Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 01.03.2013 - 09:34
komentářů111(83.)
Vladan: Z jakého důvodu by Bůh nemohl stvořit člověka evolucí? Genessis evoluci popisuje : napřed země,voda,vzduch, potom rostliny ve vodě, potom živočichové...a nakonec člověk....je to popsaná evoluce -jednoduše, ale je :)
Dinosauři mohli klidně mezitím (než byl stvořen člověk) vymřít, nikde není vyjmenováno, kolik druhů organismů vlastně kdy existovalo, to bychom se asi zbláznili...
přidáno 01.03.2013 - 09:28
komentářů111(82.)
puero,Vladan : Souhlasím s Puerem !!!!!!

Zázraky se dějí dnes a denně....jen se do nich ponořit...

Znám jednu paní, která měla problémy se spodkem a byla na ozdravných modlitbách a při jedné z těch mnoha modliteb ji začalo zvláštně šimrat v podbřišku a od té doby nemá s ženskými orgány problémy :) - jenom tak k zázrakům...ať je víra placebo, nebo existuje Bůh, či ne, je to jedno, ale funguje to a znám víc takových případů, jen ještě vyčkávám...srovnávám si to v hlavě :)

"víra tvá tě uzdraví " -velmi zajímavé a zajímavější je, jestli toto " placebo" znali lidé už od pravěku, nebo jestli jim to někdo napověděl a řekl....tedy Bůh...nad tím může přemýšlet i Vladan...."placebo" , co skutečně uzdravuje - nebo Bůh, co uzdravuje zkrze víru v něho !!!!!

:))))
přidáno 01.03.2013 - 09:24
komentářů111(81.)
puero: "Moje představy jsou taky jen teorie. " = pohádky. Souhlasím, ale dost vzdálené křesťanství.
Rozpor: Na jedné straně tvrdíš: "Ověřuj. TO by měl být, abych tak řekl základní princip víry." a na druhé: "křesťan možná nepovažuje za důležité znát fakta. " - Jak chceš něco ověřovat a neznat fakta? To má jedna pohádka ověřovat jinou? - V podstatě to tak opravdu děláte => hledáte v Bibli důkazy pro existenci Boha, a přitom Bible byla zapsána lidmi věřícícmi v Boha.
Pokud je historickým faktem takový zázrak, který je za zázrak pouze považován, ale je vysvětlitelný, pak mluvíme každý zcela jiným jazykem a ty (z mého hlediska) říkáš kočka tvorům, kteří štekají, a pes těk, kteří mňoukají = nedomluvíme se.
přidáno 01.03.2013 - 09:01
komentářů17(5.)
povedla se:-)
přidáno 01.03.2013 - 08:58
komentářů5(4.)
kdože tancuje paso doble?:) Ten rým mě pobavil a rozesmál.Opravdu neotřelé:-)))
přidáno 01.03.2013 - 08:51
komentářů111(80.)
Vladan: Inu, že Bůh stvořil člověka, nemusí nutně znamenat, že ho stvořil jednorázově. To samé svět a všechno. To je Genesis a o tom jsme se už bavili.
Moje představy jsou taky jen teorie. Nevěř jim. Ověřuj. TO by měl být, abych tak řekl základní princip víry. Vytvořit si svou kosmologickou (náboženskou) teorii o světě a ve světle důkazů a zkušeností, které člověk nabírá v průběhu života, si tuto teorii ověřovat, nebo vyvracet, případně zcela vyvrátit a vytvořit si lepší. Křesťanství jako teorie poskytuje svým přívržencům jednoduchá řešení, ale jsou za nimi složitější výpočty, které na venek vidět nejsou. A mě dosud tahle teorie oslovuje nejvíc. Pokud jde o fakt, měřitelný hmotný nebo časově doložitelný fakt, dokážu se nad něj povznést. Přes rok dělám tolik věcí, ale neznám složení snídaně z 15. října. Vím, že jsem snídal. Potřeba faktografické kompletnosti ustupuje primárnější prioritě skutečnosti. Ergo křesťan možná nepovažuje za důležité znát fakta. Vystačí si se skutečností, že církev ta fakta zaznamenala a střeží jako tradici. Třeba já se s tím nespokojím, potřebuju to vědět. Ty taky. Ale nemohu vyčítat jiným, že to nepotřebují. Zpomaluje to. Ověřovat teorie, které se nás přímo netýkají. Vždyť já nejsem ani kompetentní, abych ti něco vysvětloval. Já nejsem žádný misionář. Třeba by tě přesvědčil zázrak. Aspoň na chvíli, než by sis ho vysvětlil vědecky. :-) Historie zaznamenává zázraky. Dnes, jelikož už třeba nejsou aktivní, nelze jejich fyzickou podstatu doložit a optimálně vysvětlit. Ale jako historický fakt (byť o zázrak v pravém slova smylu nešlo) to faktem je.
přidáno 01.03.2013 - 08:45
komentářů12(6.)
:-))))))nešpačkuj už Špačku, najdi si zase jinou hračku!
přidáno 01.03.2013 - 07:59
komentářů5(3.)
no je to hezké takové mírně erotické ale dobře napsané
přidáno 01.03.2013 - 07:57
komentářů8(3.)
ne malovat že se z něho stane malíř on ji to vyznává je to zajimavě pojaté i stím obrázkem
přidáno 01.03.2013 - 00:37
komentářů13(1.)
Zdarila :))
přidáno 28.02.2013 - 23:52
komentářů111(79.)
Ne každý honí se za slávou a ,,úspěchem,, v očích druhých,
každý se snaží dělat to správné, byť odlišné. Dobrá, někteří nevoli příliš morální cestu, ale záleží na každém jak se ke svému zivotu postaví a co pro něj bude prioritou.
Hezké zamyšlení.
přidáno 28.02.2013 - 23:46
komentářů9(7.)
no, řekla bych, že by se to dalo popsat lépe ve verších, ale máš-li blíže k úvaze, budiž.. Možná bych to rozepsala, protože těch pocitů je tam škoda a možná bych to zkrátila, protože chceš-li se zabývat úplně prvním polibkem, ten většinou až tak úchvatný není. Ale jinak dobré.
přidáno 28.02.2013 - 23:45
komentářů111(78.)
puero: Ano definice pojmu Bůh je zásadní. A tady má křesťanství nepřekročitelnou mez (minimálně dnes). Křesťanský bůh je inteligentní entita (vyhýbám se dědulínovi), která záměrně stvořila člověka s nějakým cílem. Nemůže to být evoluce.
Nikdy jsem neřekl tvrzení: Bůh není. Tvrdím, že nemám důkaz ani pro existenci ani pro neexistenci. Ale pokud mohu něco vysvětlit (přijmout) bez nadpřirozena, proč bych nadpřirozeno zaváděl jako fakt? Nevidím důvod k existenci (křesťanského) Boha.
Odkazuješ se na vědecké pohádky (teorie), jako by to byly fakty. Nevíme, jestli vesmír zanikne.
A pokud zanikne, vůbec nevíme, co se stane s časem a prostorem.
Můžeš dokázat, že náš vesmír není jen simulace? že my všichni (a celý náš svět) nejsme jen "počítačové postavy"?
Náboženství a víra má mnohé společné s filozofií, to jo. Liší se tím, že jako axiom náboženství klade existenci Boha - pak ale má toho Boha úplně všude.
ten příklad není správný. My se nehádáme o skupenství (vzhled) boha, ale o existenci. Tedy jako by se ti lidé hádali, zda existuje led nebo neexistuje. Protože, pokud přejdeme k bohu = evoluci (voda), tak já jsem spokojen a jsem věřící, ale takového boha křesťané nepřipustí (zeptej se kněze).
přidáno 28.02.2013 - 23:41
komentářů24(23.)
Čtivé, milé. Každá dívka by byla ráda andělem jak jej popisuješ. Jen možná s křídly aby mohly tu a tam někam do světa a nic to nestálo :D :)
přidáno 28.02.2013 - 23:35
komentářů4(1.)
ale zajímavý ,,pokus,, to je. Díky veršů v řádcích se to dobře čte a obsahem bych řekla velice dobré. Možná že mě by tohle téma vůbec nenapadlo, ale dělo se to, žilo spousty takových vrahů. Díky za zamyšlení, určitě bylo třeba připomenout i tuto minulost. Pěkné :)
přidáno 28.02.2013 - 23:11
komentářů6(5.)
janubalinka: děkuju :-)
přidáno 28.02.2013 - 23:11
komentářů24(22.)
janubalinka: děkuju anděli :-))))
přidáno 28.02.2013 - 23:10
komentářů14(12.)
Yana: ... díky za uznání, vážím si ho ;o)))
přidáno 28.02.2013 - 23:10
komentářů111(77.)
Vladan: Třeba je Bůh oním principem přirozené evoluce? To je ale otázka definice pojmu Bůh. Sama logická zákonitost, která byla předpokladem vzniku života z neživého nic, může být tím nepoznatelným nač hledáme odpověď a zveme to Bůh. Proč by měl být Bůh dědulín v hábitu, který uplácal člověka z hlíny? Třeba to není smysly poznatelná entita. Pokud měl vesmír nějaký začátek a pokud se vyvíjí, jaký má potom smysl, že se nevyvíjí od složitých forem k jednodušším? Samotný smysl existence je důkaz. Proč něco existuje? Proč má sebenepatrnější etom nějaký smysl? Pokud je uprostřed nějaké vzduchoprázdné bubliny, která v jednom okamžiku vznikla a v jednom zanikne, jaký má potom smysl? Já se domnívám, že nic se neděje jen tak. Každá příčina musí mít svůj následek. A opačně. Stějně jako každá událost musí mít svůj reálný základ. Odpovědět, že Bůh prostě není, je jako říct, že prostě neexistuju. Jednoduše proto, že až vesmír zanikne, všechen čas, který byl důkazem jeho existence a vývoje, bude zrušen. Tento vesmír tedy neexistuje, protože není nic nad tím, žáden smysl existence, žádná forma bytí, pro kterou by měl tento prostor a čas nějaký význam. Mohu se klidně domnívat, že tento vesmír je opakováním dlouhé řady předešlých časoprostorů, ale nemohou se odehrávat stejně. Mám přece svobodnou vůli, neustále se rozhoduji a měním budoucnost každou vteřinou své existence. Všechny tyto časové odchylky musejí nezbytně někam vést. Mají tedy význam, smysl, ale jaký? Spočívá snad smysl mé existence v nekonečném opakování variací na stejné téma? Pokud ano, jaké má tedy smysl ono opakování? Mohlo by dojít k zastavení této sekvence? Pokud ano, byla by to zase bublina vedoucí od ničeho k nikam. Tedy beze smyslu, bez významu. Což je hloupé, protože mnohem snazší by bylo prostě nic nepodnikat. Nebýt ničím v ničem. Namísto toho, z nějakého důvodu se spustil kolotoč událostí, který nemůže být dokončen, neboť by to byla nuda. Tato nesmyslná bublina musí mít nějaký důvod a já zůstanu nešťastný, protože jej nikdy exaktně neodhalím. Takové zvíře si toho není vědomo. Proč já ano? K čemu mi to je ptát se po smysl toho všeho? Proč nemůžu být jako pes? Co vedlo opice, že se musely vyvinout v procesu evoluce v tvora, kterého zajímá smysl a podstata hmoty prostoru a času? Řekl bych, že tak jako všechno, prostě přirozená potřeba. Potřeba přežít. Ona potřeba je důležitý aspekt vývoje živých i neživých věcí. Aby vznikly hvězdy musely splnit základní potřebu energetické dispozice, aby vznikl vesmír, jakou měl potřebu ke vzniku? Hodně jsem odbočil od faktografie k filozofické polemice. Jenže náboženství a otázky víry jsou hlavně věcmi filozofie. Metafyzika a fyzika nejsou opaky. Vědecká fakta, pokrok a teologické pohádky spějí evolučním procesem odkrývání neznámého (každá jinými cestami) k tému základnímu poznání. Je to jako když se tři lidi hádají, jaké má voda skupenství. Jeden hlásá, že pevné, protože zná vodu jako led. Druhý že tekuté, protože ji zná tekutou. Jiný zase že plynné, protože ji zná jako páru. Všichni tři budou hledat důkazy toho, že jejich voda je tou pravou, ale nakonec se doberou shodného výsledku. Zjistí, že pravdu měli všichni tři zároveň, protože odhalí pravdu o vodě.
přidáno 28.02.2013 - 23:09
komentářů24(21.)
taron: taron: tak já jsem ze Severu Čech a z toho co jsem pochopil máte sraz někde na druhé straně republiky :-)) takže o básnířku se budu muset nechat připravit a zkusím alespoň více vypsat tu ruku :-)) Jinak děkuji za hodnocení..:-)
» nováčci
Santiago Dibla
» narozeniny
slečna Lily [18], nevěrná [17], Alex07 [14], Tajemný [14], Máňa na koni [2]
» řekli o sobě
Lasak řekl o Cecidit angelus :
Chcete vědět, co vám dá tato stránka? Podívejte se na tuhle slečnu. Sice nedokážeme vytvořit talent, ale talent, který máte vám zde dokáží rozvinout do takové míry, že z vás mohou být úžasní psanci. Stručně řečeno. Tahle slečna je otevřená konstruktivní kritice do takové míry, že už teď píše perfektní díla.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming