

Popravdě řečeno, pro mne též jsou obsah a myšlenka nezbadatelnými. První sloka je vyzdobena temnými rekvizitami, neznámo však je, co radost provedla, že ke katovi pohnána, by ji života zbavil, a aby toho chuděra radost neměla málo, ještě v hrobě krysy a černé růže má vůkol. V druhé sloce pro narušení temnosti umístěna padající hvězda, se schopností plnit přání, ale kdo si co snad přál, zůstává utajeno. Radost života zbavena katem byla jest.
Krom toho neobjevné rýmy, klopýtající metrum (... mezi interpunkční znaménko a následující slovo patří mezera...).
Za tohoto stavu díla zejména jeví se mi nepřípadné, aby autorka na dotaz "co tím chtěl básník říct?" odpověděla "hadej mužeš jednou!!"
Miožná, že si autorka myslí, že roztomile žertuje, leč nevyznívá taková odpověď ani tak žertovně, jako spíše nafrněně.
Krom toho neobjevné rýmy, klopýtající metrum (... mezi interpunkční znaménko a následující slovo patří mezera...).
Za tohoto stavu díla zejména jeví se mi nepřípadné, aby autorka na dotaz "co tím chtěl básník říct?" odpověděla "hadej mužeš jednou!!"
Miožná, že si autorka myslí, že roztomile žertuje, leč nevyznívá taková odpověď ani tak žertovně, jako spíše nafrněně.


Působí to na mne písňově; nejsem muzikant, přesto mi připadá, že by z toho mohlo být dobré blues... text voní Kainarem... To by šlo:-)


ta úvodní sloka se mi líbí. následující dvě už o něco méně.


A já bych ještě dodala, že i neobjevné, prostě takové spíše klišé. Takže vskutku spíše terapie. A s chybami. Chudák ten nástroj, jazyk český, který ti, autorko, umožňuje se vyjádřit. Když pominu již zmiňovanou interpunkci, text obsahuje chybně napsaná slova - mohou to být překlepy, ale je to nutné, aby v tak krátkém textu bylo tolik chyb, když se sečtou všechny do hromady?


Protože jsi své dílko umístila do kategorie úvahy/ostatní, nemohu než svůj první postřeh věnovat právě žánru. - Tedy popis by to byl, úvaha však nikoli, neb právě to, co činí úvahu úvahou, je zřetelný, myšlenkami vyjádřený postoj, názor, polemika - tedy zkrátka zápis toho uvažování, "zmapování problému", převracení tématu, problému, hledání východiska... prostě nějaký osobní vklad, který je něčím víc než jen popisem.
V tomto případě se sice jedná o popis, kterým autorka nechává nahlédnout do postoje vypravěčky, ale omezí se jen na postoj všechny ignorující. A jakkoli působí dílo na první pohled jako jednoznačně pozitivní postoj vyjadřující (protože to musí v být hrůza se samými takovými spolužáky sdílet život pět dní v týdnu deset měsíců), v konečném důsledku jeví se mi dílo jako určité klišé - na jedné straně silná skupina těch negativních, na druhé straně vypravěčka, která popisované neprovádí, a tudíž z toho má vyplývat, že vypravěčka je opakem těch, jež ignoruje.
Je jistě dobře, a chválihodné, když je člověk v tvém věku schopen všímat si jevů a dějů, které nejsou vpořádku, ale co s tím dál? Bude tvoje hrdinka-vypravěčka jen trpět s ignorujícím postojem nebo bude něco dělat? A co ty, jako autorka? Stačí ti, že se z toho takhle vypíšeš, nebo budeš uvažovat, abys příště opravdu napsala úvahu?
Jako terapie může být takové vypsání jistě pro člověka užitečné pro jeho osobní psychickou hygienu, ale na druhou stranu, chtělo by to nějakou "přidanou hodnotu". Něco, co by bylo něčím víc než v podstatě jen konstatováním (je-li to ve tvé škole opravdu takové) nebo do nějakého nadsazeného tvaru zpracované, nicméně stále jen vlastně konstatování faktu. Chtělo by to něco, co by mi dalo nahlédnout do toho, co si myslíš ty. Jaký je tvůj postoj. Čím obdaříš svou ústřední postavu?
Mně to ignorování v předposlední lavici také nestačí, krom toho i to mi zavání jistou klišovitostí.
Mimochodem, znáš knihu "Džungle před tabulí" nebo film "Panu učiteli s láskou"?
V tomto případě se sice jedná o popis, kterým autorka nechává nahlédnout do postoje vypravěčky, ale omezí se jen na postoj všechny ignorující. A jakkoli působí dílo na první pohled jako jednoznačně pozitivní postoj vyjadřující (protože to musí v být hrůza se samými takovými spolužáky sdílet život pět dní v týdnu deset měsíců), v konečném důsledku jeví se mi dílo jako určité klišé - na jedné straně silná skupina těch negativních, na druhé straně vypravěčka, která popisované neprovádí, a tudíž z toho má vyplývat, že vypravěčka je opakem těch, jež ignoruje.
Je jistě dobře, a chválihodné, když je člověk v tvém věku schopen všímat si jevů a dějů, které nejsou vpořádku, ale co s tím dál? Bude tvoje hrdinka-vypravěčka jen trpět s ignorujícím postojem nebo bude něco dělat? A co ty, jako autorka? Stačí ti, že se z toho takhle vypíšeš, nebo budeš uvažovat, abys příště opravdu napsala úvahu?
Jako terapie může být takové vypsání jistě pro člověka užitečné pro jeho osobní psychickou hygienu, ale na druhou stranu, chtělo by to nějakou "přidanou hodnotu". Něco, co by bylo něčím víc než v podstatě jen konstatováním (je-li to ve tvé škole opravdu takové) nebo do nějakého nadsazeného tvaru zpracované, nicméně stále jen vlastně konstatování faktu. Chtělo by to něco, co by mi dalo nahlédnout do toho, co si myslíš ty. Jaký je tvůj postoj. Čím obdaříš svou ústřední postavu?
Mně to ignorování v předposlední lavici také nestačí, krom toho i to mi zavání jistou klišovitostí.
Mimochodem, znáš knihu "Džungle před tabulí" nebo film "Panu učiteli s láskou"?


Čtu si to znovu, ale jedna věc se mi nějak nezdá. Ta ironie mi nevadí.
Nezdá se mi ani, že ti chybí nadhled. Ale napadá mne, jestli toho nadhledu není až moc. Mám na mysli ..."snažím se všechny ignorovat". Opravdu všechny?.................
Nezdá se mi ani, že ti chybí nadhled. Ale napadá mne, jestli toho nadhledu není až moc. Mám na mysli ..."snažím se všechny ignorovat". Opravdu všechny?.................


Taková jednoduchá a pěkná báseň a nikdo si ji dva roky nevšiml.


Čtenář já naštvanej není. Vůbec se ti nedivím, žes to nechala otevřené. Nebo, že to "nemáš uzavřené". Jak bys mohla!
Před chvílí jsem na tram. zastávce pozoroval výrostky, kteří by do té třídy zřejmě zapadli. Měl jsem sto chutí udělat něco, co jsem si ale nemohl dovolit.
Nedávno jsem musel podat vysvětlení do protokolu i za slova.....dokonce ne za jejich význam, ale za jejich pouhou existenci. Takže to s tou svobodou je někdy poněkud složité.
A ten učitel? Byl trefený křídou? Zvykl si? Možná proto, že byl trefený už dřív i s paní ředitelkou. A nebo jsou oba zoufalí z poznání, že je někdy hodně těžké zvládnout sráče nebo se domluvit s jejich podobnými rodiči. Nevím. Možná nejsou nejlepšími pedagogy. Pro mne je ten tvůj závěr dokonale srozumitelný. Končí tak i mnoho dobrých knih nebo filmů. Protože život někdy přináší i bezvýchodné situace. Bezmoc, bezradnost. A pak někdy nezbývá, než to hlavně přečkat, někdy dokonce přežít. A pokud možno zachovat si tvář a postoje, které tě vedly k tomu, abys to napsala.
Oprav si tu vazbu: hodný koho? lidí :-)
Před chvílí jsem na tram. zastávce pozoroval výrostky, kteří by do té třídy zřejmě zapadli. Měl jsem sto chutí udělat něco, co jsem si ale nemohl dovolit.
Nedávno jsem musel podat vysvětlení do protokolu i za slova.....dokonce ne za jejich význam, ale za jejich pouhou existenci. Takže to s tou svobodou je někdy poněkud složité.
A ten učitel? Byl trefený křídou? Zvykl si? Možná proto, že byl trefený už dřív i s paní ředitelkou. A nebo jsou oba zoufalí z poznání, že je někdy hodně těžké zvládnout sráče nebo se domluvit s jejich podobnými rodiči. Nevím. Možná nejsou nejlepšími pedagogy. Pro mne je ten tvůj závěr dokonale srozumitelný. Končí tak i mnoho dobrých knih nebo filmů. Protože život někdy přináší i bezvýchodné situace. Bezmoc, bezradnost. A pak někdy nezbývá, než to hlavně přečkat, někdy dokonce přežít. A pokud možno zachovat si tvář a postoje, které tě vedly k tomu, abys to napsala.
Oprav si tu vazbu: hodný koho? lidí :-)


Yarrod: S tou anotací máš asi pravdu.. ono původně to byl nadpis práce :)) Co se týče těch slepců.. myslím, že to není disikriminující.. nejsem slepá (bohudík) a nevím tedy jak to chodí, ale myslím, že tito lidé vidí jen tmu.. proto jim nezáří ty plamínky v očích.. ale někteří z nich je tam prostě i přesto pomyslně mají :)) Jinak děkuji :)


Úvaha to není špatná ale několik věcí bych vytknul. Do úvahy bys nás měla zasvětit v úvodu. Tady to je spíše v anotaci a to mi přijde trochu jako problém. Úvod by měl dávat textu logickou základnu.
Další část je poměrně dobrá. Jen bych vyškrtnul tu část se slepci. Je jasné, že i jim může doutnat v očích oheň. Proč bychom měli předpokládat, že by neměl? Z tvého prohlášení tak nějak vyplývá, že u nich je to něco extra, což působí trochu diskriminativně.
Předposlední pasáž má jistě potenciál. Jdeš hlouběji, ale je to na úkor zmatenosti. Zde jsem se ztratil, a proto to asi náležitě nedocenil.
Konec jako shrnutí se povedl. Obecně úvaha nebyla špatná, ale myslím, že by bylo ještě co vylepšovat :)
Další část je poměrně dobrá. Jen bych vyškrtnul tu část se slepci. Je jasné, že i jim může doutnat v očích oheň. Proč bychom měli předpokládat, že by neměl? Z tvého prohlášení tak nějak vyplývá, že u nich je to něco extra, což působí trochu diskriminativně.
Předposlední pasáž má jistě potenciál. Jdeš hlouběji, ale je to na úkor zmatenosti. Zde jsem se ztratil, a proto to asi náležitě nedocenil.
Konec jako shrnutí se povedl. Obecně úvaha nebyla špatná, ale myslím, že by bylo ještě co vylepšovat :)


jayjay: To jsem neřekla (i když to tak mohlo vyznít). Jenom myslím, že když píšem úvahu o něčem, co ještě nezkončilo, pořádnej závěr mít nemůže, protože nikdo neví, jak to dopadne.. Co když se žáci, u který si učitel zvykl na hluk den před vysvědčením změní v úkázkové děti? :)


jayjay: Ale vždyť školní rok ještě není uzavřen. Na co uzavírat úvahu o třídě..


Mejdlo: Jaký jiný význam tam je?
Je v tom výpověď a to jasná a srozumitlná. Ale říkám si no a co? Tedy, co bude dál?
Text je ironický, bez nadhledu. Až mě ta ironie bolí; píchá. Možná to je ten hrot, který to nezakončuje, ale nechává to otevřené...
Lze namítnout, že je to přeci uzavřené, závěr je jasný.
Možná mě pálí jednostrannost textu, možná mi "Nic neřekl, zvykl si ..." prostě nestačí. Nějak se s tím nemůžu smířit.
Ale neuzavřenost textu má i jistý přínos. Ukazuje mi, že ani pisatel to nemá uzavřené, že ho to taky stále píchá. Což předal. Grr... Dořeš si to, a dopiš to, ať není čtenář v naštvanej :-)
V textuz lze škrtat. Jsou tam slovní spojení, která mne vytáčejí.
Je v tom výpověď a to jasná a srozumitlná. Ale říkám si no a co? Tedy, co bude dál?
Text je ironický, bez nadhledu. Až mě ta ironie bolí; píchá. Možná to je ten hrot, který to nezakončuje, ale nechává to otevřené...
Lze namítnout, že je to přeci uzavřené, závěr je jasný.
Možná mě pálí jednostrannost textu, možná mi "Nic neřekl, zvykl si ..." prostě nestačí. Nějak se s tím nemůžu smířit.
Ale neuzavřenost textu má i jistý přínos. Ukazuje mi, že ani pisatel to nemá uzavřené, že ho to taky stále píchá. Což předal. Grr... Dořeš si to, a dopiš to, ať není čtenář v naštvanej :-)
V textuz lze škrtat. Jsou tam slovní spojení, která mne vytáčejí.


Souhlasím s Mejdlem :) Moc se mi to líbí.. hlavně ten rázný závěr. Je to super :)


Je to pěkné. Osobité, je z toho vidět autorova povaha, líbí se mi to. Pěkný popis situace. Samo to vyvolává a utváří živý obraz třídy. A nejen to. Za těmi slovy je schovaný i jiný význam než jenom ten, který tam je napsaný. Próza by šla. Co poezie? :-) Rozhodně tohle je tvůj styl a je to dobré.


Yasmin: děkuju:) já tě taky čtu strašně ráda a těším se na tvoje nová dílka ;)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
NextOrtho» narozeniny
malázlobilka [16], Wizard [15], terezK [15], Markett [14], jan.novaque [11], betty [11], Inugirl [11], terinak [10]» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?