Mne se líbí nejvíc ta poslední část, ta je taková pro mne... ani nevím jak to říct, ale má náboj. Jinak asi básničkám o lásce atd. moc nerozumím, takže nevím... Ten začátek mi úplně nesedl, ale jak říkám, konec mne zaujal.
No, tady nehodnotím formu, nedá se tu vlastně hodnotit nic, protože by to bylo...neetické? Neslušné? Necitelné? Asi tak, je to akutní vypsání z bolesti a tak to beru, jen bych možná tu anotaci napsala trochu jinak... Nevím, jestli si někdy lidé zaslouží vědět vše.
puero: Může být. Pak ale těžko tvrdit, že křesťanství je něco víc než pohádka. (A existence teologie coby vědy je pro smích)
Já osobně to i tak beru a snažím se vědu a víru separovat, bohužel, v diskuzích s věřícícmi to nejde, chtějí si tu pohádku "vědecky" potvrdit a nechápou, že to co dělají je jen hra na vědu.
Já osobně to i tak beru a snažím se vědu a víru separovat, bohužel, v diskuzích s věřícícmi to nejde, chtějí si tu pohádku "vědecky" potvrdit a nechápou, že to co dělají je jen hra na vědu.
Makyna: Děkuji :) , ... to záleží na situaci a pohledu, tady jsem tím myslel že přítelem a tím, kdo prolomí samotu je stín který záhy přišel. :/
Vladan: No, přijde mi to zavádění vědeckosti takové účinkem se míjející. Jako měřit délku oceánu krejčovským metrem. Navíc se obávám, že přesnějším definováním se dobereme jen většího chaosu. Museli bychom například začít v těch nejhlubších základech, daleko od náboženství. Museli bychom definovat hmotu a energii a antihmotu a stanovit, jak vznikají a vzhledem k tomu, že by to bylo jen další kupení teorie, dospěli bychom nutně k týmž teoriím, kterým věříme a které si moc podobné nejsou. Třeba já nejsem materialista, ale jen proto, že mám vlastní teorii, kterou dost možná nikdy nebudu moci jak dokázat.
puero: Moje zkušenost z diskuzí s křesťany je taková, že nerozlišují některé významy - obvykle tam, kde by se dostali "do úzkých", kdyby použili přesnější význam. Jejich reakci jsi přesně vystihl: "Tvůj pohled na moje pojmenovávání koček psy, respektuji. Ale nezměním se k vůli tomu." Většinou chtějí, abych se já přizpůsobil jim - to ovšem znamená ztrátu rozlišení (jedntlivých druhů) a výrazně ztíženou možnost argumentace. Jak neznám křesťanskou filozofii (či spíš teologii?), hádám, že právě na tom staví - aby nebylo možné proti křesťanství argumentovat, úmyslně zavádí nepřesné a matoucí definice pojmů a brání větší vědeckosti. K čemu, že.
Vladan: Mohli bychom ji stanovit. Ujednotit svoje definice. Já ale popravdě nemám energii to tady všechno sledovat.
Therésia: Tohle je jedna z básní, u kterejch jsem si jistej opakem :D Je hrozně, ale hrozně čitelná, říká o sobě všechno na první pohled :)
výstižné, perfektní.. snad nejbolavěji v básni mi zní "sen o volnosti".. proč svoje touhy a přání přesouváme stále více do snů a virtuality, proč člověk nemůže (či nechce?) žít svobodněji?.. :-)
..originální přirovnání života k cirkusu, kašpárku i krotiteli. Pěkná, pravdivá báseň. :)

