přidáno 03.11.2022
hodnoceno 10
čteno 270(17)
posláno 0

podzimním lesem ---

z převrácených božích muk

ptačí kupadlo





ALEJ VZPOMÍNEK ---

za každou zaniklou ves

ovocná pláňka





v ústech kyselo ---

staré odrůdy jablek

v zaniklém sadu






přes kapku rosy ---

pastvina, les i nebe

vzhůru nohama






ikonka sbírka Ze sbírky: Haiku
přidáno 15.01.2023 - 20:10
Ráda jsem si připomněla Tvůj skvostný cyklus - jedno příjemnější než druhé. V prvním a posledním se nejvíce nacházím.
přidáno 05.11.2022 - 13:22
Kupadlo mně dostalo. Zprvu jsem si myslel, že ti vypadlo o - koupadlo. Pak jsem si uvědomil, že jsi asi češtinář, a optal se strejdy Googla. Ten mně překvapil hlavně tím, že pojem kupadlo se používá i v přeneseném smyslu pro svatojánský oheň a nebo i pro místo kde pravidelně bývá svatojánský oheň.
přidáno 04.11.2022 - 11:24
Myslím si, že klasická témata v haiku nejsou vůbec na škodu. Jsou-li povedená, člověk se může nad nimi znovu zasnít. Když můj otčím umíral, v posledních minutách života díval se na všechny věci kolem sebe velmi pozorně, jako by si je opakoval. A přitom trpěl demencí. Ten úžas při pohledu do kapky vody na obrácený obraz v něm je věčný (nebo tentýž pohled na plamen skrze číši plnou rudého vína). Z ostatních haiku krásně vyzařuje podzimní nálada, jablka, starý sad, zaniklá ves, převrácená boží muka...
přidáno 04.11.2022 - 09:03
Kolik haiku bylo napsáno o odrazu v kapce vody! Motiv převráceného obrazu se mi moc líbí. Na sklonku léta jsme spolu mluvili o vyčerpanosti klasických témat v haiku a stálé možnosti jedinečného pohledu na běžnou věc. Tohle je důkaz, že je to pořád možné.

Alej vzpomínek je blízká tvorbě Jirky Horta, kterou tolik obdivuju.
přidáno 04.11.2022 - 02:25
Skvělé. Alej vzpomínek pro mně nej.
přidáno 03.11.2022 - 16:41
Velice povedené.
přidáno 03.11.2022 - 10:10
Pěkné.
Vyséváme jablka a už máme i tříletou školku semenáčků.
Některá pláňata maji krásná a chutná jablka.
přidáno 03.11.2022 - 09:49
som rád, keď si môžem prečítať zaujímavé a ozajstné haiku, vždy sa poteším
přidáno 03.11.2022 - 09:19
Gora: K těm starým odrůdám mám příběh: opravdu jsme chodili od stromu ke stromu a ochutnávali různé staré druhy v zaniklém sadu (rozeznávali jsme je jen podle velikosti a barvy) - některá jablka byla sladší a moučnější, ale většinou převládala nakyslá až kyselá chuť - taková jablka mám nejradši. Celkem jsme objevili asi 6 nebo 7 různých odrůd. Bývalý vojenský prostor v Ralsku je hodně zvláštní a zajímavé místo...
přidáno 03.11.2022 - 08:54
Slovo kupadlo mne zaujalo hned na první pohled, možná jsem je četla někde ve starých haiku? Krásné.
Nejvýraznější je pro mne nejspíš kyselá chuť staré odrůdy, je tam zapojena emoce a smysly.
Celkově - dobře zpracované originální náměty.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
postřehy z podzimního Ralska : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Výběr překladů z The Haiku Handbook
Předchozí dílo autora : Dva postřehy z loňských cest

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
colorka řekla o Králíček :
Ali, jsi jedna z nejhodnějších slečen, který jsem kdy potkala. Jsem moc ráda, že tě znám, protože můj život bez tebe by byl jak kafe bez cukru. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku