![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Tipl bych, že jsi chtěla co nejkratší cestou popsat jedinečný pocit a nedokázala to stručněji, potřebovalas tam dát víc slov a víc nás tím přiblížit té podstatě. A je to tak. Ne všechny pocity jde popsat tak, že se dají osekat na kost. Pár trefnými výrazy, někdy je třeba ujet víc do popisnosti, aby se do toho pocitu člověk pořádně vnořil a líp si ho vychutnal.


Ano klasický začátek přihlíží jazzovému podnebí Somewhere over the rainbow. Neurčitost druhu, osoby, času a podnětu vhání jednotlivé řádky do mixéru, kde z nich krátká leč pepřem ostřená časovost dělá příslušný koktejl kvadrostatického personifikačního přenosu do delty. Pije se to přímo ze sklenice, potažmo láhve, protože slánku by to ucpalo a člověk by umřel žízní.


Děláš, jak kdyby byl sex nějakou společenskou nezbytností. Jako když si před dvěmasty lety nevzal muž do divadla klobouk. Nemít sex týden a člověk je znemožněn, trapné faux pas, nemít sex déle, lépe lhát a nepřiznat se. Být panic - to už se nedá vyznat ani ve zpovědnici.


člověk dnešní doby vyjde na ulici, nebo zapne televizi a tisíce Sirén začnou křičet. Vědomí toho, že je toho ten člověk součástí musí být strašné. Vědomí, že i ty Sirény jsou vlastně oběťmi netoliko podobné těm, které se snaží ulovit. Že je člověk chca nechca lovcem i obětí, je to tak patřičně Darwinovské a cyklické a není z toho úniku, v té poslední sloce se odkrývá jakási vyšší pravda, která vychází nad ten obyčejný vztah k ,,námořníkovi,, je to už o vztahu ke světu a k sobě samotné.


Ne, řekl bych, že ta vyškrtlá věta by odpovídala na to, že se s tou rolí Sirény neumíš vyrovnat a že tě to poznání trápí.


Tak podle té poslední sloky jsi jedním z těch hlasů, které lákají nešťastníka vstříc tragickému konci?


No to mi řekni ty, rozumíš, ta báseň se tváří odborně, znalecky co do tématu, ale to nabourání patosu to narušuje a mate. Nutí mě si to myslet, opravdu tomu autor rozumí, nebo jen chce vypadat chytře? Ví co je to melanž nebo si to prostě jen našel ve slovníku a použil to v básni? Proč tu úroveň sráží tak lascivním výrazem, k vůli rýmu to není, ten se bez toho obejde, tak proč?


To je škoda. Nutí mě to myslet si něco jiného, než co byl záměr autora.


Ó neděkuj, ještě jsem ji nestihl plně vychválit. Jen potřebuju ještě najít nějaký smysluplný důvod, proč je tam to neposer? Vedle všech těch ryčných Er mi tahle část rýmu přijde trochu ....no.... snad tušíš jak.


Působí to tak trochu strojově, ale má to spád a celkem se mi to líbí. V Jazzdocku je hezky co?