přidáno 20.07.2015
hodnoceno 27
čteno 1219(22)
posláno 0
Těch krásných snů
co zrodilo se kdysi.
To tenkrát snadné bylo snít.
Nespěchal okřídlený čas
se sladce rozpitými rysy
na život jsi měl glejt a všechna práva výsostní.

Co se sny dnes
když křídla sama uletěla
a nás nechala zemi?

Ty veliké do uzlu zabalit
a poslat napřed
na opačnou stranu.
A o těch maličkých
si někdy nechat zdát.
Třeba už zítra k ránu.

ikonka sbírka Ze sbírky: Snílci
přidáno 15.01.2017 - 09:47
díky :)
přidáno 02.08.2015 - 11:25
koiška: Děkuji, to jsem ráda :).
přidáno 27.07.2015 - 22:26
Orionka : Druhá sloka je moc hezká,tu jsi mi psala z duše..:)
přidáno 21.07.2015 - 20:16
Amadeo´´: Děkuji za zajímavý komentář. To s odstupem mě zaujalo, asi na tom něco bude, protože nejen v povídkách, ale i v básničkách hodně pouštím uzdu fantazii. Zpravidla nepíšu o sobě nebo jen o sobě, i když se tam samozřejmě vlastní pocity a zkušenosti promítají, to jinak snad ani nejde.
přidáno 21.07.2015 - 20:11
Renatka: Děkuji za návštěvu.
přidáno 21.07.2015 - 20:11
PrimaDen: Děkuji, jsem ráda, že se líbí... a vidím to hodně podobně :)
přidáno 21.07.2015 - 14:31
Netroufám si hodnotit, zda je tato báseň dobrá nebo špatná, to asi každý z nás vidí jinak ale.. mě zaujala. Musím se přiznat, že z Tvých básní cítím často takový zvláštní, těžko popsatelný odstup (tím ale nechci říct nic špatného, jen je to můj osobní pocit). Tahle mi naopak přijde opravdovější, lidštější a plná emocí.. Líbí se mi (a zvlášť první nostalgická strofa).
přidáno 21.07.2015 - 14:02
Hezké
přidáno 21.07.2015 - 13:51
Mě se líbí tak jak je ...:)
A více méně souhlasím s názory pana Turnera:)
Domnívám se, že záleží na emocích, které dílko vyzařuje a klidně ty emoce mohou být i negativní...i ty se počítají. Ono dokonalost ( snažím se vyhnout slovu kvalita) pro mě není jen dokonale zpracované dílo plné metafor a originálních rýmů , ale hlavně pocit, který z něj cítím .Pokud mě nechá lhostejnou...asi to pro mě není dost dobré dílo.
Ale samozřejmě..je to jen můj pohled...:))Ono objektivně posuzovat umění opravdu nelze:)
přidáno 21.07.2015 - 13:50
Zamila: Tomu rozumím, já jsem měl na mysli spíše ten sémantický význam slova "kvalitní" oproti slovu "dobrý". Já nemám problém říci o básni, že je dobrá. Stejně to řeknu i o guláši, čímž vyjadřuji, že mi chutná. Kvalitu guláše chápu jako otázku surovin, technologie skladování atd. Jinými slovy "dobrý" u mě vyvolává představu subjektivního hodnocení, kdežto "kvalitní" objektivního.
V souvislosti s lidmi, básněmi, ani guláši (pokud je sám nedělám:)) proto slovo "kvalitní" nepoužiji a divím se, když někdo ano, přestože vše zmíněné nějaké kvalitativní kritérium jistě má.
přidáno 21.07.2015 - 11:17
Jiří Turner: Jasně, neřekla bych posedlá, ale mám ráda kvalitní :-D věci :-) Tzn. hodnotné věci, vyvážené po všech stránkách. Jsem vrcholný estetik s (až chronickým) smyslem pro detail. Je to jen a jen o vnímavosti, extrémní vnímavosti. Toť vše.
přidáno 21.07.2015 - 10:28
Zamila: Orionka: Připadáš mi, Zamilo, pojmem "kvalitní" trochu posedlá. Teď už nejen "kvalitní báseň", ale i "kvalitní myšlenka". Chybí už jen "kvalitní člověk" nebo "kvalitní víra".
Možná je to pouze sémantické nedorozumění. Je pro tebe synonymem slova "kvalitní" slovo "dobrý" ?
přidáno 21.07.2015 - 09:19
Zamila: No právě - podat, zpracovat. O tom to je.
Co píšeš o hodnocení básní, se tady řešilo už mockrát. Protože je to vždycky směs objektivního a subjektivního posouzení, v soutěžích nikdy není jen jeden porotce a každý kritik si musí váhu svého názoru nejprve vydobýt, aby ho brali vážně. Asi se v této věci úplně neshodneme a já slovo "kvalitní" v komentáři nikdy používat nebudu, ale k tomu se vracet nechci.
Řeč byla o kvalitě myšlenky - a to je podle mě nonsens, důležité vždycky bude její vyjádření.
přidáno 21.07.2015 - 09:16
Orionka: I tradiční myšlení se dá podat hluboce. O tom to je. O kvalitě se v poezii dá mluvit bez problémů. Od čeho jsou soutěže ? Kritiky apod. ? Dá se vybrat, co je v básni dobré a co je špatné. Ty popisy, jak hodnotíte báseň výhradně podle toho, jak na vás zapůsobí, jsou alibistické. Je to jako s knihou - zaujala mě = byla to kvalitní kniha. Nezaujala, není dobrá. (Popř. není můj styl.) Tak to je.
přidáno 21.07.2015 - 09:13
Zamila: 1. Každý vidí hloubku v něčem jiném.
2. I ty nejobyčejnější a nejplytší myšlenky daly vzniknout úžasným básním.
3. Mluvit o kvalitě je v poezii ošemetné vždycky, ale v případě námětu - myšlenky to snad ani nejde.
přidáno 21.07.2015 - 09:02
Orionka: Kvalitní myšlenka = hluboká myšlenka :-)
přidáno 21.07.2015 - 09:01
Zamila: Kvalitu poznám u bot. U poezie vnímám to, jak na mne působí, co mi sdělí, a co ve mně vyvolá . Technické záležitosti v komentovaných básních řeším jen tehdy, když mi něco nesedí. Pak přemýšlím a hledám proč. Pokud mi sedí, už toho moc neřeším, spíše jen vyzdvihuji to, co se mi nejvíce líbí.
přidáno 21.07.2015 - 09:00
Zamila: Jak se u básně pozná "kvalitní myšlenka"? Doteď jsem myslela (asi nekvalitně :)), že se dá básní více či méně zdařile vyjádřit cokoliv.
přidáno 21.07.2015 - 08:48
Jiří Turner: Děkuji, jsem ráda, že se ti líbila.
přidáno 20.07.2015 - 22:17
Jiří Turner: Jiříku, Jiříku ... Překvapuješ. Myslela jsem, že většinou poznáš kvalitu. Jasně, že i básně bez pravidelných rýmů a s kvalitní myšlenkou mohou být stejně vydařené, tady však není ani jedno. Leč je to Tvůj názor, i když zarážející.
přidáno 20.07.2015 - 22:12
Mně to tedy nikterak kostrbaté nepřijde, ta forma se mi líbí. Volný, lehce prorýmovaný verš je k obsahu básně hodí. Jednoduše řečeno, básně přeci nemusí být jenom formálně svázané nebo naopak zcela bez řádu. Mezi tím je dost prostoru. S obsahem je to podobné. Je spousta místa mezi přesnou logickou strukturou a iracionálním blouzněním. A kdyby nemohla být patetická poezie, co potom jiného?
přidáno 20.07.2015 - 18:42
Amelie M.: Asi to není zrovna můj styl a je fakt, že vznikla z první vody, což nebývá nejlepší :). Ale stejně jsem s ní docela spokojená. Pro mě vyjádřila, co jsem chtěla, i když pro čtenáře - nebo aspoň pro některé - zase ne. Co se dá dělat, příště se zkusím polepšit :). Už proto, že prý hraju lepší ligu, hmm, to je zavazující :)). Dík!
přidáno 20.07.2015 - 12:33
dnes to cítím podobně, jako zamila.. jakoby snad ani nebyla tvá, tahle věc.. je to naprosto mimo tvou ligu :) doufám, že to rozchodíš :))
přidáno 20.07.2015 - 12:02
Megynka: Děkuji :).
přidáno 20.07.2015 - 11:10
No ... vlastně docela pravdivé. Což je smutné ... Chválím ;)
přidáno 20.07.2015 - 10:43
Zamila: Kdyby jenom z básnění... :). Dík za přečtení i za názor.
přidáno 20.07.2015 - 10:42
Uf, nějak jsi nám vypadla z básnění ... Je to příliš kostrbaté (formou) a patetické. Oceňuji odvahu sem takový polotovar dát ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Těch krásných snů : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Až ...
Předchozí dílo autora : Speciální bonus pro stálé zákazníky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku