69.gif
datum 12.10.2007
ying-yang 36, muž, Kadaň
mailbox

komentáře uživatele komentáře uživatele :

všechny | k cizím dílům
přidáno 24.07.2012 - 08:57
komentářů21(16.)
taron: Ahoj, máš pravdu a souhlasím se vším, co jsi řekla. Na druhou stranu ale... to přeci neznamená, že by se nikdo nesměl o nic pokusit, i když šance je mizivá :-)...

Jinak mě spíše na básních tohoto typu baví sledovat to, kdo a jak se vyjádří. Už to, že se vyjádří beru za pozitivní fakt. Žádný jiný cíl v tom není :-).
přidáno 23.07.2012 - 18:37
komentářů10(2.)
štiler: To je v tvém (pro mě nepochopitelném) chápání. Vůbec nemáš tušení, jaký mají tahle díla význam. Na základě jakých myšlenek vznikají. Nikdo tě nenutí, abyses cítil jako součást národa, ve který nevěříš, a přesto se k tomu stavíš negativisticky... a já říkám, ok... nevěř tomu, že by takové malichernosti jako je hrdost, čest nebo národ mohly existovat, ale nebuď nepřátelský jen proto, že někdo věří v opak...
přidáno 23.07.2012 - 18:31
komentářů21(13.)
Neskutečný... mluvíte o příčinách, kvůli kterým vznikají podobná "díla" a přesto o tom mluvíte pohrdavě, jako by důsledek zavinil tu příčinu. Zavrhujete slova jako je hrdost, čest nebo národ, jakoby neexistovala. Ale proč? Ze strachu, z nepochopení?

Taron hovoří o tom, aby si každý udělal pořádek napřed sám u sebe. Vždyť o čem jiném se píše v té básni? Zamyslete se kriste už. Aby mohl být čestný a hrdý národ, musí se skládat z čestných a hrdých jedinců a každý musí začít u sebe. Ale jen proto, že je většina nečestných a nehrdých, to neznamená, že národ není. Je tu pořád, jen je nečestnej a nehrdej.

A pravda? Tohle je pravda, není v tom vůbec nic složitého. Není v tom ani co k hledání nebo k chápání. Pravda je, že budou-li mezi námi (sebe nevyjímaje) vyrůstat zmetci (i třeba nezaviněně) a bude jich hodně, odrazí se to i ve společnosti... tak jak se tomu děje. Copak to nevidíte? To není v zákonech, v ústavě, dokonce ani v hrdosti nebo cti... je to v lidech a je to o lidech. Nic více, nic méně... tuhle pravdu je třeba si uvědomit, ale nestačí si to jen uvědomit... je potřeba se podle toho chovat a jednat. A přiznávám, v tomhle světě to není jednoduchý...
přidáno 23.07.2012 - 10:47
komentářů21(9.)
Lasak: Zdravím, děkuji za komentář a za zastání. Jsem rád, že se ještě najde někdo s podobnými názory. A k tomu jak reagoval štiler. To je přesná demonstrace toho, proč to tu vypadá tak, jak to tu vypadá. Bohužel takových štilerů je mnoho, a pak ti, kteří jsou zároveň těmi dravci, tak se dostanou výše a jen využijí toho, co je jim dovoleno... Vždycky a pořád to bude jen o lidech a dokud bude v národu přemíra lidí, co s klidem řeknou, kašlu na hrdost, nemám vlast, nemám na co být hrdý... ale když vyhrajeme MS v hokeji, tak to je každý vlastenec až za hrob... ale proti tomu je těžké něco dělat...

A propó: tyhle básně jsou vyňaty ze sbírky "Pro Český národ". Ta je z větší části prozaická a dává jednoduché případy k tomu, na co může být člověk hrdý a na co se vše zapomnělo. Už jsem jí ani nechtěl dokončit, ale bohužel vidím, že to nebude na škodu. A když to pomůže aspoň jednomu takovému štilerovi otevřít oči, pak to bude stát za to... :-)...
přidáno 20.07.2012 - 16:30
komentářů21(4.)
štiler: Něco dělat se s tím dá při volbách, ne po nich... když polovina národa na volby kašle, tak se není čemu divit... ztěžovat si, nadávat a pořád čekat, že někdo něco udělá, nemá moc smysl... ;-)...
přidáno 20.07.2012 - 16:29
komentářů21(3.)
puero: Atentát, převrat, zatčení... to mi nepřijde zrovna dvakrát dobré... Psát do novin? O ničem, kdo čte dneska noviny. Platil daně? Nic jiného mi nezbývá... a propó byl jsem to já, který to od své registrace na svém profilu publikoval sdružení Pro Patria, které se o změnu snažilo a nikdo, vůbec nikdo se nepřidal... proto jsme sdružení Pro Patria zrušili a zůstali sami v pozadí... Nicméně my jsme apolitičtí, jedinný politický projekt byl Síla hlasu, ale vzhledem k tomu, že počet lidí, co volili se nijak nezměnil, moc to úspěchu nemělo... a přitom by to stačilo...
přidáno 22.06.2012 - 22:28
komentářů7(7.)
Tahle báseň rozhodně patří k těm lepším na téma láska zde. Mě osobně se moc líbí. To uspořádání, verše, volba slov, v podstatě i rytmus. Dobré. A poslední strofa to skvěle dovršuje. Chválím...
přidáno 22.06.2012 - 22:26
komentářů4(4.)
Myšlenka je dobrá. Zpracování už moc ne. Občas pokulhává rytmus. Já osobně nesnáším vulgarity v poezii. Podle mého názoru je to taková umělá drsnost, která se dá ale vyjádřit i mnohem obrazněji.

První strofa se mi líbí, až na poslední verš. Ruší rytmem. Druhá strofa snižuje celkový dojem a třetí je zase dobrá.

Nicméně jde cítit autentičnost a asi i to, že to bylo psáno v trochu "naštvaném" stavu, takže použití básně jako vypsání se z pocitů, je to dobré. Vždyť od toho to je :-).
přidáno 22.06.2012 - 22:22
komentářů5(1.)
No tohle je spíše taková miniatura. Bohužel hodně slabé. Laciné rýmy, žádná nová myšlenka a navíc to akorád bije do očí až to hezké není. Sorry.
přidáno 10.06.2012 - 17:56
komentářů14(12.)
Náčelník Holá Ruka: Tak to mi ho pak aspoň ukaž... :-D... ale nesmí to být lepší než tohle, to je potom blbej cover... :-D...
přidáno 08.06.2012 - 23:03
komentářů14(9.)
Náčelník Holá Ruka: Zdravím, děkuju za obsáhlý komentář. Hned na úvod. Ze zásady básně nepředělávám. Co se k volnému verši týče, tohle není báseň psána volným veršem. První dvě sloky jsou šesti strofé s verši nic-a-b-nic-a-b a další dvě sloky jsou sedmistrofé, přičemž první stále zachová nic-a-b-nic-a-b-nic a poslední, ta ze slov, ta už je volně, ale s tím, že poslední verš cíl je dán do rýmu s posledním - utopil. Tuhle formu jsem zvolil, protože se mi s ní dobře pracuje a rád formy měním.
---
Ke Krylovi - Nebudu psát Blues, když blues neposlouchám, poslouchám Kryla, kdo ho nezná, tak asi ani nemusí číst :-).
---
Ke spisovnému tvaru. Ten se mi těžko vypouští, protože tak ve směs i mluvím. Slovo zřím mi nepřijde nijak zvlášní, pro ty, co ho nepoužívají, tak asi může být. Ale celkově se do té věty ani jiné synonymum nehodí, aspoň mě tedy ne :-).
A ještě k tomu, nepíšu o chlasu a smutný muzice, ale píše o melancholii utopenou v alkoholu za poslechu Kryla - v tom je rozdíl. Proto ta "něha". Ale jinak chápu co myslíš a určitě by taková báseň byla zajímavá, ale můj styl to není, no třeba se to někdy povede :-).
---
No a k té kurzívě. Když si všimneš, tak u básní si držím stejný styl. Písmo je kurzívou, protože básně, co jsou psané bez kurzívy vypadají prostě hnusně. Všechny mám kurzívou s tučným nadpisem. Používat v textu volně kurzívu a volně tučné věci, to je jak kdybys kreslil obrázek. Silnější místa má čtenář vyčíst sám, ne mu je v podstatě podrthnout a říkat - hele bacha, tady to je důležitý... :-D...
---
No a úplně na závěr, strašně rád bych vynechal zítřejší, nebo vlastně dnešní báseň, ale bohužel to není možné, protože ani žádná není. Pryč jsou ty doby, kdy to ze mě padalo samo. Teď už to musí zrát, holt asi věk... :-D...
---
Ale jinak ještě jednou děkuju za obsáhlý komentář a za čas, který jsi tomu věnoval, nicméně jako autor jsem cítil za povinnost reagovat... :-)...

Měj se Náčelníku...
přidáno 11.03.2012 - 00:19
komentářů2(2.)
Homér: To máš tak. Je období, kdy si říkám, že ano, ale pak je období, kdy je to zas naopak.
přidáno 11.02.2012 - 09:50
komentářů17(13.)
Tak tohle je hodné povedené, moc hezky se to čte. Jedna z básní, která mě nejspíše přiměje kouknout i na další tvá díla. Čte se to úplně samo... moc hezký... :-)...
přidáno 11.02.2012 - 09:48
komentářů5(1.)
Nebo spíše do miniatur, je to takový výkřik do tmy, ale něco na tom je... je to poměrně výztižné...
přidáno 11.02.2012 - 09:45
komentářů122(60.)
Je to zajímavě napsané, forma je správná, rytmus celkem taky, ale ten text samotný mi přijde poměrně dost tvrdý. Představa, že jí svlečeš bez její vůle a pak jí slízneš pot z tváře, který je ztéká z toho, jak je nervózní, nebo se bojí, to není zrovna moc "sexy", skoro by to mohl být i poslední hřích... kdyby na to někdo přišel... :-)...
přidáno 11.02.2012 - 09:41
komentářů13(13.)
Devils_PIMP: Děkuju za komentář, potěšil... :-)...
přidáno 11.02.2012 - 09:40
komentářů15(12.)
Melisa: Děkuju za komentář, potěší, že se někdo podívá i na starší příspěvky :-).
přidáno 24.12.2011 - 12:02
komentářů13(8.)
Moc pěkné a povedené, příjemně se to čte a hodně silně to působí...
přidáno 17.06.2011 - 10:15
komentářů13(9.)
Souhlasím s komentáři níže. Pěkná, zajímavá a chytlavá báseň. Přečetl jsem jí několikrát. Jen jediné, co mě trochu ruší jsou ty trojtečky na koncích verše. Přijdou mi trochu zbytečně, protože už verš samotný značí pauzu a ty trojtečky ji až nepříjemně zdelší. Ale zřejmě to byl záměr. Já si to stejně čtu tak, jak se mi to čte nejlépe... =)...

Jinak, když jsem to přečetl, a pak koukl na autora, nechtěl jsem to moc komentovat. Ale pak jsem to přečetl znovu a znovu a musel jsem. Pěkná báseň, hezký nápad a zpracování.

Ale ještě poznámka. První verš: Salomon líbá hlavu bílou mrtvoly. - ono to vyznívá na první čtení tak divně, jakoby to byla chyba. Chvíli jsem si myslel, že je to překlep a že tam mám být: Salomon líbá hlavu bílé mrtvoly. Ale pak mi to docvaklo. Ale možná by znělo lépe: Salomon líbá bílou hlavu mrtvoly... ale to je tak jediné, co mě při četbě zarazilo...
přidáno 16.06.2011 - 22:21
komentářů10(4.)
ARA: Děkuji za zastavení a komentář... je pravda, že když jsem si to sám pak četl a hledal mouchy, tak to... jsi vzduchem... zní asi trochu divně a s tím více daleko... máš pravdu... do sbírky to předělám... zní to lépe a více rytmičtěji... děkuju za čas věnovaný četbě a psaní komentu... =)...
1 ... 10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24 ... 31
» narozeniny
Ginny [13], Charlie [12], mondy [9], tadyna [2]
» řekli o sobě
Máta řekla o Amelie M. :
Fascinuje mě její humor a nadhled, do kterého dokáže zabalit životní moudrost a když je potřeba, okořenit ho i špetkou hořkosti. Umí mě rozesmát i rozplakat a to se povede málokomu. Krom toho je nesmírně milá čtenářka a velká podpora. Díky!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming