![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


Eleanthir: Myslím, že označení "uniformní masa myslící asexuální želatiny" je přehnané. Ačkoliv textová online komunikace výrazně zkresluje charakteristiku člověka, přesto i v ní lze hodně "psychologického prvku" vypozorovat.
Děkuji za návrh dlouhodobého seberozvíjení. Ta myšlenka je mi sympatická, ale když se nad ní zamyslím, obávám se, že aby bylo seberozvíjení nejen efektivní, ale i účelné, nemůže být jen spontánní. Musí probíhat podle nějaké rozumné "osnovy", protože jinak hrozí, že člověk si vybere pohodlnou, ale nevyváženou směs oblastí, ve kterých se chce rozvíjet, a něco důležitého, co v dalším životě bude potřebovat, ač o tom ještě neví, opomene. Asi jako spisovatel, který se roky cvičí v pravopisu a už jej má prakticky dokonalý, ale opomněl kreativní myšlení, takže nemá, co psát, protože ho nic nenapadá. Nebo trosečník, který stráví roky zdokonalováním schopnosti svádění a flirtování, aniž by věnoval jakékoliv úsilí opuštění jinak neobydleného ostrova, na němž ztroskotal. (Ale možná to jen špatně chápu...)
Souhlasím, že dobrovolný rozvoj člověka bývá efektivnější než umělé vštěpování, ale ještě efektivnější by, myslím, bylo utvořit podmínky, které člověka k rozvoji vybízejí a odměňují ho za něj, a to lze i uměle.
S možností realizovat moderní "základní službu" ve spolcích jako např. skauti, souhlasím, jen musí být splněna podmínka izolace od rodiny a podmínka nutnosti přiměřeně se o sebe postarat. Bylo by ideální, kdyby tento "šok" přesvědčil zúčastněné k dobrovolnému a přirozenému rozvoji k dospělosti i za situace, kdy jiné zdroje (např. rodiče, kamarádi, média) takovou cestu nepodporují, nebo od ní vyloženě odrazují. Ale obávám se, že žádná stoprocentně účinná metoda neexistuje. Někdo vždy zůstane submisivní a závislý. A asi to nevadí, pokud takoví nebudou všichni.
Děkuji za vynikající a podnětný komentář. :-)
Děkuji za návrh dlouhodobého seberozvíjení. Ta myšlenka je mi sympatická, ale když se nad ní zamyslím, obávám se, že aby bylo seberozvíjení nejen efektivní, ale i účelné, nemůže být jen spontánní. Musí probíhat podle nějaké rozumné "osnovy", protože jinak hrozí, že člověk si vybere pohodlnou, ale nevyváženou směs oblastí, ve kterých se chce rozvíjet, a něco důležitého, co v dalším životě bude potřebovat, ač o tom ještě neví, opomene. Asi jako spisovatel, který se roky cvičí v pravopisu a už jej má prakticky dokonalý, ale opomněl kreativní myšlení, takže nemá, co psát, protože ho nic nenapadá. Nebo trosečník, který stráví roky zdokonalováním schopnosti svádění a flirtování, aniž by věnoval jakékoliv úsilí opuštění jinak neobydleného ostrova, na němž ztroskotal. (Ale možná to jen špatně chápu...)
Souhlasím, že dobrovolný rozvoj člověka bývá efektivnější než umělé vštěpování, ale ještě efektivnější by, myslím, bylo utvořit podmínky, které člověka k rozvoji vybízejí a odměňují ho za něj, a to lze i uměle.
S možností realizovat moderní "základní službu" ve spolcích jako např. skauti, souhlasím, jen musí být splněna podmínka izolace od rodiny a podmínka nutnosti přiměřeně se o sebe postarat. Bylo by ideální, kdyby tento "šok" přesvědčil zúčastněné k dobrovolnému a přirozenému rozvoji k dospělosti i za situace, kdy jiné zdroje (např. rodiče, kamarádi, média) takovou cestu nepodporují, nebo od ní vyloženě odrazují. Ale obávám se, že žádná stoprocentně účinná metoda neexistuje. Někdo vždy zůstane submisivní a závislý. A asi to nevadí, pokud takoví nebudou všichni.
Děkuji za vynikající a podnětný komentář. :-)


Příjemná představa. Souhlasím s Lenčou.
Jen přemýšlím, co má znamenat ten @ na konci. Je tam jen zapomenutý, nebo je to analogie Q.E.D. na konci důkazu? (Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Q.E.D. ) Nebo má ještě jiný význam?
Jen přemýšlím, co má znamenat ten @ na konci. Je tam jen zapomenutý, nebo je to analogie Q.E.D. na konci důkazu? (Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Q.E.D. ) Nebo má ještě jiný význam?


Severak: Děkuji za přečtení a komentář. Co za hudbu ti začalo v hlavě znít? Byla to nějaká známá melodie, nebo prostě jen nějaké tóny?


Amelie M.: Děkuji. :-) Mám radost, že ti to vyvolalo příjemné či zajímavé pocity a myšlenky. Souhlasím, zdání klame. Děj v těchto povídkách není vůbec důležitý. Hlavní jsou ty pocity a myšlenky a osobnost vypravěče.


Báseň se mi líbí, nejvíc oddíl IV. (Ten by vydal za samostatnou báseň bez jakékoliv milostné tématiky.) Podařilo se ti do ní dostat spoustu asociací.
To, že poslední dva oddíly mají shodně číslo VI., je záměr, nebo překlep?
To, že poslední dva oddíly mají shodně číslo VI., je záměr, nebo překlep?


Také jsem si přitom představil/a spíš opravdové vločky. Sněžítko jsem viděl/a snad jen jednou a letmo, ale to, co si podle tvé básně představuji, je příjemné. Děkuji za ni. :-)


casa.de.locos: Your comment is great! I am even thinking about translation of some of my short works to English to get such wonderful comments.


Jednoduchá, ale pěkná básnická miniatura. Líbí se mi a docela mě pobavila.


Úvaha má dobrou myšlenku a v podstatě s ní souhlasím. Dalo by se ještě dodat, že čím víc se o něčem mluví, tím méně se s tím udělá.
Přemýšlím, proč dnes lidé neříkají, že chtějí zachovat mír. Naopak, spousta lidí touží po válce a s radostí by ji uvítali. Důvody mě napadají dva: hesla jako "chceme mír" byla používána za socialismu a dnešní politický mainstream se od socialismu chce distancovat, tak vlastně odmítá chtít mír. Druhým důvodem může být pocit spousty lidí, že si v dnešním světě připadají neschopně a neužitečně a že ve válce by našli svoje využití. (Tato myšlenka je ovšem falešná. Kdyby ji mysleli vážně, určitě by už nastoupili k vojenské službě a odletěli bojovat za NATO do zahraničí.)
Po gramatické stránce úvaze chybí čárky oddělující věty.
Přemýšlím, proč dnes lidé neříkají, že chtějí zachovat mír. Naopak, spousta lidí touží po válce a s radostí by ji uvítali. Důvody mě napadají dva: hesla jako "chceme mír" byla používána za socialismu a dnešní politický mainstream se od socialismu chce distancovat, tak vlastně odmítá chtít mír. Druhým důvodem může být pocit spousty lidí, že si v dnešním světě připadají neschopně a neužitečně a že ve válce by našli svoje využití. (Tato myšlenka je ovšem falešná. Kdyby ji mysleli vážně, určitě by už nastoupili k vojenské službě a odletěli bojovat za NATO do zahraničí.)
Po gramatické stránce úvaze chybí čárky oddělující věty.


První nahrávka se mi líbila víc. Na té druhé je věštkyni špatně rozumět a má přehnaně nepřirozený hlas, který na mě vůbec nepůsobí strašidelně.


Geniální nápad. Líbí se mi ten nečekaný závěr.
Věta "Měla tam věštící kouli, karty a takový ty divný předměty, co věštkyně mívaj" je působivá.
Věta "Měla tam věštící kouli, karty a takový ty divný předměty, co věštkyně mívaj" je působivá.


Smysl mi dávají jen poslední tři řádky a pak možná "bolestné zbytky diktatur", pokud se má jednat o důsledky výchovy.


Tato báseň mi připadá trochu depresivní, cítím z ní pocit marnosti. Odpověď na otázku, co dělat, je jasná: přemýšlet. (I v případě bolavé hlavy se vyplatí přemýšlet, od čeho asi bolí...)


Báseň se mi líbí, zvlášť to fotografování ("abys mohla fotit").
Já mám zimu rád/a, ač je "sterilní". (Možná právě proto.) I v zimě lze zažít zajímavé věci, jak ukazuje epizoda Darii S04E02 "Antisocial Climbers". Ale kdo ví, zda ty bílé závěje vůbec přijdou - vzhledem ke globálnímu oteplování.
Já mám zimu rád/a, ač je "sterilní". (Možná právě proto.) I v zimě lze zažít zajímavé věci, jak ukazuje epizoda Darii S04E02 "Antisocial Climbers". Ale kdo ví, zda ty bílé závěje vůbec přijdou - vzhledem ke globálnímu oteplování.


casa.de.locos: Rád/a bych tvoje díla komentoval/a víc. To, že tak nečiním, bohužel není dáno tím, že by nebylo co dodat, ale spíš tím, že obvykle tápu v jejich interpretaci a ohodnocení.
U této etudy dokážu říci jen to, že je napsaná s vysokou dávkou kreativity.
U této etudy dokážu říci jen to, že je napsaná s vysokou dávkou kreativity.


Amelie M.: Děkuji za přečtení a komentář. Úplně s tebou souhlasím; s mou úvahou lze polemizovat i souhlasit a každý člověk se dívá na svět svým subjektivním pohledem. Myslím, že spousta špatných věcí na světě není ničí vina. Prostě tu jsou a musíme se s nimi vyrovnat, případně vypořádat.


Ta třetí sloka se jen velmi volně váže k předchozím dvěma. Že by měla znamenat, že ta analýza se týká galaxií (resp. vesmíru) a Amálie je analogie titána Atláse https://cs.wikipedia.org/wiki/Atl%C3%A1s_%28mytologie%29)?


Evokuje mi to hřbitov a chladné, sychravé počasí. I v ČR je teď někdy z rána takové. Nejvíc na mě zapůsobil poslední řádek.


Po prvním přečtení mě spíš překvapila, ale po dlouhém přemýšlení a prožívání se mi moc líbí. :-) Nakonec mi došla i dvojznačnost názvu - Rudé náměstí je v Moskvě, tedy v Rusku. (Stalina a jeho režim mám spojené spíš se Sovětským svazem, proto mi to nedošlo dřív.)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Gorwor [14], West [13], Honza Prima [13], Bonnieveru [1]» řekli o sobě
pocitová řekla o Adrianne Nesser :strasne stylova slecna...sama sebou jak to nejvic jde...co sem te stihla poznat/nepoznat tak si dobrej clovek. uprimnost vzdycky na prednich mistech. dik ze tu jsi...