Jen takový krátký pokus.
přidáno 15.11.2012
hodnoceno 14
čteno 992(22)
posláno 0
Z ohmataného šálku dvorně upíjel kávu a kriticky pozoroval nádražní vestibul. Občas kývl někomu na pozdrav, jen tak, aby nevypadal jako starý mrzout, a čas mu ubíhal. Na stole rozložené noviny se sportovním přehledem měl již přečtené. Byly odsouzeny ke včerejšku a on vnímal jistou společnou podobnost - i jemu patřil včerejšek. Nebo si tak alespoň připadal.
" Zlořečený buď ten den, kdy jsem měl na všechno dost času! " pomyslel si rozezlen nad tím naivním mladíkem, kterého si pamatoval jen matně.. Havraní vlasy, hluboké oči, mužné rysy.. poškrábal se ve strništi našedlých štětin a vydechl oblak cigaretového dýmu. Najednou ho viděl zcela jasně, s tím přihlouplým výrazem zamilovanosti.
" Byl jsi hloupý. HLOUPÝ blázen! " vykřikl a rozkašlal se. V návalu zlosti ho na hrudi sevřela bolest.
" Blázen? " mírně oponoval mladík na druhé straně stolku.
" Ano, jistě, blázen. Blázen bláznů! " zachrčel.
" Blázen ne. Spíš snílek.. "
" Naivka, " umlčel ho tvrdě a těžce se nadechl.
Seděli proti sobě, dívali se navzájem do očí a viděli v nich sami sebe.
" Co máš na svoji obhajobu, milovníku, co řekneš na konci života, snílku? Kde jsou dlouhé noci a sladké milování? Kde tvůj úspěch, kde tvé bohatství? Zapomněl jsi snad? " roztřeseným prstem ukázal na přelud, který se rozpíjel ve tmě.
" Obhajobou buď mi, že ty sám jsi neřekl dost, " slyšel ještě odpověď, než mu spadla víčka.
přidáno 22.05.2018 - 21:08
.. k zamyšlení.. líbí se mi, jak jsi vystihla ten náš poslední vnitřní souboj, který asi probíhá těsně před smrtí v každém z nás.. nebo se to tak aspoň traduje.. takový to hodnocení svýho vlastního života, na který už je vlastně v tu chvíli tak nějak pozdě a kdo ví, jestli není nakonec zbytečný.. i když, je to asi jediná cesta ke smíření.. ale, došel k němu tenhle člověk vůbec.. (?)

líbí se mi to!

možná bych jen "i jemu patřil včerejšek." nahradila "i on již patřil minulosti".. asi by mi to tam tak nějak logicky víc sedlo..
přidáno 20.01.2013 - 18:33
Líbí
přidáno 17.11.2012 - 11:10
taron: Tak já vím, do čeho bych šla. Mám hodně sourozenců, zvlášť malých. Takže vím, co to obnáší.
přidáno 16.11.2012 - 22:06
Větroplach: Právě že se to snažím realizovat.
přidáno 16.11.2012 - 18:48
Chronoss: Hm..máš fajn přátele :)
přidáno 16.11.2012 - 18:46
Větroplach: Mít děti je nádherné , ale taky vyčerpávající ..myslím , že až budeš mít dvě, tak přehodnotíš situaci a možná ještě to třetí zkusíš, ale více bych neriskovala :)))
přidáno 16.11.2012 - 17:41
Chronoss: To je krásné!! :) Já bych taky chtěla hodně dětí, třeba sedm, osm.. Mít děti je jedna z nejkrásnějších věcí na světě!!
přidáno 16.11.2012 - 17:16
promarněn budiž život jenž prožit byl beze snů,lásky a radosti ze služby druhým,neb obdarovám smysluplným životem je ten kdo miluje,žije své sny a rozdává radost a světlo do živo druhých..to říká jeden z mých přátel a neb je to úspěšný člověk který má 6 dětí a je majitelem 8 prosperujících firem ,tak mu věřím...tvé dílko je pěkné alespoň mě se tak jeví,protože jednou se všichni budeme ptát sami sebe zda jsme skutečně žili :)
přidáno 16.11.2012 - 16:45
Vladan: :P Samozřejmě.
A co na to vlastně říkáš? Když už jsme u toho.
přidáno 16.11.2012 - 15:40
To se nevylučuje s tvrzením, že v básni nic netvrdíš, ne? :-)
přidáno 16.11.2012 - 15:23
Vladan: Myslím si naopak, že být zamilovaný snílek je docela hezký způsob života :)
přidáno 16.11.2012 - 12:52
Pravda, ty vlastně netvrdíš nic.
přidáno 16.11.2012 - 12:32
Vladan: To já taky netvrdím. Každý si z toho může vyvodit svůj závěr.
přidáno 16.11.2012 - 09:06
přikláním se k názoru, že být zamilovaný snílek, není ta nejhorší varianta "promarnění" života.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Promarněný život : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : V míze skrytá naděje
Předchozí dílo autora : Svobodný poeta

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
veronika řekla o Adrianne Nesser :
anett.. neskutecne si vazim ty duvery, co ke mne mas..ses hezka,chytra,uprimna holka..co ma svy pravy nazory a skvelou poezii plnou lasky, porozumeni, zivota..delas to dobre..bud ty..protoze takhle ses nejlepsi.. sem rada, ze te znam..**
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku