![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Je to hezký motiv, ale chybí mi k němu pointa. Dokázal bych si to představit jako refrén mezi slokami, které vypráví nějaký příběh.


Zamila: Myslím, že to vnímáme podobně. Jde jenom o to, jak se to autorovi podá. Na rozdíl od jiného názoru si myslím, že autor má šanci se lepšit z každou ranou, kterou schytá. Pokut ho ta rána "knokautuje", nestojí za nic a má se vrhnout na něco jiného. To však zjevně není tento případ. :)


Cuk: Děkuji. Je to jedna z mnohých, která jsem napsal (takový experiment) na obrazy Vinceta van Gogha. Některé z nich jsou v záložce "sbírky". Zajímalo by mě, co si o nich jako studentka umění myslíš.


Cuk: Máš pravdu, myslím, že ta básnička postrádá totéž, co jsem kritizoval u tvé první básně. Děkuji za názor.


Zamila: Je to jen říkanka, zrýmovaný žert na Ailininu básničku. Ta minuta, kterou jsem jí věnoval (té říkance) mi přijde až až. Také mě posléze napadá řada "štěpných" rýmů, ale "umění" z toho už dělat asi nebudu. Děkuji ti.


Myslím, že je zajímavé a všeobecně obohacující na toto téma diskutovat, nicméně autor má vždy poslední slovo. A tak o má být.


Myslím, že dochází trochu k matení pojmů. Báseň, podle mého názoru, není psána výhradně volným veršem. Misí se v ní (autorka promine) nahodile různé prvky. Právě ty (myslím ty metrické) v neuspořádané struktuře vytváří onen " vnitřní rytmus". Čistě technicky vzato, rytmus buď je, nebo není. K jakési neuspořádanosti patří i různá délka slok, veršů a "neřád rýmů".
Formální neuspořádanosti sluší i neuspořádanost myšlenková, obrazová i výrazová. "Hlasoval" jsem pro tu trochu obscénní a lacinou sloku protože obohacovala báseň o další rozměr. Tu báseň vypráví rozpolcená žena (tím nemyslím autorku). Může brečet, může se smát, může být vulgární.
Já osobně nemám rád takové ty básně "napůl". Má - li mít báseň řád, ať ho má. Má - li být neuspořádaná, ať to stojí za to. :)
V tom uvedeném vzorku Křesťanova textu (Křesťanovy texty obdivuji) jde o něco jiného. Tam je rozpor perfekcionistického formálního (zvukového) uspořádání a významového rozfázování, které často umocňují anakoluty.
Formální neuspořádanosti sluší i neuspořádanost myšlenková, obrazová i výrazová. "Hlasoval" jsem pro tu trochu obscénní a lacinou sloku protože obohacovala báseň o další rozměr. Tu báseň vypráví rozpolcená žena (tím nemyslím autorku). Může brečet, může se smát, může být vulgární.
Já osobně nemám rád takové ty básně "napůl". Má - li mít báseň řád, ať ho má. Má - li být neuspořádaná, ať to stojí za to. :)
V tom uvedeném vzorku Křesťanova textu (Křesťanovy texty obdivuji) jde o něco jiného. Tam je rozpor perfekcionistického formálního (zvukového) uspořádání a významového rozfázování, které často umocňují anakoluty.


To je hezká báseň. Evokuje ve mně cosi velmi dávného a velmi osobního. Někdy se v tvých náznacích ztrácím, jindy naopak nalézám.


Orionka: Jistý filosof definoval muže jako trávící trubici s pohlavními orgány a malou uzlinkou na konci pro tvorbu nadstavby. Uzlinka bojuje o přežití, trávicí trubice bytní a... dále bych to nerozváděl. :)


Ailin: Inspirovalo mě to, ale není v tom nic osobního. Mám rád dobré haiku (stejně jako dobré sushi). Ber to, prosím, jako zcela bezelstný žert. :)


Orionka: na tu otázku jsem odpověděl neveřejně nechtěně.
Tak aby snad nevznikl pocit že se za svůj názor stydím: kopí dobrý :)
Tak aby snad nevznikl pocit že se za svůj názor stydím: kopí dobrý :)


To je opravdu hezký zveršovaný aforismus. Ve čtyřech verších je řečeno vše.


To je dobré. Ženská výpověď ( ať už autentická, zcela smyšlená nebo, jak předpokládám, vlastními "zážitky" inspirovaná), která vydá ve čtyřech slokách za román.
Velmi zdařilá mi přijde taková nerovnovážná stavba a rýmování. To umocňuje tu vnitřní nerovnováhu.
Velmi zdařilá mi přijde taková nerovnovážná stavba a rýmování. To umocňuje tu vnitřní nerovnováhu.


gabkin: Těší mne, že se ti líbí. Každý autor i čtenář preferuje svůj typ poezie , ale společný je fakt, že píšeme z vlastní potřeby, ale pro druhé (i když někdy děláme, že ne.)


Byť je to prezentováno na tvé stránce, ocenil bych především Severákův text. Nevím, jestli psal text na hudbu nebo naopak, ale ne vždy se hudba s textem zcela potkává.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
marty [13], Meluzina [12], Caro_in [12], arwmarie [12], Sirael [10], nanynaaa [9], mprecek [8]» řekli o sobě
lidus řekla o prostějanek :Měsíc. Občas moje externí paměť ( :-) ). A člověk, co mě drží víceméně nohama na zemi. A tak :-)