typ.
3) Střih jsem použil, původně bylo přeřeknutí víc. Pár "skoro-přeřeknutí" jsem nechal, protože jsem si řekl, že při této úrovni kvality záznamu, hlasu, hereckého výkonu apod. na tom tolik nezáleží, a ušetřilo mi to čas.
4) Scénář je původně míněn spíše jako televizní. Rozhlasová hra je pro něj jen formou. Navíc si nejsem jistý, zda chci, aby seriál Ester Krejčí byl působivý, ale to by bylo na delší diskusi.
5) Jeden zvukový efekt tam je (ťuknutí o sklenici ve 12. obrazu). Od přidávání dalších mě odradila nezkušenost (nic takového jsem dosud nedělal) a autorská práva (nemůžu efekt jen tak od někud zkopírovat, musel bych se sám zabývat tím, jak ho udělat). Líbilo by se mi tam mít nějaké složitější efekty, ale za ten čas mi to nestojí.
Hodně omezení vyplynulo z toho, že jsem provedení té hry nechtěl věnovat moc času ani peněz. Hlavní je pro mě obsah seriálu, forma je vedlejší.


:-) moc hezké.. a třetí sloka je úžasně tajemná, fantastická!!..
Měchenice znám z vláčku, projížděla jsem tamtudy mnohokrát, velmi romantické místo.. :-)
Měchenice znám z vláčku, projížděla jsem tamtudy mnohokrát, velmi romantické místo.. :-)


Ale jo, něco v tobě bude :-), nejsem sice fanda volného verše, ale u tebe mi to ani nevadí, pěkné to podáváš. Zatím se mi líbí to, jak dokážeš najít inspiraci v podstatě v běžných věcech, nic nepřihráváš a úplně to stačí. Asi mrknu i na další tvá díla, i když jich tu máš teda požehnaně... :-)...


Pěkné, rychle to plyne, i když místy se zadrhává rytmus. Název zvolen poutavě, i když já bych ho uvítal s velkým písmenem na začátku, ale to je drobnost... ten konec je povedený pro mě nejvíce, vyvozuje mi subjektivní pocity... dobře podané...


Hodně dobře napsáno, vybrané verše a téma silné, pěkné dílo...


K rytmu:
J - jamb, T - trochej, D - daktyl
M - mužský, Ž - ženský
X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná
první strofa zachovává schéma J4M/J4Ž
ačkoli mi není jasná příčina rytmické změny
Možná, že pod vrstvou zmrzlé půdy
Xx x X xx Xx Xx = DDTT
K obloze vystoupá kotouč rudý,
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
je OK, verše si svými průběhy odpovídají.
V dalším případě
cosi klíčí, ač zatím skrytě.
Xx Xx x Xx Xx = TDTT, nikoli jamb (nejlépe J4Ž)
krajina pod ním - jeho dítě.
Xxx Xx Xx Xx = J4Ž
však nikoliv.
Tady
Pomocí paprsků plných něhy
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
Neb nenajdeš v mé mysli sněhy,
x Xxx x Xx Xx = J4Ž
a
tu Zem až k jádru zahřeje.
x X x Xx Xxx = J4M
na které nestačí naděje.
X xx Xxx Xxx = D3
také ne.
J - jamb, T - trochej, D - daktyl
M - mužský, Ž - ženský
X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná
první strofa zachovává schéma J4M/J4Ž
ačkoli mi není jasná příčina rytmické změny
Možná, že pod vrstvou zmrzlé půdy
Xx x X xx Xx Xx = DDTT
K obloze vystoupá kotouč rudý,
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
je OK, verše si svými průběhy odpovídají.
V dalším případě
cosi klíčí, ač zatím skrytě.
Xx Xx x Xx Xx = TDTT, nikoli jamb (nejlépe J4Ž)
krajina pod ním - jeho dítě.
Xxx Xx Xx Xx = J4Ž
však nikoliv.
Tady
Pomocí paprsků plných něhy
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
Neb nenajdeš v mé mysli sněhy,
x Xxx x Xx Xx = J4Ž
a
tu Zem až k jádru zahřeje.
x X x Xx Xxx = J4M
na které nestačí naděje.
X xx Xxx Xxx = D3
také ne.


Tak toto je hodně o pocitech...i když mrazivých...krásně podáno...


Severak: inkoust: Hunter: Díky, je to takový ten pocit... :-)


SSS: a co je tedy podle tebe podstatné? Abych se zaměřil správným směrem.


miroslawek: inu, to máš jak se slovy. Když někdo řekne, že miluje, nemusí to tak bejt..
Myslím, že to tady není až tak podstatný.
Myslím, že to tady není až tak podstatný.


SSS: inu, jeden by očekával, že název bude odpovídat obsahu


nepůvodní obraty, klišé
plášť noci (přikryje Tvoje tělo)
hebké pohoří...
Na Tvoje struny hraju píseň
pak s Tebou vzplanu...
...milovat nepřestanu..
plášť noci (přikryje Tvoje tělo)
hebké pohoří...
Na Tvoje struny hraju píseň
pak s Tebou vzplanu...
...milovat nepřestanu..