Volná strofa s pravidelným střídáním stop. Uf...
přidáno 03.02.2016
hodnoceno 11
čteno 856(16)
posláno 0
Dvě shnilá jablka v koruně stromu,
vítr je nesetřese.
Léto se ukrylo za záclonu,
brzy prý - veselme se.

Dvě shnilá jablka, jediné visí,
druhé se choulí v trávě.
Prvé naň v pavoučí bílé přízi
pohlíží nedočkavě.

Dvě shnilá jablka - Venuše s Marsem
vrací dluh černé zemi.
Jadérka ulpěla v rukou starce,
čeká je rozloučení.

Dvě shnilá jablka dělí si červi,
nezbude nic, ach běda!
Kdybys je půlila nožem ve dví,
hvězdičku sotva shledáš.
přidáno 18.02.2016 - 13:30
Zamila: Jestli ti neladí akusticky rým starce/Marsem, tak jsi vytříbeně divná :D :P
přidáno 17.02.2016 - 16:44
Tom Cortés: Vytříbený cit ? :-) Na to si to nemusím číst nahlas, nahlas si čtu jen své básně :-D
přidáno 17.02.2016 - 16:16
Zamila: Co ty furt máš s těmi rýmy, to mi řekni? :D Řekla sis to nahlas? :)
přidáno 17.02.2016 - 15:46
Až na třetí strofu je to fajn. Je mi jasné, že tohle už je trochu těžší hraní :-) Ale "starce - Marsem", to né, že ne ? ;-) A v závěrečné strofě mhouřím oči na podobným úletem jen díky obsahu ... :-)
přidáno 11.02.2016 - 19:38
Lehce černé a morbidní, ale naturalistické. A proč ne? Je dobré zamýšlet se i nad těmi méně líbivými věcmi a když se navíc podají takto, o to větší to má účinek. Četla se mi sice o něco hůře, ale vzhledem k tématu o to víc nakonec zapůsobila a zanechala hlubší pocity, když jsem si to celé představila, než kdyby to bylo podáno poetičtěji.
I když to není můj šálek čaje, nejsem proti si občas něco v této podobě přečíst.
přidáno 04.02.2016 - 18:41
Tohle téma může být na zpracování opravdu zapeklité. Ale myslím, že se ti to povedlo se ctí. Báseň krásně plyne od začátku až do konce. ;-)
přidáno 04.02.2016 - 11:06
samiVdavu: Pardon, špatně jsem tě pochopil. A nevím, nechci psát tak moc černě. Proto jsem váhal.
přidáno 04.02.2016 - 11:03
Tom Cortés: Však jsem psal, že jednoduchý je motiv, ten je zpracovaný do vážného tématu (to však nemá s jednoduchostí a složitostí nic společného), smrt je běžnou součástí lidského života, tudíž - proč to rozmýšlení? ;) Rozlišuji vážnost - lehkost a složitost a jednoduchost. Vysvětlovat mi o čem báseň je, vážně nemusíš...a ani se to snad nehodí. Nic to nemění na tom, že se mi líbí.
přidáno 04.02.2016 - 10:59
samiVdavu: A je to právě název, který to dost zatěžkává. Přeci jen, není to báseň o jablkách.
přidáno 04.02.2016 - 10:55
samiVdavu: Ty hele, já nevím jestli je to zrovna jednoduchý. Resp. motiv ano, ale sdělení je docela černý a těžký. Až jsem přemýšlel, že to sem dávat ani nebudu.
Na druhou stranu smrt je univerzální téma, takže nakonec jsem se přemluvil.
přidáno 03.02.2016 - 16:55
Jednoduchý motiv, přesto zvládnutý se ctí. Formálně v pořádku, pohoda. Nepadám z toho sice na prdel, ale má v sobě něco navíc. Je to obrazotvornost - je to poezie. A šlape. Pěkný je i název.
Hezky ironická diamantová veselka, u "veselme se" jsem se musel pozastavit, abych pochopil. /ach, běda/ na druhou stranu má spíš funkci zábavně vyplňovací.
Hezké! S.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Diamantová svatba při babím létu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Až přijde čas
Předchozí dílo autora : Nevyslovená

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku