

Balón a cibule- už pouhé srovnávání tvarů obojího je zajímavé. Tvary jsou obdobné, naopak všechno ostatní stojí v juxtapozici- svázání se zemí a s prací na ní, podtržené narovnáním bolavých zad a proti tomu volnost a lehkost letícího balónu, dálka, dobrodružství, nadhled. To je moc krásné haiku, Irenko -nevtíravé, plné, s obrovským přesahem. Radost číst.
Také dvojka je v můřím vnímání moc pěkná, semknutá.
Naopak ve čtyřce nenalézám propojení mezi prvním a zbylými verši, tříští se. Pravidlo jedné vůně tu chybí.
Zvlněná fronta, změna tlaku- hmyz jde dolů, rorýsi za ním, výborný text.
Také dvojka je v můřím vnímání moc pěkná, semknutá.
Naopak ve čtyřce nenalézám propojení mezi prvním a zbylými verši, tříští se. Pravidlo jedné vůně tu chybí.
Zvlněná fronta, změna tlaku- hmyz jde dolů, rorýsi za ním, výborný text.


Je prima, že ač začátečník, snažíš se nevstupovat svou osobou do motivu. Je to výpověď pozorovatele s potlačením sebe sama. V některých textech je patrné i působení rozporu, který text uvede do neklidné polohy, vyvolá vzruch a žádoucím způsobem působí na čtenáře. Ve druhém a třetím dílku lze nalézt i hezké opakování hlásek, pomáhá poetickému vyznění.
Jedním z úkolů autora haiku je vytvořit elipsu- nechat část textu nedopovězenou. Takovou část, jakou si čtenář z napsané části dokáže správně dovodit. Právě pro nacházení skrytého chodí poučení čtenáři haiku číst. Text si spoluvytváří s autorem. Pochopení celého smyslu pak dává radost, o které se říká, že se blíží prozření, kratičkému osvícení. To ve Tvých textech ještě chybí, nepokračují za hranice předložených slov.
příklad haiku s přesahem:
Od lesního obrázku
odcházím
se špinavými koleny (Roman Szpuk)
Říjen v lese
nemůžeme najít
žlutou značku. (Petr Šulák)
Podobně jako Ziny nejsem v haiku příznivcem metafor, je pro mě důležitá pravdivost sdělení, ale tato náležitost už byla i u starých mistrů posuzována různě (viz krásná Issova haiku).
Pravidel je celá řada, ale pokud vím, ještě v žádném haiku se nepodařilo respektovat všechna najednou.
... ať se Tvému haiku daří.
Jedním z úkolů autora haiku je vytvořit elipsu- nechat část textu nedopovězenou. Takovou část, jakou si čtenář z napsané části dokáže správně dovodit. Právě pro nacházení skrytého chodí poučení čtenáři haiku číst. Text si spoluvytváří s autorem. Pochopení celého smyslu pak dává radost, o které se říká, že se blíží prozření, kratičkému osvícení. To ve Tvých textech ještě chybí, nepokračují za hranice předložených slov.
příklad haiku s přesahem:
Od lesního obrázku
odcházím
se špinavými koleny (Roman Szpuk)
Říjen v lese
nemůžeme najít
žlutou značku. (Petr Šulák)
Podobně jako Ziny nejsem v haiku příznivcem metafor, je pro mě důležitá pravdivost sdělení, ale tato náležitost už byla i u starých mistrů posuzována různě (viz krásná Issova haiku).
Pravidel je celá řada, ale pokud vím, ještě v žádném haiku se nepodařilo respektovat všechna najednou.
... ať se Tvému haiku daří.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
hoffi [15], Ronald Reagan [12]» řekli o sobě
Dee řekla o BrS :Co o něm. Snad jen - takových lidí je pomálu. A já si vážim, že jsi tu s námi :)