po dlouhé době něco, s čím jsem spokojená - obraz na téma smutek
přidáno 18.01.2015
hodnoceno 18
čteno 1153(26)
posláno 0
ruce pocákané smutkem
jako modrou -
pruskou, kobaltovou
šmolkovou a dětskou
ruce pocákané zbytky
letní oblohy
kterou - pomačkanou
vytáhly z kapsy "na později"

modré ruce -
jak se chvějí,
jako zimomřivé ptáče
gordický uzel chrání prázdné dlaně
jak se k sobě choulí,
modré ruce!
podívej se na ně,
jak se chvějí
ruce modré
od závějí

přidáno 22.01.2015 - 23:53
Krásná promodralá báseň s dětskými pocity "na později". Skvělá forma, skvělá obrazotvornost. Skvělá sebekritika ;-)
přidáno 21.01.2015 - 09:00
casa.de.locos: já jsem si dodatečně na Ruce Jeanny-Marie také vzpomněl... Ohledně anotace si myslím, že nemá žádná daná pravidla . Je to prostor, ve kterém má autor možnost něco sdělit čtenáři. Myslím, něco, co má pro čtenáře význam a není mu to možné říci v díle. Třeba věnování (památce toho a toho) nebo, což je aktuální, třeba zmínka o tom že inspirací byla Rimbaudova báseň (kdyby to nebylo v názvu). :)
přidáno 20.01.2015 - 20:30
Orionka: Děkuju :) Baví mě hledat nové obraty a jsem ráda, že se tenhle dočkal pozitivního přijetí.
přidáno 20.01.2015 - 20:30
Jiří Turner: No, obecně je to o tom, že mám problém s vymýšlením názvů pro básně a "Modré ruce" bylo příliš jednoduché. No a právě ty ruce mi evokovaly báseň Ruce Jeanny-Marie od Rimbauda, která je mnohem filozofičtější a útočnější, kdežto tahle je jen smutná. Je v ní taky více obrazů a ty ruce v názvu jsou jen výrazným detailem. Tedy beznadějný detail Rimbauda.
Teprve potom jsem si vzpomněla na Ódu na ruce, která je na konci Maraisovy autobiografie a asi je mé básni bližší, ale už jsem to neměnila.
Myslím, že chápu tvůj názor ohledně anotace, nicméně... co je to anotace? Do jaké míry je určena čtenáři a do jaké míry je to autorův monolog? Já nevím, poprvé jsem se s ní setkala tady na psancích a na googlení jsem příliš líná, takže nevím, jak má pořádná anotace vypadat.
Každopádně vřelé díky za dlouhý a konstruktivní komentář, zahřál u srdce. :)
přidáno 20.01.2015 - 11:52
Mě zaujala "dětská modrá". Takhle jsem barvu ještě definovat neslyšela, ale přesně vím, který odstín modré to je.
Velmi obrazná báseň s působivým, rezonujícím závěrem.
přidáno 20.01.2015 - 11:38
Tvoje báseň se mi líbí, použila jsi krásné metafory. Zkoušel jsem v ní hledat toho Rimbauda, ale asi je tam jen v podobě emoce z nějaké jeho básně. Nebo se pletu?
Trochu mě zarazila anotace. Nedávno jsem vytýkal jedné autorce, že v anotaci označila svoje dílo za blbost. Nepřipadá mi ani moc šťastné uvozovat báseň sdělením, že jsi s ní spokojená. Není na tom nic špatného, předpokládá se, že je autor spokojený s tím, co zveřejní, ale k té krásné, jemné básni se taková "facebooková" hláška nějak nehodí. Samozřejmě z mého pohledu.
přidáno 19.01.2015 - 19:11
Hm... jsem zcela potěšen :D výtečné! Vyřiďte mou pochvalu šéfkuchaři!
přidáno 19.01.2015 - 18:16
casa.de.locos:
Mám pocit, jako bych byl taky malíř
a jako poeta slyším i zpívat ty krásné odstíny modře...:-)))
Modrá je dobrá!
přidáno 19.01.2015 - 18:00
Já budu taky chválit ...je skvělá :)! A závěr ještě lepší!
přidáno 19.01.2015 - 17:24
Působivé, líbí se mi slova "pruskou" a "kobaltovou". Víc mě nenapadá, asi nemám dost inspirativního smutku.
přidáno 19.01.2015 - 17:21
DDD: Děkuju, od tebe to potěší obzvlášť.
přidáno 19.01.2015 - 17:20
Ailin: Lenča: vanovaso: Děkuju :)
přidáno 19.01.2015 - 17:20
Sedmikrása: Je to možné, ale nevím, jak jinak tu barvu popsat...
přidáno 19.01.2015 - 17:14
Úžasná.
přidáno 19.01.2015 - 12:30
Už ta slova "ruce pocákané smutkem" mě dostala. Fakt originální, nádherná :)
přidáno 19.01.2015 - 08:26
Krásné... kéž bych tohle dovedl. Zase mi nezbývá, než kroutit hlavou nad tím, kam na tohle chodíš :-)
přidáno 18.01.2015 - 23:12
Krásné, barevné... slyším hudbu - a i ta je nepopsatelně krásná.
přidáno 18.01.2015 - 21:19
Tak tohle se mi líbí! :) Úplně to mluví, vážně. Jenom na začátku, to "dětskou" je slovíčko, které mi tam moc nesedí... Ale jinak je krásná, smutně krásná.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
beznadějný detail rimbauda : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : ornitologické haiku
Předchozí dílo autora : vzoreček

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku