Destrukce sonetu. O světě dospělých.
přidáno 11.04.2016
hodnoceno 19
čteno 802(18)
posláno 0
Jen plesnivá zeď čeká na Alenku
za zrcadlem.
Příběhy mizí písmenko po písmenku,
růže jsou dávno zvadlé

a jejich trním
už se žádný hlupák neprodírá.
Možná jsme jen moc opatrní,
možná nám chybí víra,

že jediný polibek
by uměl lidi vzbudit.
Bystrozraký dostal zánět spojivek
a za hradbou jsou všichni chudí.

Před spaním se Tebe tážu, zdali
láska zvítězí, či zda nám lhali.
přidáno 16.04.2016 - 09:00
Hezký, chytrý s bezva rýmy, to by Ti šlo :-)
přidáno 15.04.2016 - 23:53
Lasak: ...a já bych si na tenhle verš zrovna nevsadil :) Dokonce jsem ho původně chtěl vyhodit a přepsat. Ještěže jsem to neudělal :)
přidáno 15.04.2016 - 19:57
Tom Cortés: Samozřejmě. To jsem pochopil. Spíše z rovna v tom verši se mi to vyjádření zalíbilo nejvíc :)
přidáno 14.04.2016 - 22:34
Lasak: Tak celý tenhle text je o tom střetu pohádkového vidění dětí a realitou dospělých (stejně jako moje Generační). A Malý princ je moje nejoblíbenější knížka :)
přidáno 14.04.2016 - 21:30
Báseň se mi opravdu líbí. Hlavně převádění pohádek do "reálného světa". Obzvláště povedený je podle mě tenhle verš: "Bystrozraký dostal zánět spojivek." Nejde o tu lehkou nadsázku, která je z toho cítit a každý se u toho zřejmě pousměje, ale spíše o to "dospělácké" odůvodnění jeho šátku (tedy pokud je to tak myšleno). Cítím z toho trochu malého prince a to se mi líbí.
přidáno 12.04.2016 - 20:42
Nikytu: Baví mě tvůj optimismus :)
přidáno 12.04.2016 - 20:39
Bohužel, je to tak. Tu pohádku máme jen, když si ji sami vytvoříme. Vzhůru mezi trní - pro tu krásnou růži. ;-)
Líbí se mi téma i zpravování.
přidáno 12.04.2016 - 14:11
slnečnica: Však v pohodě, ono to může být matoucí. Já třeba když čtu slovenskou poezii, tak to nechytám ani trochu, takže klobouk dolů, že se s českou pereš bez problémů.
Tady by měl být signál z toho prvního verše, protože oba jsou vlastně úplně stejné :)
přidáno 12.04.2016 - 13:38
Tom Cortés: Aha, už chápem. Stopy sú dodnes mojou nočnou morou, hádam mi to prepáčiš.
přidáno 12.04.2016 - 13:33
slnečnica: Nemůžu souhlasit, ale rozumím, proč to rytmizuješ jinak, než já, když jsem to psal.
Poslední verš je totiž čistá trochej. Ten přesah stop možná mate - zkus si to tak přečíst :)
přidáno 12.04.2016 - 12:47
Tom Cortés: Je to veľmi dobré, akurát by som možno kvôli rytmu zmenila posledný verš, napr. ... zdali nám opět lhali. Skús nad tým popremýšľať, inak super. ;)
přidáno 12.04.2016 - 07:22
Matěj Ptáček: To je pravda, dneska si každý říká čemukoliv jak chce. Už jsem viděl i pětiverší, kterému autor říkal haiku. :)
přidáno 11.04.2016 - 23:39
Tom Cortés: Vím, jak vypadá sonet, ale už jsem viděl 'sonety' daleko méně sonetové, než je tenhle.
přidáno 11.04.2016 - 22:04
Cecidit angelus: Díky. Super nick! Zase jsem o něco moudřejší :)
přidáno 11.04.2016 - 21:42
povedené :))
přidáno 11.04.2016 - 19:09
Matěj Ptáček: Tak on to není po formální stránce sonet - proto jsem to nazval jeho destrukcí. Neodpovídá délka veršů, ani metrum, jediné co sedí je členění na tři kvarteta a pointu v dvouverší, i když ta kvarteta jsou také silnou variací. Ale jinak klasické sonety mám velmi rád, takže u mě jich několik najdeš.
přidáno 11.04.2016 - 18:55
Mimochodem, fakt pěkná věc. Jeden z mála sonetů, které jsem četl a takhle moc se mi líbily.
přidáno 11.04.2016 - 18:29
korálek: Díky, poslední dobrou se mi tohle téma hodně vrací. To pozitivní si člověk holt musí vyrobit, člověk aby ho ve světě hledal... ;)
přidáno 11.04.2016 - 18:26
Líbí se mi, báseň bez iluzí. Výstihuje mnohé myšlenky ze světa dospělých ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Za Zrcadlem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Událost v kultuře
Předchozí dílo autora : Cukr a vata

» narozeniny
Noira [16], Mins [16], TualKraplak [15], jannulka8 [14], Hellhor [13], Oxfethriel [13], Lisbeth S. [13], silver_fox [12], Tereza Vlašánková [10]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Adrianne Nesser :
Pro mě hodně zvláštní a silná slečna... Její básničky mě vždycky něčím dostanou a proto je ráda čtu. Adrianne, jsem ráda, že jsem ti mohla trochu nakouknout do duše, buď přesně taková, jaká chceš bejt! (Protože to jsi ty...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku