Protože dělat chyby není lidský, když působíte bolest…
přidáno 11.03.2013
hodnoceno 13
čteno 997(27)
posláno 0
Představ si
odstíny citu
na hraně světla a jejich
půlnoční krásu
horoucí
bolavým výdechem
včerejší noci

a jestliže zítřejší ráno
budeme stále tu
v pravdě
pro sebe bdít
nechej mě, prosím, vysvléci
háv z ryzího nachu
všech těch
zbytečně hlubokých rýh

/ nechej mě, prosím, tentokrát něžně
do tvých dlaní se vpít /


A slib mi,
že každou další opojnou mlhu
netečně schováme
za pýchu
zlámaných týlů

/ stříbrných labutí /

Slib,
že zhasneme spolu

/ poslední úsvit
v horách
nicotných omluv /


a slib,
že jednou..
..jednou
mi odpustíš


přidáno 04.07.2014 - 12:07
Moc krásná báseň ...
přidáno 21.03.2013 - 22:16
Me prijde krasna a nezna.. /Ostatne jako Ty.
přidáno 21.03.2013 - 21:12
miroslawek: Nepochopil jsi mě. Pointa byla v tom, že říct „změň všechno“, je stejně tak přínosný, jako říct, „nezměň nic“, není se absolutně čeho chytit.

„Rýpance“ do tvorby mě vůbec nebolí, ba naopak, těším se na ně, je to jeden z důvodů, proč to sem všechno vůbec dávám.. Vždycky je co měnit, pro vlastní oči a pocit, vylepšovat, růst s časem, někam se posouvat, vyvíjet a chudák ten, co to nevidí a jen prská a zlobí se, ne.. nejsem ten případ, koukám na svou tvorbu s nadhledem, ne jako na odraz v zrcadle. Jenže..

..každej se koukáme na poezii jinak, konkrétně tady a teď, ty a já. A tím nejspíš ztrácí veškerá naše následující komunikace jakejkoliv smysl, vždycky by to bylo o koze a o voze, hm?
Kdo určuje, co je kvalitní a co ne? Publikuju ještě jinde, kde si osm lidí ( lidi, kteří publikujou v reálnym světě, mnohaletí admini literárního serveru, kteří přečtou desítky básní denně, lidi, kteří mají bezesporu načteno hromady „kvalitní poezie“) z osmi pocit, že tohle je tzv. kvalitní poezie, že to je dokonce báseň a rozhazujou slova plný nádhery a skvostů. Je to (zatím oficiálně) osm ku tobě, takže statisticky řečeno, kde je potom ta nedostatečnost? U mě nebo u tvýho vkusu ? Říkej si co chceš, ale pro mě bude vždycky spojení „kvality a poezie“ naprostá hloupost..
A tím ti asi rovnou i odpovídám na svou jistotu, jo, mám ji, nikdy bych se za svý věci nestyděla ( a neopírám se tu teď o tu zmiňovanou osmičku a celkově o všechny ty lidi, co mě kdy vychválili do nebe, jde čistě jen o můj pocit). Jen bych byla celkem ráda, kdyby pindalové tvého typu ( a kvalit, naprosto bez ironie ), příště pindali třeba trošku přínosněji, respektive konkrétněji, pokud budou mít chuť a čas, jinak to je absolutní ztráta času, mýho a nejspíš i tvýho ( i když věřím, že se tim nějakym zvláštním způsobem třeba i bavíš, co tu tak pozoruju, ale kdo ví..), toť vše :)
přidáno 20.03.2013 - 00:20
a ještě jedna poznámka... žádná práce ti nezaručí, že budeš psát dobře... ale při dostatečném úsilí může každý dosáhnout, řekněmě, poctivosti svých textů... a pak se nemá za co stydět, ať už budou pindalové mého či jiného typu blábolit cokoli. Máš ze sebe ten pocit, vnitřní jistotu?

Rozvedeno dál, řečeno s klasikem:

Básník se musí rozhodnout. Po všech lidech chce osud neustálé rozhodnutí v banalitě a v řádu zanikavosti.
Na básníkovi vymáhá však jako po žádném jiném rozhodnutí absolutní, odvahu projít komnatami skučivých příšer, pocákán hovny, chce po něm skok do tmy. Proto je tak mnoho talentů, ale tak nepatrně těch, kdo odvedli šár,
na němž další vyroněná krev utmelí další šár, dokud nestojí dům.

(Ivan Diviš)
přidáno 20.03.2013 - 00:12
Poezie je dobrá nebo špatná - v tom je její kvalita. Může se mi nelíbit i kvalitní poezie, ale musím jí tu kvalitu přiznat... a tohle ji nemá, zkrátka základní řemeslná nedostatečnost, z mého pohledu evidentní... Nemám potřebu tě "rovnou vyrazit", nejsem v roli placeného pedagoga, institucializované zkušební autority a ani tu není prostor, chuť a čas... k práci, kterou dlužíš jen ty sama sobě... v mých silách je maximálně nešetrně rýpnout, aby to bolelo, aby sis skutečně všimla... víc pro tebe udělat nemohu ;)
přidáno 19.03.2013 - 23:52
miroslawek: nelíbí se mi u slova poezie slovo kvalitní, myslím, že to je stejně nesmyslný spojení, jako třeba "kvalitní chuť"

.. mimochodem připomněl jsi mi fyzikáře, ještě ze střední.. vždycky říkal "ten, kdo za mnou přijde na doučování a já se ho zeptám, "ČEMU" nerozumí a on mi odpoví, že "VŠEMU", tak ho rovnou vyrazím".. řekla bych, že už to chápu :) tak aspoň díky za čas nad komentem..

PS: myslim, že i krásu barev můžeš vyjádřit prostřednictvím slov, neřekla bych, že jde přímo o tu "modrou", jako spíš o ten pocit z ní, ostatně asi tak jako u všeho, ono nejspíš jediný, co stačí, je opravdu chtít :)
přidáno 19.03.2013 - 23:00
doporučil bych změnit vše a především jazyk, neb ten, kterým v textu hovoříš není tvůj vlastní... nejlépe by bylo hodně číst, načíst si kvalitní poezii, abys na to přišla... jinak je to takové vysvětlování od narození slepému, co je to modrá barva
přidáno 19.03.2013 - 22:56
miroslawek: a dokážeš upřesnit, proč ti to přijde jako kýč, co bys třeba doporučil změnit, aby to mělo nějakou "uměleckou hodnotu", nebo ten koment necháš nadále na nic neříkající úrovni? :)
přidáno 17.03.2013 - 22:10
S upřímností to má těžko něco společného. Ostatně tu, zřejmě na rozdíl od jiných, posoudit neumím a ani nechci: nemyslím, že by mi to příslušelo.
přidáno 17.03.2013 - 11:49
Lössenie Eruzel: díky :)
přidáno 17.03.2013 - 11:48
miroslawek: proč kýč, nepřijde ti to upřímný, nebo?
přidáno 12.03.2013 - 11:24
Líbí se mi určité části - nechej mě, prosím, tentokrát něžně, do tvých dlaní se vpít ... z toho na mne dýchne něha i touha... a to s tím společným zhasnutím :) to se mi líbí také
přidáno 11.03.2013 - 22:33
kýčovitost obrázku plně koresponduje s textem

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Odstíny pocitů : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vůně stesku
Předchozí dílo autora : Stíny v očích

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku