mě se to líbí,je to hezky napsané a hravé ostatně jako všechna tvá dílka..piš stále a více neb tvá dílka jsou osvěžující :)
Poněkud mě zaráží ta starosvětská mluva, kvůli které to zní tak odtažitě a to by asi nemělo. Mělo by to vyznívat víc osobně.
U pátého. U pátého řádku mě to začalo štvát. Protože nesnáším vyhýbavé odpovědi na otázku, zda někdo věří na lásku na první pohled. Už jsem se dávno přestal ptát.
Mám rád básně co vznikají tak, že z útržků logicky či nelogicky slepených vznikne něco diskutabilního, kde se význam a myšlenka teprve ukáže časem.
Mám rád básně co vznikají tak, že z útržků logicky či nelogicky slepených vznikne něco diskutabilního, kde se význam a myšlenka teprve ukáže časem.
Yarrod: Já byl strašně zdělanej, přijel jsem z Moravy, přivezl moře super vín, tak jsem doma uspořádal ochutnávku, všichni už usnuli nebo odjeli, a tak vzniklo toto ineraktivní dílo:-)
jayjay: no.. "Duha" protoze jsem v ni chtela naznacit jak tmavy vcerejsek tak svetly zitrek.. "druha" protoze je napsana pro mojeho "druha", moji lasku a muzu v jednom muzskem tele.
Soudím, že nejde o to, zda se mi báseň líbí ne ve smyslu tématu, to se opravdu stává, že některé lidi některá témata neoslovují. Jenže tady jde o jinou věc, a totiž o to, zda se autorovi vůbec podaří ono téma jasně si formulovat, uchopit ho a sdělit tak, aby bylo srozumitelné (srozumitelné neznamená polopatisticky vyjádřeno, sděleno - to jen proto, aby nebyla mýlka v tom, co myslím), a to ještě prostředky takovými, aby bylo možno dílo nazvat básní. Pro začátek by ale aspoň stačilo, kdyby bylo zřejmo odkud kam vede myšlenkový a představový proud, aby dílo mělo nějakou výpovědní hodnotu pro čtenáře. Nejen pro autora, který si tím psaním jen, s prominutím, "uleví". Jde totiž o to, že když je dílo (jakékoli) zveřejněno, a to tady je, a je tu předpoklad, že ho někdo bude v našem případě číst, těžko může dojít k nějakému souznění s tématem, pokud text vykazuje vlastnosti, o jakých už tu byla řeč. Ba dokonce to může být i tak, že dobře napsané básni se může dostat od čtenáře kladného hodnocení, ačkoli s jejím tématem jaksi nesouzní.
1kor13: Nevím přesně, na co a proč se ptáš zde, když nevíš co je špatného na nespisovných výrazech, ale odpovím: Obecně nic, záleží na použití a kontextu promluvy. Ptáš-li se v souvislosti s textem, u něhož vedeme diskusi, pak se zde nejedná o nespisovné výrazy, ale o to, co jsem už napsala (viz pro jayjay), kdy patrně moravismem poznamenaný verš "První slze se setřel z kamenné tváře" ještě více komplikuje již tak dost komplikovanou orientaci v textu. - Pokud jde o nespokojenost s kritikou, na tu má jistě každý právo a má právo ji vyjádřit. Jen jde o způsob, jakým to učiní...
Tos napsal pro mě, viď? :D Ano... někde tam mi to začalo připadat divný.... věřím na první promluv... Ale máš to pěkně interaktivní ;)
jayjay: Eliška Vobrubová: 1kor13: Nechme dohadování,někdy se prostě nezalibí báseň, já vím i to se stává, je pravda každý den není posvícení, zkusím napsat další, třeba bude lepší.
1kor13, naozaj něvjem iba napišem teraz dobre, ale vraviš právdu, vyzerá to tak.
1kor13, naozaj něvjem iba napišem teraz dobre, ale vraviš právdu, vyzerá to tak.
Konštruktívna kritika je dobrá vec, ale myslím, že to už trochu preháňate... sledujem tento váš súboj už pár dní (jayjay a zdenek)... k čomu je to dobré? Keď niekoho skritizujem a jemu sa to nepáči, tak to proste ďalej neriešim. Nie každý vie prijať kritiku... a na druhú stranu sa mi občas zdá, že sa hľadajú chyby tam, kde to netreba. Napríklad neviem, čo je zlé na nespisovných výrazoch...
milancholik: milý choliku:) někdy není co závidět, protože přivírání očí se může stát i závislostí a pak člověk musí na odvykačku...a ta příjemná není:))
jayjay: Myslím si, že verš "První slze se setřel z kamenné tváře" je poznamenán moravismem a že by správně měl znít "První slzy si setřel...". Obdobně to platí pro "....řekl bych zbohem." - Zde se patrně do psaného textu vloudila moravská výslovnostní spodoba znělosti:-)
Nejen, že asonance vržou a piští, též nesourodé a nejasné motivy se tříští. Položeny autorem na papír jsou ponechány svému vlastnímu osudu bez opatrování, rozvíjení, dotahování k pointě dílčí i závěrečné. Takto vzniklá nesourodá změť k pointě dojít nemůže, takže text vyzní do prázdna, protože téma je vskutku nezbadatelné. Přes opakované čtení textu se mi nepodařilo ho v té směsici nakousnutých různorodých motivů najít a s lítostí musím konstatovat, že má snaha porozumět textu vyšla naprázdno. Mně to nedochází. Nedozvěděla jsem se, co až teď mluvčímu dochází.
jayjay: to je mi líto, nejspíš si nikdy neprožíval to co teď já. a nebo si v poezii prostě moc nerozumíme. já se přiznám, že tvoje básně už většinou ani nečtu, protože mi ty přečtené nic moc neřekly. ale nechci to globalizovat, některé byly myslím i velice povedené. třeba tě zaujme jiná moje báseň.
na světě je spousta nepochopených děl, tak se netrapme kvůli pár řádkům a zkusme najít to společné, ne to rozdílné:)
na světě je spousta nepochopených děl, tak se netrapme kvůli pár řádkům a zkusme najít to společné, ne to rozdílné:)
Tohle neumím... a tolik toužím umět se na svět takhle moct podívat... Tiše závidím a jdu pročítat znovu a další a další...
Yasmin: Jasně. Tak když to hodnotíš z tohohle úhlu pohledu, tak mě to moc neoslovilo, nevtáhlo a nic to ve mě nezanechalo.
jayjay: to je prostě poezie. v poezii nemusíš rozumět přesně každýmu obratu. hledat za tím nějaký logický vysvětlení. jde hlavně o ten pocit, jak psala ioreth. buďto Tě to zaujme, vtáhne, zanechá to něco v Tobě nebo ne. a to je samozřejmě u každého člověka a jeho vnímání jiný ;o).

