![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


puero: To dílo se mi líbí, zaujalo mne. K tématu kolektivního (ne)vědomí: nevím, vědět nemohu ale mohu vyjádřit svůj názor. Osobně na tohle moc nevěřím. Mozart byl vybaven mimořádným talentem ale hlavně byl od útlého dětství drezůrován a cepován svým otcem k naprosté profesionalitě, díky které mimořádně ovládal své řemeslo. Každé skutečné umění vychází z talentu a profesionálního zvládnutí řemesla. Poezie, literatura jako taková, hudba, malířství, sochařství. Když si někdo myslí že namočí štětec do barvy, udělá pár mázů na malířské plátno kterým vyjádří se momentální rozpoložení mysli, může to někdo obdivovat, může to někoho i oslovit ale umění to nebude. Někdo se s tím může i živit, najde se spousta neuvědomělých konzumentů tak zvaného umění kteří nad takovým dílem budou upadat do extáze. To ale sotva změní něco na holé skutečnosti že se nebude jednat o umění ale oblbování. Hudba vychází z určitých matematických algorytmů které jsou v případě Mozartovy hudby ne zase až tak složité. Mozart komponoval bez potřeby oprav partitury, načisto (ne vždy, většinou). To je obdivuhodné ale nikoli zázračné. Skladatelé slyší hudební dílo ve svých představách, představují si je v mysli v různých orchestracích a současně je vidí v notové osnově - to je věc vzdělání, praxe, talentu a zkušenosti vlastní jen opravdovým profesionálům. Básník píše své verše (či neverše) a má pocit že ty myšlenky jsou mu seslány shůry, někdo vede jeho ruku, mysl, snad kolektivní (ne)vědomí? Snad...ale já osobně si myslím na vině jsou zážitky ve vědomí ukryté, slyšené, čtené, naučené, zažité, přitom netušené, zapomenuté. Ty v určitém okamžiku vyplují na povrch mysli. Někdy jen tak, někdy může být tím spouštěcím impulsem pár rumů, nějaká ta sedmička dobrého Veltlínu, dobře sednoucí joint nebo tabletka LSD. Každý na to má svůj názor, já jsem pro prozaické vysvětlení. Proč si to myslím? Nejsem básník a nikdy nebudu i když mne baví občas něco napsat. Živím se muzikou, moje práce mne utvrzuje v mém přesvědčení. Občas se mi stane že hraji něco, nějakou třeba jazzovou improvizaci, a jsem překvapen co jsem zahrál, jako by to ani nebyly moje prsty. Ale moc dobře vím že cokoli se pod prsty zrodí vychází jen ze získaných zkušeností, z praxe, z toho co jsem se nevědomky naučil do tohoto okamžiku, i když si toho nejsem skutečně vědom. Je to jen můj názor, snad se mýlím.


puero: Díky za nahlédnutí. Pochopitelně jsem se nikdy nebránil tomu do brány vejít. Vcházel jsem vždy velmi rád a s potěšením...


Už mne nebaví pořád opakovat že Tvé věci jsou skvělé. Ale pořád mne baví to číst. Kdo umí, umí...


Můj názor je opačný. Sdělit maximum minimem slov. A to se podařilo. Poklona...


S tou trojkou nebo čtyřkou to neber vážně. Až zas taková bomba to není, většinou...


Hluboká, mrazivá, skvělý obsah i forma, prostě skutečná poezie. Kdo umí, ten umí...


Hodně pobavila. Navíc mám rád rispet. Franta to měl špatně zorganizovaný...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Vladan [13], marinka [9], Gabriela Malá [1]» řekli o sobě
Dzany řekl o milancholik :Je možné že jsem ovlivněn skupinou Kamelot,kterou poslouchám asi 15 let.Pokud jsem použil nechtěně snad jejich text,nebylo to umyslem.Dzany