Ze sbírky: "In Vino Veritas"
přidáno 11.04.2011
hodnoceno 14
čteno 1532(23)
posláno 0
Snahy blázna


Hledím jí do očí
a v hloubi zřím,
jak mě přehlíží.
Hledím jí do duše
a jasně vidím,
jak lásku vyhlíží.

Stojím tam před ní
a hlavu si lámu,
jak její láskou mám se stát.
Stojím tam stále
a dál žiju v klamu,
že mohu být víc než kamarád.

Usínám pomalu a sám,
snažím se utéct z reality
a poslouchám písně Karla Kryla.
Usínám pomalu a pozdě
a směji se a pláču z té absurdity,
že mi opět zbyla
jen věc jediná…

Tvrdohlavost, za níž se skrývá,
    naděje,
      touha,
        láska.
    Odhodlanost,
      snaha
        a cíl!

Jež už jsem však nejednou
v láhvi rumu utopil!!!



ikonka sbírka Ze sbírky: In Vino Veritas
přidáno 22.09.2012 - 12:13
ruach: Ahoj, děkuju za komentář, potěšil... :-)...
přidáno 21.09.2012 - 03:20
Dobrá... Pravdivá. Škoda, že nemůžeme, ne neumíme, žít svoje životy dál stejně otevřeně jako když nám bylo pět.
přidáno 10.06.2012 - 17:56
Náčelník Holá Ruka: Tak to mi ho pak aspoň ukaž... :-D... ale nesmí to být lepší než tohle, to je potom blbej cover... :-D...
přidáno 10.06.2012 - 08:07
mně se to zamlouvá,dobrý
přidáno 10.06.2012 - 07:13
Já dík za obsáhlou odpověď :) Rozhodně bych si rád zkusil v podstatě z mého soudku od tebe :) Protože, tahle báseň je nápadově skvělá :) Možná udělám "cover" :D
přidáno 08.06.2012 - 23:03
Náčelník Holá Ruka: Zdravím, děkuju za obsáhlý komentář. Hned na úvod. Ze zásady básně nepředělávám. Co se k volnému verši týče, tohle není báseň psána volným veršem. První dvě sloky jsou šesti strofé s verši nic-a-b-nic-a-b a další dvě sloky jsou sedmistrofé, přičemž první stále zachová nic-a-b-nic-a-b-nic a poslední, ta ze slov, ta už je volně, ale s tím, že poslední verš cíl je dán do rýmu s posledním - utopil. Tuhle formu jsem zvolil, protože se mi s ní dobře pracuje a rád formy měním.
---
Ke Krylovi - Nebudu psát Blues, když blues neposlouchám, poslouchám Kryla, kdo ho nezná, tak asi ani nemusí číst :-).
---
Ke spisovnému tvaru. Ten se mi těžko vypouští, protože tak ve směs i mluvím. Slovo zřím mi nepřijde nijak zvlášní, pro ty, co ho nepoužívají, tak asi může být. Ale celkově se do té věty ani jiné synonymum nehodí, aspoň mě tedy ne :-).
A ještě k tomu, nepíšu o chlasu a smutný muzice, ale píše o melancholii utopenou v alkoholu za poslechu Kryla - v tom je rozdíl. Proto ta "něha". Ale jinak chápu co myslíš a určitě by taková báseň byla zajímavá, ale můj styl to není, no třeba se to někdy povede :-).
---
No a k té kurzívě. Když si všimneš, tak u básní si držím stejný styl. Písmo je kurzívou, protože básně, co jsou psané bez kurzívy vypadají prostě hnusně. Všechny mám kurzívou s tučným nadpisem. Používat v textu volně kurzívu a volně tučné věci, to je jak kdybys kreslil obrázek. Silnější místa má čtenář vyčíst sám, ne mu je v podstatě podrthnout a říkat - hele bacha, tady to je důležitý... :-D...
---
No a úplně na závěr, strašně rád bych vynechal zítřejší, nebo vlastně dnešní báseň, ale bohužel to není možné, protože ani žádná není. Pryč jsou ty doby, kdy to ze mě padalo samo. Teď už to musí zrát, holt asi věk... :-D...
---
Ale jinak ještě jednou děkuju za obsáhlý komentář a za čas, který jsi tomu věnoval, nicméně jako autor jsem cítil za povinnost reagovat... :-)...

Měj se Náčelníku...
přidáno 08.06.2012 - 18:14
Je to hezky napsané, relativně. Když už píšeš o dejme tomu moderním tématu ("Můžeme být kamarádi" mi přijde jako celkem moderní téma).

Tákže:

"Zřím" mi přijde celkově nevhodné pro tuhle báseň.
Pak hlavně když chceš rýmovat, rýmuj pořád. Volnej verš je zde jasnej jako facka, takže k tomu nic, ale rozhodně bych ti doporučil zcela volný verš, mnohem lépe se s ním pracuje :)

A pak k tomu Krylovi... Toho bych tam úplně vynechal, místo toho bych napsal třeba Blues, protože pro někoho, kdo Karla Kryla nezná, ztratí ta strofa význam.

A pak k tomu spisovnému tvaru... Nebraň se uvolnit i ten. Je to o lásce, neopětované, mluvíš tam o chlastu, smutný muzice, těžkostech, tvrdohlavosti... a zároveň je v tom strašně moc něhy, kterou bych v postavil do kontrastu s hrubým jazykem. Báseň by jedním dechem hnala slzy do očí a zároveň mrazila v zádech.

A pak ta kurzíva, proč? Nemusí to bejt v kurzívě, je tam naprosto zbytečná, kdyby to mělo význam, jako že třeba by z toho vyskakovali různý slova (dejme tomu sled myšlenek v kurzívě a z toho by obyčejným písmem bylo napsáno to, co opravdu řekneš) to by pak smysl dávalo.

Á nakonec ty tři vykřičníky a opět otázka: Proč? Stačí jeden, popř. zvýraznit to tučně či velkými písmeny :)

To je od Náčelníka vše. Náčelník ti také vzkazuje, že se mu to docela líbí, ale ty chybičky co tam napsal mu přijdou dost ošemetné. Prosil by tě, zda-li pak by sis neubral zítřejší báseň a tuto nezkusil nějak přepsat :)
HAUGH!
přidáno 08.06.2012 - 18:03
vydarená báseň :)
přidáno 17.05.2011 - 11:26
kleirin: děkuji... =)
přidáno 16.05.2011 - 23:37
líbí se mi, skvělé zakončení :D... bludné kruhy se prolomují těžce, ale přece... :)
přidáno 12.04.2011 - 23:58
Milly: Ahoj Milly, děkuji za přečtení. Jsem rád, když se zastaví jednou za čas i někdo, kdo mě ještě nikdy nekomentoval. Jsem rád, že tě fotma oslovila. Při psaní jsem si říkal, že mi přijde spíše kritika, že je to moc patetické a třeba i hloupé.... horší je, že mi přijde, že tyto stavy a dumání prožívají lidé stále... bez rozdíu věku... vždycky asi vzhlížíme k těm, které nemůžeme mít... ale co dělat, když víme, doufáme, že přeci je můžeme mít a stejně se nám to nedaří... ??... je to takový bludný kruh, ze kterého se už sedm let snažím vymotat... ale ono se to povede... =)... ještě jednou děkuju za přečtení... =)
přidáno 12.04.2011 - 23:54
Hugo Zhor: Děkuju za komentář a za zastavení se. Původně tam to zakončení ani nebylo, ale při pohledu na tu láhev Božkov... nabízelo se to... =)...
přidáno 11.04.2011 - 21:26
krásná básnička.....souhlasím že zakončení se povedlo..:-)
přidáno 11.04.2011 - 12:00
Pěkná a smutná báseň. A výborné zakončení:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Snahy blázna : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Rytíř, co špatně miloval
Předchozí dílo autora : V cizím pokoji, co býval mým

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku