Rozepsaný příběh, ve kterém jeho titulní představitelka vlastně nevystupuje...
přidáno 11.03.2013
hodnoceno 1
čteno 983(7)
posláno 0
Áňa Kellerová [1] ztratila pas. To se tak občas stává, problém byl v tom že ho ztratila na cestách. A to by se lidem stávat nemělo.

Byl krásný letní večer. Áňa ležela v trávě v ruce láhev vína, v hlavě tisíc zvonečků. Takový ten okamžik, kdy je člověku smutno a veselo zárověň. Vzduchem se nesl smích smíchaný s hudbou.

Tento příběh však není o Áně. Je jen o jejím jméně, fotografii, datu narození a bydlišti. Hlavním hrdinou tohoto příběhu je totiž její cestovní pas...

Ta druhá [2] utíkala. Utíkala a pálila za sebou mosty.

V jednom kosmetickém sálónu si zaplatila takový ten balíček, který obvykle slouží k tomu, aby se z ošklivého káčátka stala krásná labuť. Ona však potřebovala jinou barvu vlasů, aby zakryla minulost. Změna sestřihu, výměna veškerého šatstva. Kdyby byla muž, nechala by si ještě narůst plnovous, jako to udělal Miloševič, ale stejně už ji nikdo nepoznal. Jako by se zbytky barvy na vlasy odteklo výlevkou i její trápení.

Potřebovala však jednu věc, bez které člověk v moderní společnosti nepochodí - papíry. A zde se dostává znova na scénu Ánin pas.

Bram Stoker na počátku svého nejslavnějšího románu popisuje zastávku v Budapešti. Navím, zda jeho hrdina čekal právě na Nugyati palyudvar, ale jedna věc je jistá - Budapešť stále představuje přestupní stanici mezi východem a západem.


* * *


[1] - Než se zeptáte: ano, mám na to povolení od Áni, dokonce mě povzbuzovala ať to dopíšu...

[2] - Jejíž jméno neznáme, ale můžeme jí říkat Anna, protože pod tím jménem pak vystupovala.

přidáno 12.03.2013 - 14:05
Povídka je napínavá a téma mi připadá zajímavé. Už anotaci jsem se pěkně zasmál. :-D A není to zbytečně dlouhé. Rozhodně je to příjemné čtení.

Poslední věta (Bram Stoker...) trochu nepatří ke zbytku, ale předpokládám, že pokračování to napraví.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dvojí život Áni Kellerové : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Plechovka
Předchozí dílo autora : KOLDOM

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Hanulka
» narozeniny
Lacosta [16], Alice [12], naplicichleknin [7], ÁlaV [3]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o milancholik :
Naprosto skvělý člověk... Vždy mi dokáže zvednout náladu. Jeho verše a písně mi berou dech. Můj snivý poeta.:o)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku