Nejnovější píseň.
https://soundcloud.com/tomcortes/tom-cortes-triadvacet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hudební motiv vznikl při psaní básně, a tak jej vkládám spolu s ní. Omlouvám se za kvalitu nahrávky, berte ji prosím s rezervou. Šlo mi spíše o zachycení nálady...
![]() ![]() ![]() ![]() |
Destrukce sonetu. O světě dospělých.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Má oblíbená forma.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Variace na sonet. 4:4:2:2:2. ABAC v kvartetech, ABCBAC v pointě.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Villonská balada (3 sloky po 7-12 verších, čtyřverší v závěrů, jamb, poslední verše jsou refrénem, v celé délce jen tři rýmy). Dodržet tento útvar se všemi formalitami - tedy ne jen jako volnou parafrázi - je opravdu oříšek, takže tohle sem dávám spíš pro zájemce o informace s vědomím, že pravděpodobně žádnou další jen tak nenapíšu.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vlastní pevná forma, kterou jsem vytvořit pro obhajobu absolutoria na Tvorbě textu a scénáře.
Rýmové schéma strof: ABAAB. Všechny verše mají 9 slabik (nebo 10 s anakruzí), rytmicky jsou verše A daktyl-trochej-trochej-trochej a verše B tři daktyl-daktyl-daktyl. Vždy striktně 3 strofy, první otevírá téma/atmosféru, druhá ji doplňuje nebo přidává krizi, třetí obraz pointuje.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Epitaf v předrážkové trochejské stopě.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Volná strofa s pravidelným střídáním stop. Uf...
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
... náhlá inspirace myšlenkami, které jsou někdy zbytečné. Proč lidi? Berte věci jak jsou. A berte tak především sami sebe. ...
![]() ![]() ![]() ![]() |
nedalo mi to a musel sem zveršovat pár postřehů z včerejší olomoucké demonstrace proti imigraci :)
![]() ![]() ![]() ![]() |
Volný verš.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jako se na plátně obrazu mísí vícero barev, mísí se i zde vícero myšlenek. Společně však všechny tvoří jeden celek... Kterou z nich necháte se vést? Každá vypráví jiný příběh...
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Anglický sonet.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Když pomine klid před před bouří a vyplují na povrch všechny křivdy. Co zbude potom?
![]() ![]() ![]() ![]() |
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Reiko [14], lk.firefox [13], Crystal [10], zlatesvetlo [8], Maureen [8], ZaZu [2], Tomáš Černý [2]» řekli o sobě
wojta řekl o "Autor"sám :Nemám rád, když mě nutí, dělat něco z chutí. To se mě právě stalo, že chci vložit další ,,dílo" a hle, nejde to. Nejsem dosti aktivně kritický a počet vložených děl, začíná převyšovat počet kritik. Jistě, mohl jsem to přejít mlčky, zkritizovat nebo pochválit jiného autora- autorku, mohl jsem .... . Ale to se neslučuje s mým naturelem, avšak dříve, než-li začnu pěnit, bych se měl zeptat sám sebe k čemu to všechno vlastně je ? Někdo moudrý napsal, že inteligenci nelze jednoznačně definovat, ale je to zhruba stav přizpůsobení se lidem, kteří nebyli ochotni se přizpůsobit. Je to věc názoru, ale abych dostál pravidlům, budu kritizovat - sám sebe. Pravidla to nezakazují, navíc já se dostatečně znám natolik, abych věděl, co si mohu jako kritik k sobě, jako autorovi dovolit, mohu se proto plně opřít do významu díla, které jsem jako autor napsal a které současně, jako kritik kritizuji. Jednou jsem měl napsáno v posudku: v kolektivu je oblíben i když jej svým jednáním, často rozvrací. Tenkrát jsem se zlobil, dneska tomu musím dát za pravdu.