přidáno 03.01.2011
hodnoceno 12
čteno 2775(29)
posláno 0
Toužím
Ohněm Ducha
hořet.

Nechat se vést,
líbeznou,
spanilou,
Tvou vůlí.

Božích cest
netušené dálky
poznávat.

Jak miloval jsi mne prve,
toužím milovat.

Vzhůru anděly být unášen,
uzřít Boží slávu..

ikonka sbírka Ze sbírky: Soli Deo Gloria
přidáno 20.11.2011 - 20:06
Když jsme u Izajáše, ten je ve starém zákoně, jak mohl jasně psát, že Ježíš je nevzhledný?? Nechápu, jak se komentáře mohli začít točit kolem terorismu, nicméně báseň na mě působí obyčejně, jen jako nějaká oznamovací věta...no, abych nekecala, tak přací věta....
přidáno 11.01.2011 - 16:18
Bedřich Bridel mne taktéž zaujal. Ale to byl ve své době jeden z nejlepších.
přidáno 10.01.2011 - 22:37
Bedřich Bridel, ten mě zatím povznesl víc. Ještě máš do něj daleko... XD
přidáno 10.01.2011 - 16:45
Ten plamen je alegorie. Já a muslim, terorista? :-))
Tak to rozhodně ne :-) Maximálně jsem četl několik veršů z Koránu, ale to je vše.
přidáno 10.01.2011 - 16:25
Jak víš, že je Ježíš dlouhovlasý sympaťák? :-))
Izajáš jasně psal, že nebyl podoben lidem, že byl nevzhledný.
přidáno 10.01.2011 - 16:17
To se nedá říct co to znamená, to musíš zažít!
přidáno 10.01.2011 - 01:25
Ten můj komentář je ošklivý, taky tě to mohlo ranit, tak promiň. Ale zdá se, že jsi těžce nad věcí. Když jsem v nějakém pro mě novém městě, tak se skoro vždy zajdu podívat do kostela. I ve městě, ve kterém žiji se občas zajdu pokochat nitrem katedrály. Ježíš je dlouhovlasý sympaťák jako já:-). Ostatní komentáře jsou opravdu lepší než toto dílo.Tak po tomto já nějak netoužím....tak snad příště. :-). Náboženství páchne tím, co vše zlého napáchalo a ještě napáchá. Pokud díky tomu nebudeš lhát a krást, tak fajn. Kus Boha je v každém z nás, takže je to docela zvláštní mix. Mohl bys prosím odpovědět na položené otázky od ostatních autorů?
přidáno 10.01.2011 - 00:42
proč z plamenů?
přidáno 09.01.2011 - 23:55
LOL, puero, ty kate...prý jsi terorista?...dost dobrý komentář, myslím, že jediné pozitivní na tomto díle jsou a budou jen komentáře čtenářů ;)

A jinak k básni (v uvozovkách), já bych to ani žalmem nenazval. Spíš jen výkřik. Typu - chtěl bych být automechanikem, a uzřít zázrak spalovacího motoru. Nicméně i ten příklad co mě teď napadl, mi dává větší smysl.

Mimochodem, co znamená zažít Boží slávu?
přidáno 09.01.2011 - 23:02
Pominu-li to chybějící písmeno ve třetím slově, jistou účelovost a přebujelou pompéznost, která si pravděpodobně vysloužila to absolutno hned v prvním komentáři; je zjevné, že zde nad básnikovou hlavní myšlenkou zvítězila forma. Tedy jak již bylo uvedeno: přílišná pompéznost. (Kolega Homér jest, abych tak řekl, slušně.....božskou autoritou nedotknut a jest mu těžko pomysleti, že by snad náboženské adorační motivy měly v současné poezii své místo.) Nu, existují skupiny lidí, kteří staví teologický aspekt všednodenní reality nade vše, avšak jejich motivem ke psaní veršů jest oslovení masovějšího publika a proto zde není právě na místě ani tak kvalita, jakož spíše okázalost, která ohromí. Osobně musím přiznat, že mám náboženské motivy rád, byť z jiného období a v jiném provedení a jiném uplatnění, leč obávám se, že kladu (přirozeně osobně) důraz na myšlenku, a pokud není dosti zjevná, pak na symboliku ukrytou ve slovních spojeních a volbě slovních výrazů. Zde jsem vskutku na pochybách, zda uvedené dílo splňuje požadavky, které (samozřejmě zcela osobně) si na díla podobného typu a provedení kladu.

Ty jsi vlastně stvořil žalm. Nikoli klasický žalozpěv, ale tradiční, souvislost postrádající žalm. A jako takový si žádá jisté vysvětlení. Proč toužíš ,,vstoupit na nebesa" a uzřít Boha? Proč se tolik dožaduješ podíleti se tolik na jeho přítomnosti? Proč jsi vynášen z plamenů - z oné pekelné výhně kerosinu, který jsi pomohl odpálit? Jsi terorista? Muslim, který omlouvá svou smrt ušlechtilým cílem? Proto je ti souzeno seděti po jeho boku v den posledního soudu?
přidáno 05.01.2011 - 00:22
Tak po tomto já nějak netoužím....tak snad příště. :-)
přidáno 04.01.2011 - 14:47
Absolutní hovno.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Toužím : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Cizincem
Předchozí dílo autora : Dál a dál

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku