nedalo mi to a musel sem zveršovat pár postřehů z včerejší olomoucké demonstrace proti imigraci :)
přidáno 01.11.2015
hodnoceno 24
čteno 1221(22)
posláno 0
Sobota třetí hodina
pro každého z Olomouce účast povinná
dnes se bude protestovat proti migraci
aby nás imigranti s noži v ruce nedrželi za vlasy

Bohužel tam přišla i ta nejnižší
spodina vypadali jako by vylezli z komína
asi si chtějí vzít pár uprchlíku domů
vykradený barák a znásilnění k tomu

Ale to je pouze jejich boj
stejně je nejlepší hanácký kroj
nejsem rasista ani fašista
jen nechci aby se tato zem rozpadla dočista
každý z nich může být terorista
budoucnost naší vlasti je nejistá

Projevy už jsou v plném proudou
za zády nám postává ta banda čmoudů
v tom na nás přiletí dýmovnice
je mi líto že se nezmůžete na více

A tak vám říkám vy sluníčkáři
abyste se nemuseli jednou v pekle smažit
aby vás ty migranti co tu tak vítáte
nezastřelili na čaji o páté

Ach bože co to děláte
vy snad nemůžete ani myslet vážně to co hlásete
Já jsem hrdý na to že jsem Čech
miluji české pivo a český chléb
Miluji i české holky
co o víkendu pečou vdolky

Není mi jedno jak dopadne naše zem
chci ji bránit před běženci a islámem
nevadí mi ani to když dostanu kamenem
hlavně ,že všechno nebezpečí pryč zaženem

a tak vyzývám každého z nás
chrante si svoji rodinu a národ náš
každým dnem tu čím dál víc přituhuje
nechápu toho co imigranty obhajuje

že prý utíkají před válkou s celou rodinou
postarat se o ně je prý naše povinnost
tak ti dám jednu otázku
proč žiješ na tom růžovém obláčku?

nebo si snad myslíš že oni by nám pomohli?
jen by nás přepadli a potom okradli
nechceme přeci aby naši krásnou zem celou rozkradli
přidáno 14.11.2015 - 11:13
Tom Cortés: samozřejmně těch lidí je mi líto..ale prostě je to zvláštní že i přesto co se stalo někdo si furt pojede to svoje a ještě me bude nazývat idiotem došlo vám že ste tam mohl být i vy? to byste hned změnil názor :)) nebo že se to mohlo stát komukoliv z vaších blízkých a že se takový útok může stát kdekoliv jinde protože,když 8 lidí dokáže zabít tolik lidí uvědomujete si co by se mohlo stát kdyby se radikalizovala celá ta migrační vlna obávám se že to by byl konec Evropy :) bohužel..:/
přidáno 14.11.2015 - 10:57
Pajalord: Myslím, že jsi idiot, pokud si myslíš, že za útoky stáli lidi, kteří přesně před tímhle utekli. A jsi tuplovaný idiot, když máš ty koule, vytahovat takovej slint, zatímco v Paříži stále bojují lidi o život v nemocnicích.
Pro tohle už fakt nemám slušných slov. Ta báseň nikdy na žádnou úrodnou půdu nepadne, protože idiot nikdy nestvoří nic, co by mělo alespoň drobnou hodnotu nebo potenciál nadčasovosti. Je mi z tebe naprosto zle.
přidáno 14.11.2015 - 10:44
Tom Cortés: tak co říkáte na útoky ve Francii? myslíte že to byli ti uprchlíci co je tu tak někteří vítají? :) myslím si že tato básen padla na úrodnou půdu bohužel to jen někteří odmítají vidět..a mimochodem útočníci byli ze Sýrie ano z té země před kterou prý utíkají před válkou..:)
přidáno 01.11.2015 - 18:50
Pajalord: Myslíš, že mě to snad nevadí? Tahat do Evropy miliony muslimů se mi taky nezdá moudré. Ale dráždí mě, když někdo dává svůj negativní názor najevo tak hloupě. Strach z teroristů je taky pěkná blbost. Terorista, kdyby k tomu měl nějaký důvod, našel by si sem cestu kdykoliv a nemusel by čekat na nějaké migrační vlny. Měl bys mít o svoji rodinu strach pořád a ne až teď. Jak se muslimové chovají k ženám je jejich věc. Jim se zas přetáčejí panenky z našeho sexuálního života a z toho jak tady lezou ženské do postele s každým, kdo jim v baru koupí drink. Nikdo Evropana nenutí, aby svou ženu upálil zaživa, naopak.

To mi vysvětli, proč by měl někdo odsaď migrovat do Afghánistánu, proboha? Utíkat se má do lepších podmínek a ne do horších. A že tu mají vysoké dávky a jiné výhody a normální místní je nemá? A když ty chceš jet do Anglie pracovat, tak se od nich odlišuješ jak? Jednou má na tyhle ohledy nárok každý v takové situaci, tak to má platit ať je člověk bílý nebo černý, terorista, nebo pacifista. Já ta pravidla nevymyslel. Navíc tady prachy nikdo důchodcům a sirotkům nevzal, aby je dal uprchlíkům. Důchodci svoje prachy dostanou jako obvykle. Vláda má svoje závazky a povinnosti od EU, bere na dotacích ohromné prachy, tak má taky povinnost se řídit pravidly, které se zavázala ctít. Kdyby sis přečetl místo toho co píšou na novinkách.cz a jinde ústavu EU a trochu zkoumal kde se ty byrokratické šílenosti vůbec berou, (což chápu, není v moci smrtelníka, který má na práci důležitější věci, než zkoumat dokumenty evropské komise), tak bys snad měl na věc jiný pohled a uvědomil si, že si naše vláda nemůže dělat co chce, pokud něco chce. A furt je to lepší, než kdybychom v EU nebyli, to bys pak hned poznal, už jen podle těch výmolů na silnicích, jak na tom tahle země bez EU vlastně je.

Je lepší uprchlíky vůbec neřešit. Zvolil sis demokraticky u voleb lidi, co za to dostávají šílený plat, aby nějaké řešení našli.
přidáno 01.11.2015 - 17:59
puero: ne že bych čekal něco jiného než označení xenofobní rasista a to je ale asi už normálka tady v ČR :) a rasista fakt nejsem jen mě štve co se zde v ČR a Evropě děje ,já bych chtěl vidět kdyby jsme migrovali třeba do Afganistánu jestli by nám tam někdo dával vše zadarmo :) místo aby se tady vláda starala o obyvatele Česka ,o nemocné děti a důchodce tak peníze raději dají uprchlíkům a já se tedy ptám proč? :) jinak si vážím České kultury a vše co k ní patří ,:) ale prostě mě to mrzí ,co se tady ted děje :) a tento názor co mám mi nikdo nevyvrátí copak neberete v potaz že v té migrační vlně mohou být fakt teroristé kteří vyznávají Islám:) a víte jak se v Islamských státech chovají k ženám ? doporučil bych přečíst knihu Upalena zaživa podle skutečného příběhu .:) tím neříkám že všichni to tak hrotí ale je snad jasné že člověk má obavy a strach například o svoji přítelkyni rodinu:)
přidáno 01.11.2015 - 17:45
puero: Začíná mi tu chybět tlačítko "lajk" :)
přidáno 01.11.2015 - 17:35
Pajalord: A ty, ty mi netvrď že dovedeš psát jen takovou ohavnou žumpu a ještě na to jsi hrdý. Seš hrdý na to, že jsi Čech a že máš rád český holky-vdolky? To jsi houby Čech! Místo toho, abys byl hrdý na to čím Češi posunuli civilizaci a humanismus lidstva ku předu, opěvuješ tu pivo a očerňuješ čmoudy. Jsi xenofobní rasista, to jsi a v téhle zemi je vás dost málo na to, aby ses díky tomu cítil být Čechem. Naopak dokonale vyčuhuješ a pak se divíš, že zbytek světa má úplně obrácený žebříček hodnot.

Kdybys byl pořádným básníkem, s povrchním pozorováním světa by ses nikdy nespokojil, uměl bys jít ve všem do hloubky a než bys vytvořil báseň aspoň by sis ve svém věku opravil chyby. Je až příliš lákavé zadarmo strčit tuhle hovadinu na web, aby všichni viděli jak dovedeš umně deklarovat svoje zakrnělé obzory. A všechno to začíná u toho, že spustíš chválu buranství. Pivo, holky a fotbal/hokej. Seš houby básník, když se nad kus žvance neumíš povznést. Když nemáš snahu jít za něčím, co tě přesahuje. Když se angažuješ.

Takže ti doporučuju svou tvorbu žánrově přehodnotit. Jen ti to prospěje. A když se budeš s výsledky trochu trápit, budeš si své básnické práce taky mnohem víc vážit a sám uznáš, žes ji tímhle leda prznil.
přidáno 01.11.2015 - 17:20
mechanická okurka: No jo, zas ten Kryl. Kryl kdyby se politicky neangažoval, byl by ideální básník. Je snad účel poezie ovlivňovat politický názor lidí? To sotva. Poezie nesmí být účelová, pak to není poezie a je smutné, že se pokaždé najde nějaký skvělý básník s mimořádnými výsledky, který pak jako úlitbu plebsu sepíše hory rýmovaček pro burany. Třeba Nohavica a ty jeho Virtuálky. Nikdy není pozdě stát se básníkem třetí cenové skupiny.
přidáno 01.11.2015 - 17:16
Tom Cortés: děkuji za poklonu :))) asi se zabiju když sem tak hrozný :D
přidáno 01.11.2015 - 17:06
mechanická okurka: Okurko, chlape, kdybys viděl momentálně probíhající, debatu s Pajalordem ve zprávách, tak bys snad ani nechtěl mít děti. To je silný kafe.
A to jste stejně starý.
přidáno 01.11.2015 - 15:01
Tom Cortés: tak my teda vysvětlete co tedy nevidím ? :) a proč sem podle vás nevzdělaný ? to by mě opravdu moc zajímalo to že mám svůj názor a že jen napopouškuji to co slyším v mediich? :) která jak každý ví říkají jen to co se jim hodí :)
přidáno 01.11.2015 - 14:58
Pajalord: Uf, kristova noho. Tak na tohle snad ani nemá cenu reagovat. Máš pravdu, nechoď na vejšku. Mohl by ses tam nedejbože vzdělat!
přidáno 01.11.2015 - 14:57
Tom Cortés: tak to potom ano :) a snad neumím informace analyzovat ,vidím co vidím :) A proč teda ti mirulovní běženci dělají v těch zemí kde chtějí být bordel? proč najednou utíkají až ted když se v Sýrii válčí dlouho? a popravdě řečeno bych na VŠ ani nechtěl když vidím co hlásají někteří vysokoškolstí lektoři a ještě nutí studenty aby na uprchlíky přispěly to není nic pro mě :) ale kdo je chce chránit je to jeho mínus aby sme se tu ale za pár let nedivily :) :) můj názor je takový že toto prostě nejsou utečenci před válkou ale je to jen další akce USA :) která chce rozvrátit evropu nebo proč neutíkají do zemí kde je podobná kultura jako u nich Saudská Arábie atd..proč neutíkají do Ameriky která je tak veliká ale obsazují státy Evropy to mi jaksi nejde do hlavy :) ano pokud dokážou ,že skutečně utíkají před válkou budou mít v pořádku doklady budou se chovat podle zákonů slušně nemám s tím vůbec problém ,ale dejme si ruku na srdce myslíte si že oni by nám také pomohli? :) dost o tom pochybuji :)
přidáno 01.11.2015 - 14:48
Pajalord: "Píšu věci, jak jsou", ach prostoto...
Víš, je tu malá šance, že půjdeš na vysokou školu, kde tě naučí to nejcennější, co VŠ umí - pracovat s informacemi, kriticky myslet a analyzovat. A pak ti bude samotnýmu před sebou trapně, nejen za to dílo, ale i za to, jak podle tebe ty "věci jsou".
Mně se neomlouvej, mně je tě vlastně trochu líto, ale zároveň ti i závidím. Kdokoliv totiž používá slovo "sluníčkář", musí mít kouzelně jednoduchej život.
přidáno 01.11.2015 - 14:42
Tom Cortés: omlouvám se tedy za to že píšu věci tak jak jsou a nepřikrášluji si je :) nejsem žádný extrémista nebo tak prostě už mě štve že všichni tu dělají jako že se nic neděje nic nevid
ím,nic neslyším :)
přidáno 01.11.2015 - 14:15
Vzpomněl jsem si při této příležitosti na plytké agitační básně z padesátých let, které jsem se ještě ve škole učil. Přiměly mě k psaní parodií na ně, a to ani ne tak proto, že jsem s jejich myšlenkami nesouhlasil, ale proto, jak byly prvoplánové, hloupé a technicky ubohé.
Jak říkal "pan Petronius" Neronovi, když se chtěl mermomocí angažovat: "Vraždi, ale nepiš verše!"
přidáno 01.11.2015 - 13:55
Tom Cortés: Tak to nepopírám :D Jen jsem chtěl podotknout, že i angažovaná poezie může být dobrá.
přidáno 01.11.2015 - 13:42
mechanická okurka: Krylovy texty jsou velmi angažované, ale taky neskutečné poetické a chytré. A v tom je ten rozdíl. Obávám se, že na této straně barikády nikdy nic chytrého nevznikne.
přidáno 01.11.2015 - 13:41
puero: S obsahem básně nesouhlasím, forma se mi nelíbí, ale z principu si nemyslím, že by bylo špatně psát angažovanou poezii. Nejsem sice žádný její fanda, ale myslim, že v určitých kritických momentech historie má svoji fuknci. Nejsou snad třeba Krylovy texty silně angažované?
přidáno 01.11.2015 - 13:34
Technická připomínka: českou republiku nemůžou rozkrást imigranti, jelikož neznají náš jazyk, právní systém a hlavně netuší jak to v tomto koutku světa chodí v praxi (koho podmáznout a koho ne, jaký triky na finančák používat a jaký ne). Kromě toho na rozkrádání tu máme dost svých odborníků, mže. :-)

K umělecké stránce se vyjadřovat nebudu, je to taková ta klasická říkačka složená k nějaké příležitosti. K politické stránce se už vůbec vyjadřovat nebudu, jen dodám, že bych neměl vůbec žádný problém s tím napsat podobně laděnou báseň opačného názoru.
přidáno 01.11.2015 - 13:14
Pajalord: Umění nemůže dělat někdo, kdo nemá rozhled a nadhled. Poezie má reflektovat dobu a kritizovat jí, ne jí přiblble popisovat.
Obratnost rýmů bohužel zcela odpovídá tvému vnitřnímu nastavení.

Moje komentáře jsem doteď myslel dobře. Ale už rozumím, proč sis z nich nikdy nic nevzal. Jak bys taky mohl...
přidáno 01.11.2015 - 13:03
To není poezie. Poezie je něco co povznáší. Poezie je umění a má vznešenější cíle. Tohle je spíš plebejská forma ovlivňování, která se jen tváří, že je poezií, protože má nějaké podobné prvky.
přidáno 01.11.2015 - 13:00
puero: poezie může býti jakkákoliv snad ne? :) i v takovéto formě :)
přidáno 01.11.2015 - 12:58
Proč se angažuješ poezií? Degraduješ tím umění úplně stejně jako bys vymýšlel rýmované slogany do reklam. Copak si to poezie zaslouží?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sluníčkaření : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Přemýšlení o životě
Předchozí dílo autora : z paprsků utkaná

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku