

puero pravda, jsme téměř pamětníci na Psancích, nuž milování každý může pojmout jinak, jsme lidé s různými city, někdo dokáže říkat svému protějšku každý den miluji tě, jiný zas tohle neříká často ale činí, jiní lidé si to neříkají vůbec. Závěr básničky jsem chtěla trochu okořenit, jednak milostný akt pokaždé vyvrcholí a pak si kůň kopyta v cíli smáčí, je dobré hledat slova, aby si čtenář trochu namáhal hlavu a pak, představivost může být opravdu různorodá a právě to se mi moc líbí. Komunikace, nápady i chybky, právě to se zde vše vychytá k dokonalosti a to je prima né?


A42: Tím laikem jsem myslel jen to, že mě baví hrát si se slovy a učím se z připomínek ....


DDD: samiVdavu:
Rytmus je právě naprosto pravidelný v každé strofě (když neuvažujeme předrážky). Může se lišit počet trochejí, který kolísá mezi pěti a šesti, což ale nemění rytmus.
Ostatně anglický sonet kolísá při jambickém metru mezi 10-14 slabikami.
A to, na co narážíš není ženské zakončení. Můžeš to vnímat buď jako mužské, pokud uvažujeme vedlejší přízvuk na třetí slabice (a tak s tím pracuju), nebo jako daktylské.
Pokud by to byla druhá možnost, pak se tedy střídá ženské a datylské zakončení, chceš-li :)
Rytmus je právě naprosto pravidelný v každé strofě (když neuvažujeme předrážky). Může se lišit počet trochejí, který kolísá mezi pěti a šesti, což ale nemění rytmus.
Ostatně anglický sonet kolísá při jambickém metru mezi 10-14 slabikami.
A to, na co narážíš není ženské zakončení. Můžeš to vnímat buď jako mužské, pokud uvažujeme vedlejší přízvuk na třetí slabice (a tak s tím pracuju), nebo jako daktylské.
Pokud by to byla druhá možnost, pak se tedy střídá ženské a datylské zakončení, chceš-li :)


samiVdavu: ale topit se v te pivni pene je moc krasne.. prozatim


Nikytu: je to hodne na Ikarose no.. uvedomil sem si to az po tvojem komentari :D a jinak moucha na strope - muzsky zivot je sakra tak krasny!


Mně nepřijde nerytmická. Rytmus jednotlivých veršů v každé strofě je odlišný, ale v každé další tomu víceméně odpovídá. V třetím verši třetí sloky mi nějak schází ta předrážka. Vlastně každý třetí verš je trochu jiný. Ale čte se mi hezky, plynule, takřka hudebně. Hezká báseň.


Tom Cortés: Super reakce na komentář, díky, jsem rád, že se tu dá normálně bavit. S tou slovní zásobou tě chápu, tvému přístupu rozumím, je to vlastně i dobrá cesta, jak se k té nadstavbě dostat přirozenou cestou. Pokud si vžiješ "základy" - vím, že to rozhodně není jednoduché, takže to ber s rezervou, tak na to následně můžeš skvěle navázat.
Chtěl bych se ale vrátit k rytmu, chyba bude pravděpodobně na mé straně, ale co se týče rýmů, první čtyři mají například ženskou koncovku.
/ v bás/ ních
/roz/hlasem
/zhas/ni
/Pe/gase
Asi tuhle teoretickou část potřebuju dovysvětlit, měl jsem na mysli i pocitovou čitelnost básně, kdy mě při této formě ruší nepravidelný počet slabik - i nepravidelné střídání počtu.
Chtěl bych se ale vrátit k rytmu, chyba bude pravděpodobně na mé straně, ale co se týče rýmů, první čtyři mají například ženskou koncovku.
/ v bás/ ních
/roz/hlasem
/zhas/ni
/Pe/gase
Asi tuhle teoretickou část potřebuju dovysvětlit, měl jsem na mysli i pocitovou čitelnost básně, kdy mě při této formě ruší nepravidelný počet slabik - i nepravidelné střídání počtu.


Ikaros z říše hmyzu? :-)
Vybavila se mi jiná úvaha: Moucha na stropě. Jak to sakra dělá, že nespadne?
Vybavila se mi jiná úvaha: Moucha na stropě. Jak to sakra dělá, že nespadne?


samiVdavu:
Nejdřív k těm drobnostem jako čárky - ty se tam dostali omylem při kopírování ze zápisků, už jsou pryč. Mají zůstat jen Kapitálky pro začátky vět. Opraveno, díky za upozornění.
Co se rytmu týče, je to čistá předrážková trochej, kde se střídá ženský rým s mužským v lichém sudém řádku.
A nakonec slovní zásoba. Když píšu volné formy, tak se snažím psát hodně civilně, kdežto u klasických forem se snažím blížit nejen stavbou, ale i jazykem. Psát anglický sonet pro mě znamená podvědomě skládat poctu původním autorům i českým překladatelům, proto to může působit místy toporně, nebo jako klišé. Klasická forma je pro mě jako cvičení. Realizuju se v pak písňovém textu.
Díky za zastavení. Je fajn si tu přečíst komentáře, které mají co říct ;)
Nejdřív k těm drobnostem jako čárky - ty se tam dostali omylem při kopírování ze zápisků, už jsou pryč. Mají zůstat jen Kapitálky pro začátky vět. Opraveno, díky za upozornění.
Co se rytmu týče, je to čistá předrážková trochej, kde se střídá ženský rým s mužským v lichém sudém řádku.
A nakonec slovní zásoba. Když píšu volné formy, tak se snažím psát hodně civilně, kdežto u klasických forem se snažím blížit nejen stavbou, ale i jazykem. Psát anglický sonet pro mě znamená podvědomě skládat poctu původním autorům i českým překladatelům, proto to může působit místy toporně, nebo jako klišé. Klasická forma je pro mě jako cvičení. Realizuju se v pak písňovém textu.
Díky za zastavení. Je fajn si tu přečíst komentáře, které mají co říct ;)


Plyne z toho pro mě poučení, že kdo chce moc, tak je nakonec rád, že se jenom utopí...:-) zajímavá myšlenka a mnohdy brutální životní pravda.


Ahoj, tentokrát to pro mě trochu vázne po mnoha směrech. Pokud si půjde alespoň z něčeho, co napíšu, něco vzít, budu rád, pokud ne, tak se omlouvám.
Dobré je, že formu anglického sonetu jsi zvládl dobře. Nevím však, zda má mít báseň rytmus, bohužel ho nenacházím, a tudíž mi sonet (znělka), příliš dobře nezní, a to přes svěží vítr francouzštiny a Pegase.
Proč v některých verších používáš čárky /v souvětí/ a jinde ne? Možná to má nějaký skrytý význam, který jsem přehlédl, ale dle mého názoru by bylo potřeba jich pár doplnit.
Pak se divím, že neustále používáš ta silná a přitom poměrně prázdná slova, když jsi nejsilnější v pasážích, kdy jsi kreativní. Jelikož tu především působím jako čtenář, je pro mě značně iritující číst v 90% básních podobnou slovní výstavbu, založenou na silných slovech. U jedné básně jsme debatovali o dešti (6 nezávisle po sobě jdoucích autorů použilo to samé) a tabáku, ale podobných pomocných slov je spousta a je to nuda a šeď. Je to možná moje chyba, ale nedokážu se pak do díla tolik začíst a prožít ho.
Čtu tě rád a jsem rád, že je u tebe vždy co rozebírat, protože kolikrát u jiných ani nemám sílu a chuť...
Jsem otevřenej diskuzi. Maj sa!
Dobré je, že formu anglického sonetu jsi zvládl dobře. Nevím však, zda má mít báseň rytmus, bohužel ho nenacházím, a tudíž mi sonet (znělka), příliš dobře nezní, a to přes svěží vítr francouzštiny a Pegase.
Proč v některých verších používáš čárky /v souvětí/ a jinde ne? Možná to má nějaký skrytý význam, který jsem přehlédl, ale dle mého názoru by bylo potřeba jich pár doplnit.
Pak se divím, že neustále používáš ta silná a přitom poměrně prázdná slova, když jsi nejsilnější v pasážích, kdy jsi kreativní. Jelikož tu především působím jako čtenář, je pro mě značně iritující číst v 90% básních podobnou slovní výstavbu, založenou na silných slovech. U jedné básně jsme debatovali o dešti (6 nezávisle po sobě jdoucích autorů použilo to samé) a tabáku, ale podobných pomocných slov je spousta a je to nuda a šeď. Je to možná moje chyba, ale nedokážu se pak do díla tolik začíst a prožít ho.
Čtu tě rád a jsem rád, že je u tebe vždy co rozebírat, protože kolikrát u jiných ani nemám sílu a chuť...
Jsem otevřenej diskuzi. Maj sa!


casa.de.locos: Děkuji. :) Něco na tom co říkáte bude, ještě to promyslím.


Vida, jsi jedna z mála co to se mnou na psancích vydrželi od samého začátku. Klobouk dolů.
Básnička se mi líbí. Dospěl jsem na poslední řádek a ejhle ho koně. Napřed jsem si říkal, že to sem vůbec nepatří, ale nevim, já třeba vnímám koně jako symbol sexuality, nevím proč. Podezírám tě, že jsi ho tam strčila s jasným záměrem podprahově ve čtenářích vyvolat pocit nějaké latentní vášnivosti, že je to tak?
Básnička se mi líbí. Dospěl jsem na poslední řádek a ejhle ho koně. Napřed jsem si říkal, že to sem vůbec nepatří, ale nevim, já třeba vnímám koně jako symbol sexuality, nevím proč. Podezírám tě, že jsi ho tam strčila s jasným záměrem podprahově ve čtenářích vyvolat pocit nějaké latentní vášnivosti, že je to tak?


Já tam vidím zajímavé obrazy a jazykově fádní mi to nepřipadá. A co se týče toho "jsem laik", myslím, že to je na serverech většina. Koneckonců, kdo je profík? Ten kdo se psaním uživí?


Tak jemna vec a tak neprijemny uvod po kterem jsem mel chut necist dal...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
naggi [15], grape [15], rigpa [14], JPE [12], Stará neznámá [11]» řekli o sobě
colorka řekla o jackiesparrow :Léňa, moje jmenovkyně... Čím to, že tobě to jméno sluší víc? x)