přidáno 12.08.2013
hodnoceno 17
čteno 1178(27)
posláno 0
Babičko,
já vím,
už nepřijde nic než smrt

Ale, přece!

Viděla jsi také ty ptáky
v hejnech létali sem a tam
vznášeli se, plachtili
letní slunce kouzelnými paprsky
vyčarovalo z nich stříbrné létavice

Tak jsem to včera viděla já

Bůh je asi pták
proto ho hledáme v nebi

Viděla jsi také
tu modro modrou oblohu
a na ní pasoucí se stáda
chundelatých zvířátek

Viděla jsi poupátko v rozpuku
i rozkvetlou růži
barvy motýlích křídel
i jejich křehkost

Nikdy nikomu neublížit

Tak snad?
Stojí za to žít...
přidáno 01.10.2014 - 22:20
Ta je pěkná ... Plná naděje i smíření - ač to může znít rozporuplně ...
přidáno 21.09.2014 - 23:06
Yana: tady je! když jsi ji četla, úplně mě pohltila.. je krásnááá, krásnááááá..
přidáno 20.08.2013 - 23:50
Opravdu skvělá...:)
přidáno 14.08.2013 - 23:39
Ayla: slnečnica: Thesssinka: Lizzzie: dámy jsem poctěna vaší návštěvou a ještě více komentáři, děkuji
přidáno 14.08.2013 - 16:04
...tklivě pravdivé...
přidáno 14.08.2013 - 14:45
smutne krásná, ako život sám...
přidáno 14.08.2013 - 11:00
ta se mi moc líbí.. křehká a pravdivá
přidáno 13.08.2013 - 23:11
teď jsi mě úplně dostala, úplně se teď vidím jak u svojí babičky sedím a povídám jí o těch oblacích a poupatech a je v tom cosi hrozně váženého a přitom tak dojemného...až bych se chtěla rozplakat a přitom smát... žít!
přidáno 13.08.2013 - 10:38
Sucháč: taron: ŽblaBuňka: mannaz: BorůvkaB: všem velice děkuji za zastavení a ponechané komentáře, miluji pocit že si to někdo přečte, že někomu předám kousek svého světa, že svůj život a své prožívání jaksi zhmotním...
přidáno 13.08.2013 - 10:23
Totéž naučil mě zase můj děda. Nebýt jeho, nenapsal bych jedinou báseň, nenamaloval jediný obraz, neznal hvězdy, houby, motýly, včelařství, náboženství, přírodu a filozofie všeho druhu.... no a samozřejmě duchařské historky u táboráku. Jako malé mě s bráchou a bratrancem bral do lesa na divočáky. On teda hlavně potřeboval kontrolovat stav těžby v našem lese, a divočáka jsme nikdy neviděli, ale bylo to fascinující a dneska mi to chybí.
přidáno 13.08.2013 - 10:20
puero: to mě totiž těší že je ti z ní smutno, smutek a právě myšlenky na mojí babičku, která žije v penzionu, je jí 96 let a teď momentálně je hospitalizována na interně mě inspirovaly, a přesně jak to popisuješ, já už teď žiji v přízemním domečku, na stáří se připravujeme celý život a ta moje babička si to strašně zkazila(to je jiná kapitola) ale ona mě kdysi kdysi dávno naučila sledovat oblohu, les, louky, pole, řeky, zvířátka, to jí nikdy nezapomenu...
přidáno 13.08.2013 - 10:12
Hm, máme takový případ v rodině. Dědové umřeli už dávno a zbyly po nich babičky, melancholické vdovy. Zdraví odchází, chmury přichází, bolesti pohybu, nuda, bezmoc, ech. Člověk by na stará kolena neměl zůstávat ve městě. Měl by jet na dědinu, kajsyk do hor nejlíp. Výhled ¨z okna je tam utěšující a to ticho uklidňuje. Budu-li mít jednou já tu smůlu, nebo to štěstí, že se dožiju vysokého věku, dokud to jen půjde budu na horách a městům a mladým se budu vyhýbat jako čert kříži. Můj melancholický svět plný nostalgie aspoň nebude nikoho obtěžovat a nikdo nebude obtěžovat zase ten svět. Je mi z té tvé básně jaksi smutno.
přidáno 12.08.2013 - 23:13
Super...zase jedna krásně lidská od Yaničky...pro babičky:-)
přidáno 12.08.2013 - 22:36
krásná tečka pro můj dnešní den, dík za ni
přidáno 12.08.2013 - 13:00
Krásná. Něžná s životní moudrostí. Mít radost z prostých věcí kolem sebe, vědět, že jsou vlastně úžasné. To babičky uměly.
přidáno 12.08.2013 - 10:38
Souhlasím s Borůvkou a rozhodně stojí za to i tuto báseň přečíst....až jsem se zastyděla, že já takovou své babičce nenapsala....opravdu krásná, třebas to, že Bůh je asi pták, proto ho hledáme v nebi....nebo, modro modrá obloha...
přidáno 12.08.2013 - 09:56
Opravdu povedená :) A rozhodně stojí za to žít... :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
SAKRA : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Okolo nás
Předchozí dílo autora : NAPĚTÍ

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
bludička, Sasanka
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
GULI řekl o kmotrov :
Kdyby byl kmotrov můj soused,tak by jsme určitě toho boha-neboha objevili..možná v tom půllitru piva..protože jsme na podobné pantheistické vlně..:-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku