

krásné moc :-) ač jsi skromný, prý jen veršohraní-myšlenka svělá - ach kéž bych tak snít uměla ...


moc krásná ) čas od času mě fascinuje, jak muži básníci umí projevit city a lásku . :-)


já z těch tvých básní jednou umřu! (in a good way) nádhera


Timothy A. Postovit: oslov radek: Děkují za pěkný koment.


Yana: bingo!!! :-)) právě jsem dopsala nápovědu, ale uhodla jsi to dřív.. potěšilo!!!!! :-) DÍKY!
všehomíra se dotýká nás všech.. a hladí a těší všechny naše smysly.. :)
všehomíra se dotýká nás všech.. a hladí a těší všechny naše smysly.. :)


Jů, mám to smysly ! vidím, slyším, cítím, chutnám, dotýkám se


Jiří Turner: děkuju, tak to určitě potěší :) na "R" se zkusím podívat.. právě kvůli tomu, aby mezi nimi vznikla ta vazba, na které mi záleželo, jsem musela vytvořit další tři sloky navíc :) prázdniny by to mohly být, ale není to úplně to, co jsem zamýšlela


Yana: prázdniny, to je vlastně taky pojítko, ale to, co mám na mysli já, je ještě o trošku důmyslnější :) děkuju za zastavení a komentář, jsem ráda, že tě dílko oslovilo


Yana: Děkuji za příspěvek. Můžeme jen doufat, že bude líp a veseleji, než jak se píše v té básničce.


Moc hezké, Yano, má to lehkost a zároveň takovou nebolestínskou melancholii.


Vyjádřím se k tomu trochu namyšleně: "to je to pravé haiku pro Turnera!"
To už bys mohla pomalu zkusit "renga"( upřímně se obávám až se v BA dostanu k "R".
Hledal jsem nějakou rafinovanou vazbu - marně.
Takže stejně jako Yana: vzpomínky na dětství
To už bys mohla pomalu zkusit "renga"( upřímně se obávám až se v BA dostanu k "R".
Hledal jsem nějakou rafinovanou vazbu - marně.
Takže stejně jako Yana: vzpomínky na dětství


Yana: Snad vše vysvětluji dostatečně :) DDD. Tobě děkuji za komentář. Básnická abeceda má smysl pro mě a pro moje děti. Pokud má nějaký smysl pro každého jednoho dalšího čtenáře, je to přidaná hodnota, za kterou jsem moc rád.


DDD: Přemýšlím, jak na tvůj komentář stručně a smysluplně reagovat. Stručně to asi nepůjde a smysluplně... no uvidíme.
V prvé řadě bych chtěl jaksi oddělit Akain komentář a moji reakci od této básničky. Ona s tím v podstatě nesouvisí, protože Básnická abeceda je projektík, který jsem si vymyslel pro potěchu a poučení svojí a mých blízkých, a jak s tím naloží čtenáři zde i jinde, je na nich. Jistě to nemá ambice někoho poučovat a už vůbec ne přesvědčovat, že se mají pustit do psaní balad, sonetů akrostichů a podobně. Napsal jsem a napíšu v této souvislosti ještě hodně básniček ve formách , o které bych jinak zavadil jen jako čtenář, možná někdy ani to ne. Pokud to někomu bude, stejně jako mým dětem, ukazovat pestrost a mnohotvárnost poezie, budou moje ambice zde naplněny více, než bych čekal.
Reagoval jsem včera na komentář z mého pohledu více emocionální než rozumový. S odstupem si říkám, že na něho reagovat jinak než "děkuji za názor" , bylo zcela zbytečné. Nechtěl jsem reagovat také emocionálně (napsal bych asi něco jako: "to je pěkná hloupost") a svoje stanovisko jsem řádně nevysvětli, což činím teď.
K tomu, co jsi na psal: v mnohém souhlasím, jen si asi nerozumíme v definicích pojmů.
Uvedu příklad: tvoje poslední (velmi zdařilá) báseň je napsána v nějaké formě, a to bez ohledu na to, že ta forma nemá jméno. Je však možná identičtější než mnohé volnější formy, které jméno mají. Je stylisticky , výrazově a formálně ve formě, kterou tvůj vzor vymyslel, upravil nebo také převzal. Na druhou stranu, a to opravdu nemyslím ve zlém, je, myslím, tato báseň autentičtější, než ta tvoje. Tím samozřejmě není řečeno nic o zdařilosti technické dokonalosti, tedy kvalitě, jakkoli tento výraz nerad používám.
A tak je to s většinou básní vůbec. Formy tvoříme, přejímáme a upravujeme. Tak jsem to udělal i s touto básničkou stejně jako s baladami předchozími, na velmi volné formální zadání balaty jsem si vymyslel vlastní rýmové schéma. A to je z mého pohledu také způsob hledání, o kterém se zmiňuješ.
Snaha utéci z nějaké formy a netvořit přitom jinou mi přijde vskutku buď marná nebo šílená a výsledek tomu odpovídá. Tím však, probůh, nemyslím, že by hledání nových cest, vyjádření, témat a konečně tím i forem nebylo dobré. Naopak. Obdivuji to a jsem nadšen, když se to někomu daří. A to i proto, že je to těžké a čím dál těžší. Mám tím pádem (jako čtenář) pochopení i pro těch 99. 999%, kterým se to nedaří, protože, jak ses zmínil, má pro ně i literaturu jako takovou smysl už jenom to hledání.
V prvé řadě bych chtěl jaksi oddělit Akain komentář a moji reakci od této básničky. Ona s tím v podstatě nesouvisí, protože Básnická abeceda je projektík, který jsem si vymyslel pro potěchu a poučení svojí a mých blízkých, a jak s tím naloží čtenáři zde i jinde, je na nich. Jistě to nemá ambice někoho poučovat a už vůbec ne přesvědčovat, že se mají pustit do psaní balad, sonetů akrostichů a podobně. Napsal jsem a napíšu v této souvislosti ještě hodně básniček ve formách , o které bych jinak zavadil jen jako čtenář, možná někdy ani to ne. Pokud to někomu bude, stejně jako mým dětem, ukazovat pestrost a mnohotvárnost poezie, budou moje ambice zde naplněny více, než bych čekal.
Reagoval jsem včera na komentář z mého pohledu více emocionální než rozumový. S odstupem si říkám, že na něho reagovat jinak než "děkuji za názor" , bylo zcela zbytečné. Nechtěl jsem reagovat také emocionálně (napsal bych asi něco jako: "to je pěkná hloupost") a svoje stanovisko jsem řádně nevysvětli, což činím teď.
K tomu, co jsi na psal: v mnohém souhlasím, jen si asi nerozumíme v definicích pojmů.
Uvedu příklad: tvoje poslední (velmi zdařilá) báseň je napsána v nějaké formě, a to bez ohledu na to, že ta forma nemá jméno. Je však možná identičtější než mnohé volnější formy, které jméno mají. Je stylisticky , výrazově a formálně ve formě, kterou tvůj vzor vymyslel, upravil nebo také převzal. Na druhou stranu, a to opravdu nemyslím ve zlém, je, myslím, tato báseň autentičtější, než ta tvoje. Tím samozřejmě není řečeno nic o zdařilosti technické dokonalosti, tedy kvalitě, jakkoli tento výraz nerad používám.
A tak je to s většinou básní vůbec. Formy tvoříme, přejímáme a upravujeme. Tak jsem to udělal i s touto básničkou stejně jako s baladami předchozími, na velmi volné formální zadání balaty jsem si vymyslel vlastní rýmové schéma. A to je z mého pohledu také způsob hledání, o kterém se zmiňuješ.
Snaha utéci z nějaké formy a netvořit přitom jinou mi přijde vskutku buď marná nebo šílená a výsledek tomu odpovídá. Tím však, probůh, nemyslím, že by hledání nových cest, vyjádření, témat a konečně tím i forem nebylo dobré. Naopak. Obdivuji to a jsem nadšen, když se to někomu daří. A to i proto, že je to těžké a čím dál těžší. Mám tím pádem (jako čtenář) pochopení i pro těch 99. 999%, kterým se to nedaří, protože, jak ses zmínil, má pro ně i literaturu jako takovou smysl už jenom to hledání.


Tvé nebe a jeho tělesa na tolik způsobů a z tolika pohledů mě velice uchvátilo. Je prostě fajn, že dokážeš reprodukovat skrze nedokonalá slova i takto nesmírně vesmírnou krásu :)


Celou mě obklopila, jak hvězdy, jako mlha z veršů, líbí se mi nepravidelnost rýmů, mám to tak ráda, občas záchytný bod, nic fádního, jdu si ji přečíst znova abych se mohla ponořit až do toho úžasného konce, s tím totiž naprosto souzním a já si ji i uložím, pa :-)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 3» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
senorita chiquita [18], Severka [18], Tom [18], kanina [17], boza7 [12], Ivan Da [10], metodej [10], Téma duchovních nocí [3]» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Liss Durman :Eliss! nejhodnejsi clovek, kterej kdy chodil do nasi tridy! preju ti stesti liss. a ty ho tam uricte najdes! drzim ti palce, at ses co nejlepsi!! mej se krasne!..budes u nas chybet!