..
přidáno 14.06.2018
hodnoceno 16
čteno 936(19)
posláno 0
Já tobě a ty zase mně.
Vždyť je to tak prosté, krásné, UPŘÍMNÉ!



Zase mi přišla zpráva, jak jsem ta nejúžasnější bytost na světě a andělé nade mnou bdí. Malinko mi kazí náladu, že pokud vše do pěti minut neodešlu nejméně deseti dalším skvělým lidem, přijde mne v noci sežrat dinosaurus nebo se mi pod postel na dalších pět let nastěhuje Freddy Krueger. Po nocích bude moje jméno vyškrabkávat svými kovovými prstíky do podlahy. Pěkně táhle, skřípavě, až do doby, kdy raději sama vyskočím z okna, které mám bohužel jen asi metr dvacet nad zemí, takže si maximálně rozbiju hubu a budu trpět dál.

I přes mé prosby, ať mě známí i neznámí lidé ušetří těchto plytkých sra*ek, mám smůlu. Chodí stále dál a dál. Ne, nezlepšíte mi den, když mě zasypete přeslazenou, všeobjímající láskou. Hnusí se mi nevyžádané spamy a falešné hry na lásku. Potěší mne, když někdo ocení, co na mně k ocenění opravdu je. Nakonec, jsem si vědoma vlastních limitů. Zapouzdřit se ve falešném pocitu vlastní nedotknutelnosti člověka brzdí. Umět přijmout názor druhého, i když je odlišný od našeho a zdravě s ním pracovat je mnohem cennější, než konzumovat návykovou, přeslazenou a neupřímnou chválu. No jasně. Pokud já vyšlu sluníčkovej signál, zákonitě se mi jiný sluníčko vrátí. Ale, sakra - Jak mě má takový umělý a prolhaný slunce hřát? Proč se mám nechat krmit tak lacinou potravou, jako je pochlebování? A proč bych to měla dělat jiným? (No aby zase přišli a zase tě tady pochválili nééé, ty trubko! Vždyť je to tak příjemné..)

Půjčím si slova Karla Kopřivy. "Programová snaha udržovat se jen v příjemných pocitech a vyhýbat se těm nepříjemným, je pštrosí politikou." Přemýšlejme..
přidáno 17.06.2018 - 09:05
Mlčeti Zlato: :) díky..
přidáno 17.06.2018 - 09:04
oslov radek: stávají.. a proto je svět plný pokrytectví.. dík
přidáno 17.06.2018 - 07:29
Takové věci se stavaji.i bez nich točí se svět
přidáno 16.06.2018 - 11:00
Amelie M.: Na Tvé proč mohu dodat jen svoje proto. Tedy nevím, jak to mají druzí. Já tu inkriminovanou básničku četl asi dvacetkrát v průběhu času a stále nenacházím slova. V tomto případě mi i takové Och och och - pěkné, nádherné připadá trochu laciné a jistě si sama přeješ, aby čtenář dal najevo, že při čtení i vnímal. Třeba ji nikdy neokomentuju třeba někdy..., ale věz, že bych rád.
přidáno 15.06.2018 - 19:33
Mlčeti Zlato: jinak, co se týká soutěží, v tomto je to prostě super.. anonymita v posledních dvou soutěžích vynesla nahoru téměř neznámé autory, které by jinak možná nikdo nečetl.. a negativních komentů se možná dočkali i "přátelé" komentujících..

jen by to ještě chtělo zamakat na tom, aby někteří autoři nebyli tak dobře poznat.. poté to ztrácí efekt :))
přidáno 15.06.2018 - 19:26
Mlčeti Zlato: cením a líbí se mi upřímnost tvého komentáře..

s těmi vánočními dárky souhlasím.. někdy najdeš dobrou knihu, jindy zase fusekle, to je prostě život :))

jinak jsi mě dovedl k dalšímu zamyšlení svým komentářem k mé básni.. šla jsem se podívat, jestli jsi ji komentoval, když se ti líbila, a ne.. docela často se mi stává, že mi lidi do mailu či vzkazu napíší, jak se mu mé básně líbí, ale komentář nezanechají.. říkám si, proč.. znáš odpověď?

díky za zastavení.. :)
přidáno 15.06.2018 - 09:44
Uuuuf. Tak to je vypálený rybník, ovšem zdařilý fajrák. Chtěl jsem na jiném serveru něco podobného napsat už před dvěmi léty. Pak jsem byl líný. Spamy a pyramidické maily ponechám stranou. Chodí od lidí, od kterých jsem tomu uvykl, projedu je jedním okem a smažu, takže žádná zátěž. Problém mám s komentáři pod literárními pokusy (včetně vlastních). nakonec vždy podlehnu oportunistickému přístupu. Já Ti pochválím, Ty mě pak snad taky a kdyby ne, aspoň přečteš, protože o to mi jde v první řadě. Doufám, že jen nekliknete nerozvalíte a nejdete dál. Všichni asi tak nějak tušíme, že aby se jedna věc povedla, musí být tisícovka nepovedených. Na druhou stranu nejsem tak chytrý, abych si dělal patent na ten správný názor, že je to či ono sračka nebo není. Děkuji tedy za inspiraci a trochu posunu strategii, čímž se těm, kterých by se to mohlo dotknout omlouvám. Nadále budu nechávat bez povšimnutí zjevné výplody grafomanství, to prostě nemá cenu. Potom se mi stává, že mě něco tak ohromí, že nemám slov. Např. Tvá poslední báseň o Styxu Amélie. Stále se k ní vracím a krom chvály mě nic nenapadá. Jinak se budu vyjadřovat napřímo, pokud se mi bude chtít a ostatní prosím o totéž. Mimochodem v tom byla ta soutěž bezva ;-). No nakonec zcela oportunisticky připojím, že doposud komentující mezi grafomany nepočítám. Naopak Vaše příspěvky vždy rozbaluji s lehkou nedočkavostí jako vánoční dárky...
přidáno 15.06.2018 - 08:01
cavansit: líbí se mi tvůj poslední odstavec.. mám to podobně.. :)

já nejsem pro přehnané kritizování a už vůbec ne pro takové to agresivní ve stylu - já mám pravdu a kdo je víc.. toto tu razím od začátku, co tu jsem.. nakonec i já sem tam čelím kritice.. nad slušně podanou se zamyslím a občas zjistím, že má něco do sebe (ale netvrdím, že to změní mé psaní..), vulgární odrazím nebo ignoruji.. stejně tak nejsem pro neupřímnou nebo dokonce vypočítavou chválu..

díky, žes tomu věnoval svůj čas..
přidáno 15.06.2018 - 07:37
Tahle „pštrosí politika“ je k vidění všude - a na netu, potažmo v literárních webech je to, podle mého názoru, asi to nejmenší zlo… mě by asi za „sluníčkáře“ označil málokdo a domnívám se, že k tomu existují velmi pádné důvody :) Kdyby byl náš zesnulý mistr Karate – Dó „sluníčkář“, tak bych byl s dost velkou pravděpodobností dávno mrtev… a nikdy mě ani nenapadlo vytýkat mu, kolikrát jeho bambusová hůl dopadla na můj hřbet :-D

Zase na druhou stranu, když si čtu něčí dílo, obvykle v něm něco pozitivního najdu – a pokud se to stane, mám tendenci vyzdvihovat spíš to, co mě zaujalo. Když někde nechám komentář (ať už pozitivní nebo „negativní“), nemyslím si, že se mi ten samý autor bude revanšovat automaticky ve stejném duchu. Řeknu to asi tak – když někde něco okomentuji, tak samozřejmě čekám, že si moje výtvory někdo alespoň přečte; když nebudu komentovat nikde nic, těžko mohu předpokládat přehršle komentářů od jiných.

Přeslazenost je příjemná asi jako hlazení ocelového kartáče – a když mi někdo něco u díla „vytkne“, no, znám svoje možnosti a pravděpodobnost, že kolem cedule s nápisem „odteď začneš psát jinak“ jsem projel už před drahnou dobou, je poměrně vysoká :-) Ale to není důvod se nad kritikou alespoň nezamyslet...
přidáno 14.06.2018 - 21:23
Ginnare: díky za tvůj názor :) tuhle zkušenost má asi většina z nás..

myslela jsem to ještě obecněji.. např. i tady, na psancích, je zřetelné, že někteří lidé pochválí téměř cokoli, co tu přečtou, prostě konzum.. už vědí, kdo jim na to skočí a oplatí jim stejně.. skočí si sem pro pochvalu, vymění pár sluníčkových slov a všichni jsme šťastní..
přidáno 14.06.2018 - 19:16
Velmi podařeným způsobem podané mně tak známé pocity... fakt to nesnáším...
Cink... je tu "šťastná"zpráva... ovšem šťastná budeš jen, když ji obratem rozešleš... který dobrák mi to zas poslal... jo tenhle blbec... no to jsem si mohla myslet... ten taky na všechno skočí... no jo no, on už je takový... má strach... co když budu mít fakt smůlu... co když opravdu minu své štěstí... co když už budu mít do smrti jen smůlu... co když mě pak přestane milovat... co když onemocním... já nebo někdo z mých blízkých... kravina... je to jenom kravina... přece nejsem pověrčivý pošuk... ale co když se opravdu něco stane... nebo co když se naopak něco nestane... jistota je jistota... to, že budu za blbku nějak přežiju... neodpustím si, že jsem neudělala všechno co šlo... i co nešlo... cink... cink... cink... cink... :-(
přidáno 14.06.2018 - 16:22
Orionka: ani nevím, že máš takový filtry.. přemýšlím, jestli je to možný :))

díky :)
přidáno 14.06.2018 - 13:42
Asi tě nepřekvapí, že naprosto souhlasím :). Já tyhle hrátky nejenom nemám v povaze, ale ani je neumím rozpoznat a vnímat, jak jsem už párkrát zjistila. Sluníčkoví lidé (pozor, neplést se sluníčkáři!) jsou mi rovnou jaksi podezřelí, ale přes ten můj filtr ignorance (ne záměrnej, jednoduše nemám na vnímání lichotek čidla) se jim stejně nedaří ke mě proniknout. Tak asi proto jsem tebou popisovaných plytkých sra... většinou ušetřena. Na druhé straně, jak píše DDD, jsou i pravá slunce, která bych takhle odrazovala nerada, a bohužel to asi dělám. Naštěstí teda nedůsledně, pár takových sluncí v životě mám a snažím se je pěstovat, to jsou ty nejvzácnější životní poklady.
Uf, to jsem se teda rozepsala, jsi inspirující! A napsala jsi to moc pěkně, výstižně a vtipně.
přidáno 14.06.2018 - 11:37
No, ono se to totiž do značné míry doplňuje s tím mým včerejším zápiskem. Cítím to podobně :-)
přidáno 14.06.2018 - 11:18
DDD: jasnačka.. existují opravdová slunce.. mám je kolem sebe a sama nejsem taková drsňačka, jak to může vyznít.. pomáhat jsem si zvolila i za svou profesi.. ale je pomáhat a "pomáhat" a to je to..

nepochybovala jsem, že porozumíš ;) díky..
přidáno 14.06.2018 - 09:29
Do puntíku! Ještě bych si dovolil kousek připsat. Ono pár těch opravdových sluncí fakt existuje. Poznaj se podle toho, že o tom vůbec nevědí a za své paprsky tím pádem nic nečekají. Pštrosí politika je jednoduchej a neskutečně výstižnej výraz. Snažím se jí nedopouštět. Ona s sebou totiž pořád vodí za ruku svoje dvojče lež...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pštrosí politika : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dušičková
Předchozí dílo autora : Měsíční blatouch tančí seno

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku