Můj komentář k vcelku kontroverznímu příspěvku na fb. Přečťete si prosím názory naší generace k tomuto tématu a posuďte sami.. Odkaz: https://m.facebook.com/?_rdr#!/tojepsycho/photos/pb.341887854871.-2207520000.1449188795./10153745111754872/?type=3&source=42
přidáno 04.12.2015
hodnoceno 7
čteno 1000(23)
posláno 0
Po tom co jsem si pročetl předchozí komentáře jsem si mnohé uvědomil. Naše generace zvolnila. Ne však tím směrem, aby se začala chovat instinktivně (jako když hodíš lidského šprta mezi volně žijící společenství šimpanzů). Zvolnila, protože jí technologické prostředky odlehčily od nutnosti si pamatovat - veškeré informace jsou místo v mozku na netu (wiki..atp), umožnily mnohem snažší formy komunikace (fb, dřív icq..), které ignorují tu nepříjemnou řeč těla, auru, vzhled.. :P Obrovsky vlivné je působení reklamy - soustavného vštěpování, že něco je dobré a správné a to něco si musím KOUPIT.

Vyvinula se v nás "umělá přirozenost", která se vyznačuje prolnutím materiálních (z hlediska zákonů přírody neznámých) hodnot s přirozenými instinktivními projevy - sexem, snad dokonce i láskou ( evidentně někomu stačí k lásce jen střecha nad hlavou, sex a finanční zabezpečení).

Trochu jsem se rozepsal, ale snad někdo můj názor pochopí.. ;-) Pevně věřím, že máme ještě šanci být lidmi a zároveň i zvířaty. Ne křepčícími roboty.. :P
přidáno 04.12.2015 - 19:28
Severak: Vynikající komix. Skvěle to vystihuje. :-)
přidáno 04.12.2015 - 19:28
Myšlenka být lidmi a zároveň i zvířaty se mi líbí. :-) Děkuji, že ses rozepsal.

Ano, zvolnění v oblasti paměti opravdu existuje. Myslím, že je příčinou nedostatek příležitostí k využití paměti a opakování zapamatovaného a ocenění paměti. Nicméně je velmi krátkozraké považovat online zdroje za vhodnou náhradu vlastní paměti. Minimálně proto, že zatímco vlastní paměť člověku jen tak někdo nevezme (Ivo Jahelka to v jedné písni vyjadřuje slovy: "To, co máš jednou v sobě, nevezmou ti ani v hrobě."), online zdroje se mohou snadno změnit či zmizet. Vzpomeňme na vaporizaci z Orwellova 1984 a uvažme, jak by byla snadná a účinná (a reálná), kdyby byli lidé odkázáni jen na online zdroje. (Kdo si nevzpomene, může si to najít na Wikipedii... ;-) ) Kromě toho paměť využívají i jiné části psychiky (např. intuice), které budou člověku mnohem prospěšnější, když si fakta bude skutečně pamatovat, než když se spolehne na to, že je v případě potřeby někde vyhledá. Zkrátka řečeno, snaha nahradit přirozenou paměť elektronikou se může člověku vymstít.

Reklama a její působení na člověka je rozsáhlé téma, kterým jsem se už zabýval/a, např. v zápisku http://www.psanci.cz/denik.php?denik_id=4330-poznamky-o-reklame . Kromě něj mohu k tématu ještě doporučit knihu "Zbraně vlivu", film Český sen (2004). Jsem přesvědčen/a, že reklama má kromě přímého vlivu na člověka i vliv nepřímý - člověk si proti ní vytváří obranné mechanismy, které pak narušují jeho běžnou komunikaci.

Vzhledem k tomu, že na Facebooku nemám účet, neumožní mi to si přečíst odkazovanou diskusi, takže k ní se vyjádřit nemohu.
přidáno 04.12.2015 - 11:43
Zlatej Rimmer.
přidáno 04.12.2015 - 11:41
Homér: Dyť vypadaj hrozně humorně, jak to nosej přes rameno. Jako golfisti.
přidáno 04.12.2015 - 10:28
Zlámat jim ty selfie tyče.
přidáno 04.12.2015 - 10:21
nedá se prokliknout k původní diskuzi (patrně protože jsem nedal like tomu "tojepsycho"), tudíž nevím na co navazuješ.

Jinak k lidskému žití v době nastupující technologie se vyjadřuje celý filozofický směr, zvaný transhumanismus. A skvěle se vyjádřil rovněž tento komix: https://xkcd.com/903/

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
moonell
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
človiček řekl o -GZ- :
Když chci vědět jakou má Náš národ náladu zajdu na psance, občas se tu vynoří kolektivní vědomí.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku