Sexistický vtip ilustrující jednu patriarchální strukturu v českém jazyce (prosím nečtěte, pokud vás sexistické vtipy uráží a nedokážete od nich disociovat; není míněn pro pobavení).
přidáno 04.06.2021
hodnoceno 8
čteno 672(10)
posláno 0
Víte, proč v češtině mají muži příjmení ve tvaru podstatných jmen a ženy příjmení ve tvaru přídavných jmen?

Odpověď: Protože muži jsou podstatní, zatímco ženy jsou... přídavné.

přidáno 12.06.2021 - 14:32
Martin42: Děkuji za názor. Tvůj názor se mi v některých ohledech líbí; já sice na jednu stranu jednoznačně podporuji „homosexuální rodiny“, ale třeba mě dost děsí, jak jsou při jejich prezentaci zcela opomíjeny existující úmluvy o právu dítěte žít s biologickými rodiči a právu biologických rodičů vychovávat svoje děti. Působí to dojmem „účel světí prostředky“ a měla by se vést řádná diskuse o zrušení těchto práv, než si lidé začnou předávat děti podle dohody. Když si společnost vymyslí spoustu práv a pak je nedodržuje, to je teprve projev úpadku.

Mimochodem, jsi si opravdu jistý, že tradiční rodina dokáže vychovat jaderné inženýry a špičkové lékaře z dívek? Já mám spíš dojem, že většina žen s takovou odborností pochází spíš z méně tradičních rodin, zatímco tradiční rodiny v tom zoufale selhávají, ať si rodiče předávají role, jak chtějí.

„je to hlavně o tom aby si lidi rozuměli a chovali se k sobě s respektem“ — to je sice hezké, ale to by to také muselo fungovat. Když vidíš, jak dvě ženy vychovávají dítě, jedna zemře a té druhé stát chce vzít dítě, které třeba šest let vychovávala a to dítě k ní má citovou vazbu, tak kde je to porozumění a respekt?

Politická korektnost je hodně složitá a odborná věc, takže o té bych tu diskutovat nechtěl/a, na ni ať si každý a každá udělá názor sám/a.
přidáno 12.06.2021 - 07:05
Singularis: já jsem v tomhle názorově o 180 stupňů jinde. Jsem zastáncem tradiční rodiny a tradiční evropské kultury a celá tahle hra na koreknost nové trendy nová fylosofie mi přijde jako blbost která časem neobstojí. Kdysi jsem nesnášel náboženství ale teď jsem dokonce obrátil i v tomto a myslím si že v dnešní stále více nihilistické a konzumní splečnosti má místo jelikož propaguje určitou společenskou filosofii na které společnkst vyrostla .... nepokradeš nezabiješ atd . Rodina je strašně vyspělý společenský útvar který dokáže z dětí udělat jaderné inženýry a špičkové lékaře ...... nám to tak asi nepříjde ale některé primitivnější spllečnosti žijí v kmenech tlupách a o děti se starj všichni nebo taky nikdo nebo jidne je polygamie nebo dnes už i polyamorie atd a ty systémy nejsou efektivní a společnost která je praktikuje zaostává ......... abych to shrnul lidí je na světě jak much a každý je jiný a z těch miliard si člověk snad s někým názorově sedne a je to hlavně o tom aby si lidi rozuměli a chovali se k sobě s respektem a ne o tom aby vytvářeli nějáké korektní pravidla a systémy které je nutí se chovat korektně...... je mnoho případů kdy žena třeba lékařka vydělává víc peněz tak chlap zůstane doma s děckama a vymění si role .přesto dál fungují jako tradiční rodina ....a nen k tomu potřeba žádné schválení úřadem pro politickou korektnost .....to je můj pohled .......
přidáno 07.06.2021 - 12:30
Každému, co jeho jest.
přidáno 07.06.2021 - 00:04
Boduješ.
přidáno 05.06.2021 - 17:19
vanovaso: Aha. Veselý mě nějak vůbec nenapadlo.

Určitě by to mělo být dobrovolné. Zatím jsou problémy se skloňováním, ale ty se časem vyřeší a pak už „Soňa Vašák“ divně znít nebude. Hlavně je potřeba s tím začít.
přidáno 05.06.2021 - 15:22
Ale vždyť taková jména existují : Veselý, Nový, Plachý... Osobně mě je to úplně jedno, ale já osobně bych se nechtěla jmenovat třeba Soňa Vašák.
přidáno 05.06.2021 - 15:03
vanovaso: Doufám, že už s tím konečně něco udělají a alespoň dovolí ženám příjmení ve tvaru podstatného jména, aniž by kvůli tomu musely lhát. Pokud by pak bylo dovoleno můžům příjmení se zakončením -ový, mohli/y bychom konečně prohlásit jednu z mnoha patriarchálních struktur za pohřbenou.
přidáno 05.06.2021 - 13:03
Ha,ha... :-(

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sexistický vtip (24) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokop z Absurdistánu (25)
Předchozí dílo autora : Prokop z Absurdistánu (23)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku