nad ránem
přidáno 21.01.2015
hodnoceno 15
čteno 1391(16)
posláno 0
Horké jehličky tvých dlaní
na kůži tajné přání
jako dvě ptačí křídla
jenž v doteku něhy se shlídla
ornament lásky mi hladíš
do hlubin vášně mne svádíš
přidáno 05.02.2015 - 02:07
Danula:
No, pokud jde o pravopis, mělo by tam být opravdu zhlédla - vím to, protože jsem si to nedávno hledal v témže významu, pro mne tam ovšem je chybně i tvar jenž, mělo by být jež /ta křídla!/. To netrklo ani naši čokoládovou hvězdu Ori*!
Jinak to ovšem vnímám jako hezkou miniaturku, jehličky vnímám pozitivně, asi jako když si umyješ ruce ve sněhu, napřed to bodá, ale pak hřeje...Anebo i ten jehličkový pocit jsme zažil, když jsem podle návodu přibližoval k sobě dlaně a zase je vzdaloval, nikdy ovšem se nedotkly, a tak jsem pumpoval tu energii, až jsem měl přesně tenhle pocit nabití!:-)))
přidáno 22.01.2015 - 22:16
Taková jednodušší patetická poezie, no ... Líbí se mi ten "ptačí úvod" - a kdyby celá ta báseň byla taková ornitologická, byla by originální, ten závěr to nějak shazuje. Vlastně mi to ani nepřijde ukončené, škoda. No, a ty rýmy - chtělo by to něco nevšedního. A slang do "shlídla", také ne. Tak třeba příště ;-) PS: No, a jinak má Orionka pravdu :-) Výjimečně :-D ;-)
přidáno 22.01.2015 - 11:07
Danula: Já chápu, co jsi těmi jehličkami chtěla vyjádřit, jen jsem řekla svůj čtenářský pocit, že pro mě tohle slovo bylo zvolené nešťastně, protože ve mně jehličky evokují bolest, ne příjemné mrazení. Ale to je prostě můj pocit, někdo jiný to zas má jinak :).
A shlídla/zhlídla - tady nejde o regionální výraz, ona ta výslovnost je v obou případech stejná, je to čistě otázka pravopisu. A ten je tady striktní: jeden tvar je špatně a druhý dobře. Ale jestli tam tu chybu chceš mít, je to samozřejmě tvoje věc, já jen chtěla jako čtenář upozornit, protože mě trkla.
přidáno 22.01.2015 - 09:06
Orionka: su:-) z Moravy a v básních se mi líbí regionální výrazy (vzorem mi je třeba pan Nezdařil)vic než sofistikovaná čeština a pocit jehliček v dlaních netřeba řešit rozumem,ale prožít.-) přece znáš jehličky mražení, když se tě někdo dotkne:-))))
přidáno 22.01.2015 - 08:55
Devils_PIMP: Ailin: pro vás v původním znění:-)
přidáno 21.01.2015 - 21:04
Ty rýmy bohužel ruší dílo které by mohlo jinak být docela hezké Příště to zkus lépe
přidáno 21.01.2015 - 20:37
Danula: To "hladíš - svádíš" by se mi tam líbilo víc - je to takové osobnější a vřelejší, je znát, že to tak původně bylo :-) . Jinak se mi líbí (a musela bych opakovat to, co napsala už Amelie :-) ).
přidáno 21.01.2015 - 15:59
Danula: Máš tam "v doteku něhy se shlídla", ne shlídla na něco. Vazba "shlédnout se v něčem" v češtině neexistuje, tady musí být "zhlédnout".
přidáno 21.01.2015 - 15:55
Orionka: správně by mělo být shlédla, ty dlaně jsou ptačí křídla a dívam se dolů,pokud bych je měla spatřit,tak tam napíši zhlédla,řešila jsem to pocitově
Shlédnout představuje činnost, při které hledíme na daný předmět shora dolů. Místo toho zhlédnout je ve významu spatřit něco.
přidáno 21.01.2015 - 15:49
Jiří Turner: díky za technickou poznámku.-),když jsem ji psala,tak tam bylo nejprve hladíš - mne svádíš,ale pak doznala změny,aby trochu ztratila osobní náboj,ale klidně ji upravím.-)
přidáno 21.01.2015 - 15:43
Rýmování mi nevadí (i když já tam vidím AABBCC), spíš použité jednoduché rýmy dlaní/přání a hladí/svádí. Ale nerozumím jehličkám, ty si spojuji s něčím nepříjemným, bodavým. A určitě by tam mělo být zhlídla, shlídla má jiný význam.
přidáno 21.01.2015 - 15:41
Lenča: Amelie M.: Děkuji za najuknutí:-)
přidáno 21.01.2015 - 13:17
mně se to moc líbí.. je příjemně dráždivá a přitom něžná..
přidáno 21.01.2015 - 12:19
Krásná :)
přidáno 21.01.2015 - 09:40
Nechci hodnotit intimní náboj té básně, ale čistě technicky mi nepřijde šťastné v šestiveršové básni použít rýmování AABBAA. Působí to na mne v naléhavé milostné básni příliš banálně a prvoplánově. Což je, myslím, škoda.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jehličky dlaní : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kočka
Předchozí dílo autora : Zmučená bolestí

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku