Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 24.02.2013 - 10:46
komentářů10(6.)
Možná chápu, co jsi chtěla říct, i když s tím moc nesouhlasím, dle mě je to špatná věc, která snad ani nestojí za ten citát, sama jsem něco podobného zažila a proto se mi to hnusí... Na mne je to možná moc zašmodrchané, ten konec nebude pro všechny pochopitelný, myslím. Jinak... "ne tak silná láska" - to neexistuje, láska buď je a nebo není. Ale jo, když ti někdo ubližuje, tak mizí. Ale je to kolikrát moc dlouhá doba, než si člověk uvědomí, že s tím druhým se vzdal plnohodnotného života. Někdy se musíme rozloučit s tím vším a zachránit se.
přidáno 24.02.2013 - 10:45
komentářů111(43.)
Vladan: Ne. Protože to by pak znamenalo, že Křesťanství už od objevu Ameriky dávno neexistuje. Spíš bych řekl, že tvoje interpretace křesťanství je nějaká pochybná. Závislá na hloupých pravidlech. Jakoby už křesťanství neobsahovalo žádnou teologii, filozofii, etiku, psychologii a omezovalo se jen na doslovný výklad Bible. Přitom už Ježíš kritizoval Starý zákon a slepou víru v proroky. Nejde dopísmene věřit Bibli. Takoví křesťané nikdy neexistovali.
přidáno 24.02.2013 - 10:19
komentářů10(5.)
ŽblaBuňka: ngc 6334: taron: Vladan: pravé poselství tkví v tom, - když vás někdo trápí příliš dlouho (třeba i zbytečně), za čas vás to přestane bolet. Což člověku uleví, ale znamená to ,,rány zahojené,, - třeba již ne tak silnou lásku, nebo něčeho konec, i emoce se mohou ztratit.. všem děkuji za čas :)
přidáno 24.02.2013 - 08:12
komentářů5(2.)
puero: díky, většinou mi jde o obsah a ne o formu, vím, mělo by to být nejspíš naopak ale dobrý básník ze mě nebude, píšu jen tak...pro radost :)
přidáno 24.02.2013 - 00:57
komentářů7(4.)
díky holky :) ňufatá...pěkné slůvko
přidáno 24.02.2013 - 00:13
komentářů111(42.)
puero: Realistický Bůh není křesťanský bůh, puero. Platí to, co jsem napsal níže. Každý křesťan si vytvoří vlastní interpretaci křes´tanství - ty jsi šel opravdu daleko. Bez Bible jsi ztratil křes´tanství.
Realistický Bůh je něco jako Vesmír, Matka příroda - a to je forma ateismu
přidáno 23.02.2013 - 23:56
komentářů111(41.)
Vladan: No přece ten Bůh. Realistický Bůh. Ty snad věříš, že na světě ještě axistuje křesťan, který věří, že je země placatá? Teď se asi debata stočí směrem k otázce, co je teda ten Bůh? Rozumíš, já nemusím nezbytně odvrhnout Bibli, odsoudit ji jako vylhanou. Řekněme, že ji naopak mohu zcela přijmout jako složitě vyložitelnou.
přidáno 23.02.2013 - 23:54
komentářů111(40.)
puero: V jakého Boha věříš, když odvrhneš Bibli? Co ti bez bible zbyde z křesťanského Boha?
přidáno 23.02.2013 - 23:43
komentářů111(39.)
Vladan: Křesťan tváří v tvář problému s dinosaury je nezbytně nucen zavrhnout Genesis jako pohádku. Leda nějaký ultraortodoxní zaslepenec by odsoudil naopak dinosaury jako pohádku. Pohádkovost Bible nemá s vírou moc společného.
přidáno 23.02.2013 - 23:41
komentářů111(38.)
Vladan: Ne není. Křesťan věří v Boha. Ne v Bibli.
přidáno 23.02.2013 - 23:39
komentářů111(37.)
Obecně jistě ne, moh bys být muslim nebo třeba kelt, ale ty ses označil (mimo tuto diskuzi) za křesťana. A "křes´tan", který považuje Bibli za směs pohádky a historického faktu je bezvěrec.
přidáno 23.02.2013 - 23:32
komentářů16(14.)
A co kdybys prala v Servilu?

Jinak básnička se povedla. Nápad je nápaditý, výnos je výnosný, dočista do čista.
přidáno 23.02.2013 - 23:29
komentářů111(36.)
Vladan: Nemusí to hned znamenat, že v Boha nevěří.
přidáno 23.02.2013 - 23:28
komentářů111(35.)
Vladan: No to prr, neznabohem bych Puera kvůli tomu nenazýval.
přidáno 23.02.2013 - 23:25
komentářů111(34.)
puero: Bibli jako směs pohádky a historického faktu považuju i já - vítej mezi neznabohy, Puero!
Pokud "zabiják" označuje člověka, který zabil (člověka), pak ano, byl bys zabiják. No a?
přidáno 23.02.2013 - 23:19
komentářů13(10.)
Pane, pane,
vy nemate problem se zenami, ale s pitim (potazmo s penezi) :-)
Coz takhle zajit si zastrizliva na prochazku do lesa? :-)
Treba natrefite na nejakou nenarocnou lanku. Jo -a namazte si na cestu chleba maslem. V prirode vytravi :-)
přidáno 23.02.2013 - 23:05
komentářů111(33.)
Vladan: To s Palachem si zapamatuju. Ale moje dilema to nevyřešilo. Hm.

Nu pro mě osobně je Bible směs pohádky a historického faktu.

Jak bych řešil dilema s dcerou? No neváhal bych a střílel. Možná bych byl dokonce přehnaně brutální. Ovšem od této chvíle dál bych byl sám pro sebe zabijákem. Tedy něčím, co bych od lovce, kata a nebo bourače krav musel odlišovat v negativním smyslu.
přidáno 23.02.2013 - 22:59
komentářů111(32.)
puero: Neuhýbej! Já samozřejmě nemluvím o sobě - ateistovi. Pro mě je Bible jen pohádka - odpověz za sebe!
Moje dilema je to, že nemohu dokázet, zda objektivně existujeme (druhá možnost je něco jako virtuální realita - cosi jako matrix). Pokud ale přijmu předpoklad objektivní existence, pak je věda jedna z mála věcí, které můžu postavit proti pohádce = víře. Ale máš pravdu, že jsem se i tady na Psancích označil za "vědeckého skeptika".
Tou interpretací křesťanstvá myslím tvou větu v uvozovkách. Pokud se (podle tebe) vztahuje i na judaismus a islám (netušil jsem to), pak ano, je to tvoje interpretace i těchto věr - hádám ses ale žádného žida či muslima neptal, jestli to tak chápe taky.
Takže pokud někdo bude chtít zabít tvoji dceru a ty tomu budeš moci zabránit (tím, že ho zastřelíš), neuděláš to? Proč? Bude tě máéně trápit svědomí, protože jsi nezabil na ochranu dcery, než by tě trápilo, že jsi zabil - porušil přikázání? Říkáš, že na přikázání kašleš!
Jak bych dětem vysvětloval Palacha? Ptáš, protože víš, že jsem původním povoláním učitel?
Jako matematik a fyzik jsem se k Palachovi nemusel vyjadřovat (za komunistů), minimálně ne oficiálně, ale v obecné rovině vždy zdůzrazňuju, že musíme oddělit přírodní vědy (kde jsou ověřitelné pravdy - proto jsem učil matiku a fyziku) a "ten zbytek", kde jsou pouze subjektivní hodnocení a neexistuje objektivní pravda (výjimkou je absolutní pravda Boží u věřících). A moje subjektivní pravda o Palachovi je ..... - tak bych zdůvodnil, že můj názor se liší od většinového.
přidáno 23.02.2013 - 22:55
komentářů5(4.)
Viviana Mori: Díky, člověk má den,kdy se nemůže zavděčit Všem, přesto jsem ráda, že sis přečetla jiné mé dílo a to Tvé zalíbení našlo :)
přidáno 23.02.2013 - 22:41
komentářů5(1.)
Okomentuju ti jen obsah, abys měla radost (páč kritika formy by ti radost neudělal). Ta myšlenka je krásná. Utkvělá představa, fixace na obličej z plakátu, který se v myšlenkách zhmotňuje a ty mu podléháš. Je to ryzí poetický nápad. To se mi líbí. Takové marné snění.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming