přidáno 27.01.2013
hodnoceno 11
čteno 860(14)
posláno 0
Narozen ve smradu oceláren, syn dělníka. Špinavé ruce lidu, lidu toužícím po čistotě tkvící alespoň v krajíci chleba na druhý den. Ty stejné ruce tě chovaly v temnotě osamění, v bohem zapomenuté chatrči s cejchem chudoby. Vychován za rytmu písně o nespravedlnosti lidského bytí. Hněv na celý svět. Věděl jsi to i ty a věděl jsem to i já. Věděl to i tvůj otec a věděli to i další muži zlomení pláčem vyzáblých dětí, proti kterému bojovali s ironickými hesly na transparentech, věnovaným nenažrané korporaci. Věděla to i tvá matka, které byl ocelový most to poslední, co spatřila. Konec stávky, pak už jen hněv.

..
přidáno 29.01.2013 - 21:29
Vladan: Nad angažovaností bych ještě polemizovala ;) Ale cením si názoru. Hlavně děkuji za zmínění Wolkerovy balady. Ještě jsem jí nečetla, ale vynasnažím se si dílo opatřit.
přidáno 28.01.2013 - 22:28
Působivé, ale na můj vkus příliš "angažované". Víc, jak polovinu života jsem to slýchal prakticky denně. Ovšem v realitě poněkud odlišné.
(Mě to připomělo Wolkerovu baladu U rentgenu)
přidáno 28.01.2013 - 10:22
líbí se mi ty tvoje "úryvky"stačí to a tohle je dostatečně silné
přidáno 28.01.2013 - 00:15
Vzpomněl jsem si na Havířskou baladu Marie Majerové, kterou jsem kdysi zpracovával jako mimočítankovou četbu.
Dnes tu knihu přečte asi málokdo. Nějak to vyšlo z módy - jako příliš levicově orientovaná literatura a napsaná komunistickou autorkou. Napsaná dobře, řekl bych. A tento tvůj text na mne působí dost přesvědčivě. Jako ohlédnutí, pohled do historie, do reality bez příkras. Celkem úsporně, výstižně, bez patosu. :-)
přidáno 27.01.2013 - 21:36
Jo..krásně zpracované...a opravdu těžké, bolavé téma:)
přidáno 27.01.2013 - 20:38
Devils_PIMP: Červenám se a děkuji.
přidáno 27.01.2013 - 20:37
little.dream: dotklo se me to velmi silne
přidáno 27.01.2013 - 20:34
Devils_PIMP: "Ou!"? :D Až mě mrzí, že jsem ho neslyšela vyznít.. Takové "Ou" má více významů, podobně jako "Hm", bez mluveného slova uniká význam.
přidáno 27.01.2013 - 20:02
"Ou!"
přidáno 27.01.2013 - 18:53
PetrK.: Silná slova ;) Děkuji..
přidáno 27.01.2013 - 18:41
Dost silné:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Možný monolog z mnohých : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Krvechtivé Svědomí
Předchozí dílo autora : Malovala oblakům v objetí paní háje

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku