A ještě nějaké drobnosti navrch: Hospoda pochybné pověsti je putyka. Za cenu dosažení rýmu je ve čtvrtém řádku druhé sloky podivná vazba "milovanou naši tváři" (ale třeba je to jen překlep). Myslím, že poslední řádek třetí sloky "ženské x mužské myšlení" takhle nelze řešit - působí to zápisová zkratka, lépe řečeno značka pro označení něčeho proti něčemu, kterou používáme, když si potřebujeme udělat rychlý záznam například z přednášky vyučujícího... i když je ten symbol ve všeobecné známosti, sem se podle mého soudu nehodí, mimo jiné i proto, že ať ho přeložím jakýmkoli slovem, zase metrum skřípe...
jayjay: Ano, metrum by bylo potřeba doladit, protože takto je vskutku silnou překážkou ve čtení textu i pro mne. Metrum se vlastně usadí až ve čtvrté sloce... že by to bylo tím, že je na obzoru smířlivá cesta, jak problémům uniknout?
Přiznávám, že ten pocit ani zvuk, jak kapka inkoustu dopadá na hladinu oceánu, neznám, ale není problém si to představit, protože kapka dešťové vody to umí též. Spíš mám problém s tím, že nevím, jakou minulost máš na mysli, a ani přesně nedokáži z textu vyčíst, zda si přeješ, aby se tímto jednoduchým způsobem vše minulé dalo vynulovat... Opravdu vše (to vše v textu obsaženo není, ale minulost je vše, co už bylo) a takhle snadno? Bez námahy a osobního podílu na tom procesu? ... Krom toho si dovoluji upozornit na tuto podivnou větnou vazbu: "ztracená minulost zanechávajíc skvrnu, která však po chvíli zmizí". Soudím, že je potřeba se rozhodnout, bude-li věta znít ... ztracená minulost zanechávajíc skvrnu však po chvíli zmizí... nebo .... ztracená minulost zanechává skvrnu, která však po chvíli zmizí.... S přechodníkem a vedlejší větou je to nesmysl.
Možná by tedy nebylo od věci oba díly nějak oddělit, aby se tam ta geneze díla jasněji ukázala. Ale to je spíš grafická záležitost... Otázka je, jak a lze-li to tady nějak udělat.
Navzdory tomu, že hlavní hrdina je do někoho BLÁZEN, jak napsal Puero, líbí se mi, že mu (tedy hlavnímu hrdinovi) zůstává (stejně jako autorovi) smysl pro obsah a formu, neupadá do pathosu, a v kategorii i "láska - vyznání" si zachovává osobitou poetiku, nadhled a smyl pro jemný humor. Jemný humor a to, že autor nebere sám sebe tak vážně, pro mne reprezentuje poslední verš třetí sloky, který je v tomto vznešeném tématu najednou jakoby odjinud. Jakoby v kontrastu s předchozím a následujícím textem, ale vyvolává u mě tak přesnou představu malého dítěte, jež ošetří následky případného pádu právě takovým způsobem - nesesype se, nezhroutí se - a v tu náhle ten do rukávu utřený odřený nebo natlučený nos není tolik odjinud, jak by se na první pohled nmožná mohlo zdát, protože všechno je možné, lze dojít k cíli... jen přinutit měsíc, aby ohřál zemi, nelze...
Eliška Vobrubová: Áno, dalo by sa povedať, že je to dielo, ktoré ma charakterizuje, ako aj smer, ktorým sa v budúcnosti bude moja básnická tvorba uberať. Ďakujem za pozitívne hodnotenie mojej tvorby. To človeka poteší :)
ioreth: Taky se mi líbí - a nejen konec - jistěže: krásně korunuje dílo.
(omlouvám se, že je komentář na pokračování, dopsala jsem ho, ale někde jsem byla zrazena technikou, když jsem zadala upravit... tedy něco jsem udělala špatně, ale nevím co... a text se neocitl tam, kde jsem ho chtěla mít, zmizel někde v propadlišti matrixu, takže znovu píši sem, zkusím to zrekonstruovat...):
...bych si dovolila vnímat text jako krédo nebo motto tvého básnického, a snad i životního počínání, což usuzuji z toho, jak na mne působí jednak Havraní sonet - a jistě není náhodou, že je to titulní báseň - a jednak další sonety této stejnojmenné sbírky.
(Současně si uvědomuji výhodu svého časového dostupu, který mi umožnil přešíst si celou sbírku najednou, zatímco předchozí komentátoři se vyjadřovali k jednotlivým básním tak, jak jsi je postupně zařazoval.) Zároveň je pro mne tvůj Havraní sonet (i ty následující) důkazem toho, že tato forma není vyprázdněným přežitkem a že záleží na tom, kdo, jak a čím onu formu naplňuje. Myslím, že tobě se to daří dobře. Změna schématu rýmů ve čtrté sloce mi nepřekáží, ba dokonce vnímám tuto změnu jako jemné a nenásilné upozornění na to, o co v textu jde, jaká je pointa a vrchol výpovědi ... čtenář je "přinucen" zpozornět...
...bych si dovolila vnímat text jako krédo nebo motto tvého básnického, a snad i životního počínání, což usuzuji z toho, jak na mne působí jednak Havraní sonet - a jistě není náhodou, že je to titulní báseň - a jednak další sonety této stejnojmenné sbírky.
(Současně si uvědomuji výhodu svého časového dostupu, který mi umožnil přešíst si celou sbírku najednou, zatímco předchozí komentátoři se vyjadřovali k jednotlivým básním tak, jak jsi je postupně zařazoval.) Zároveň je pro mne tvůj Havraní sonet (i ty následující) důkazem toho, že tato forma není vyprázdněným přežitkem a že záleží na tom, kdo, jak a čím onu formu naplňuje. Myslím, že tobě se to daří dobře. Změna schématu rýmů ve čtrté sloce mi nepřekáží, ba dokonce vnímám tuto změnu jako jemné a nenásilné upozornění na to, o co v textu jde, jaká je pointa a vrchol výpovědi ... čtenář je "přinucen" zpozornět...
Připojuji se ke všem předchozím komentátorům, kteří tě za Havraní sonet chválili; a když jsem napsala k tvé básni Ohrozený druh, že je to báseň - vizitka, tady bych
Kleriska.KX:
ooo.. Dekuji, to je od tebe mile, mon amour.. :)
/Mno, nekteri lide jsou nechapavi.. :D../
ooo.. Dekuji, to je od tebe mile, mon amour.. :)
/Mno, nekteri lide jsou nechapavi.. :D../
To je roztomilý :)
Přeju vám to, moc.. Jste nádhernej pár.
/ vynechala bych větu " Ano jsou to váhy. " myslim si, že je to víc, než jasný :) /
Přeju vám to, moc.. Jste nádhernej pár.
/ vynechala bych větu " Ano jsou to váhy. " myslim si, že je to víc, než jasný :) /
To bych ti neudělal, ale postupuj poslední dobou dost pomalu. :)
Je to opravdu takové jednoduché, jak píšeš v anotaci, nikoli však plytké, za což ti patří pochvala. Opět se potvrzuje, že v jednoduchosti je krása. Je to upřímná a hravá výpověď, skoro bych řekla básníkova vizitka - v tomto smyslu se mi líbí zejména třetí sloka.
Teta Múza mne zaujala na první přečtení a toto zaujetí a potěšení se dostavovalo opakovaně i při dalších čteních této básně. Oceňuji přehlednost a logiku textu, jeho lehkost a přirozené plynutí od začátku ke konečné pointě, a to v logice stavby textu i v rytmu.
Z textu vyzařuje jemný humor a nadhled, který dovoluje autorovi vypořádat se bez pathosu a všelijakého jiného "poetického harampádí" se setkáním s Múzou i s krásnou slečnou.
Z textu vyzařuje jemný humor a nadhled, který dovoluje autorovi vypořádat se bez pathosu a všelijakého jiného "poetického harampádí" se setkáním s Múzou i s krásnou slečnou.
Básnička pěkná, zvláštní když člověk něco udělá tak až potom zjisti, že je to špatně, hlavně, že to víme co ty na to.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
AňA [18], Yarrod [18], FR. [13], ogli [12], Tandemáš Špicr [11], holka.přes.ulici [10], Lajtwing [8], LuK [2]» řekli o sobě
casa.de.locos řekl o Mamka :Osoba po které jsem zdědila básnické střevo.

