74.67
hodnoceno 15
Jedna starčí ze šuplíku, trochu přepatlaná, trochu úsečná, trochu morbidní, radši to ani nečtěte...:-)
kategorie básně/život
čteno 811(24)
posláno 0
Bezhlavý jezdec
a dvě stě po dálnici
Bezhlavý jezdec
a svíci třímající
tišší návštěvníci

Zúčtují, zdaní
beze vzdechu
bez varování
poslední přání
Mačkání plechu
zvoní v echu

Ten černý vůz
se náhle podobá
rakvi, na mou věru
Tak to zkus
říct já to beru
Tak to zkus
jezdit v protisměru

Ten život se mu hnusil
V uniformním davu
než aby se dusil
postavil si hlavu
Než aby se dusil
ztratil hlavu

/poslední, co mu zbyla/
přidáno 23.10.2008 - 16:47
líbí se mi, dokonale vystihuje téma ;-)
přidáno 22.10.2008 - 17:05
Myšlenka s bezhlavým jezdcem se mi hodně líbí. Klasický problém českých dálnic.
přidáno 20.10.2008 - 21:26
... nakonec jsem se přiklonil k téhle ... některé věci je dobré nechat trochu uzrát ... v šuplíku ... :-)
přidáno 19.10.2008 - 10:37
Již jsem tu vytýkal anotaci typu - raději to ani nečtěte. Odpovím komentem - raději to sem ani nedávej. Ale obojí je v tomto případě lživé. Mám dojem, že Tvoje dílko je nejblíže k zadanému tématu z hlediska dopravního. Sám jsem si taky napsal pár dopravních pro uklidnění , když jsem viděl ty zvěrstva na silnicích. Je špatné je pozorovat z blízka, jako účastník a pak takové řádky, jako jsi napsal(a) ty mají svoji váhu. Bohužel, vážné témata nejsou oblíbena a dílka k zamyšlení spíš lidi zazebou a oni se oklepou a chtějí zapomenout. Škoda pro ně.
přidáno 19.10.2008 - 08:19
Zpracování není špatné, ale chtělo by to nějaký neotřelejší nápad... :-)
přidáno 18.10.2008 - 20:15
náhodou, je to dobré. Nadsázka tam je, formálně taky nemám co vytknout... Snad ten poslední řádek. Nejsem si úplně jistá, jestli je to nejlepší pointa.
Dávám 95
přidáno 18.10.2008 - 18:06
pripada mi to jako slovni hricka... nez jako basen... trochu to ztraci vaznost, kterou by to mozna melo mit... nebo nemelo?
přidáno 17.10.2008 - 21:13
zajímavé, zatím narážím jen na samé ponuré a negativní básničky. Mačkání plechu zvoní v echu, rakve....smrt zdá se číhá na každé rohu pro každého kdo vystoupí z řady. A protože se s touhle teorií neztotožním, tak se neztotožním ani s touhle básničkou (navíc je mi razeno, ať ji radši nečtu). Nene, zatím průměr.
přidáno 17.10.2008 - 18:32
opravdu lehce morbidní...ale je to realita...
přidáno 17.10.2008 - 16:33
zajímavá... Nevím, co víc říct.
přidáno 17.10.2008 - 15:28
Autor už vlastně všechno vyjádřil v anotaci sám. Mne to po dvojnásobném přečtení nijak nenadchlo.
přidáno 17.10.2008 - 14:19
zajimava :) dobře se čte
přidáno 17.10.2008 - 11:33
Máš pravdu, je to kostrbaté. Začátek každé sloky se vždycky pěkně rozjede, má dynamiku a švih a pak se zabije na dalších verších, které jsou tam přilípnuté asi proto, aby se to rýmovalo. Třeba vzdechu - plechu - echu, to se mi tam hrubě nelíbilo. Pak se mi taky nelíbil způsob, jak jsi věty rozčleňoval/a, to zbytečně rytmus kouskovalo. Nemyslím, že je to až tak špatné, ale určitě by příště prospěla "pevnější ruka" a větší odstup od díla - pročíst si ho po několika dnech, nechat ho působit a popřípadě poopravovat.
přidáno 17.10.2008 - 11:23
To je poměrně zajímavé. Ale na můj vkus až moc těch rýmů, i když jsou ve směs pěkné, ale co mi vůbec nesedí je pasáž... na mou věru - já to beru... u toho vyskoší rytmus, nepřirozeně se spomalí tempo... ale to je tak všechno, jinak dobrý... takovej klasickej průměr...
přidáno 17.10.2008 - 08:01
opakuji, co jsem psal jinde. tematicky tyden je podle mne proto, aby se za ten tyden vymyslelo neco noveho, ne aby se brala starsi dila. k basni. nejen v jinych souteznich dilech, ale mnoho amaterskych spisovatelu celkove se snazi postavit lidi (predevsim sebe) mimo dav. delaji ze sebe neco jineho a mysli si, ze jsou kdovijaci rebelove. a mne to uz nebavi.. to nejde vymyslet nic jineho o jizde v protismeru? chjo. stavba a forma je vsak v poradku

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bezhlavý jezdec : [74.6666666667] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku