mám záchvat exhibicionismu
přidáno 22.10.2007
hodnoceno 9
čteno 1709(40)
posláno 0


proč mám tak ráda podzim
a čím dál víc

když zlátne svět

slunečnicím těžknou hlavy
jako matkám
kam se jejich děti podějí

kam odletí
stříbrné vlasy babího léta

neptej se

proč smutek odtáhl
s vlaštovkami do teplých krajin

přišel jsi s podzimem
a odfoukl strach z mých zaprášených rukou

hřeješ
a mně se zdají javorové sny
o spadaném listí

tak tiše
nech už léto spát

má jeřabinová lásko
přidáno 27.05.2023 - 09:55
Inspirativní.
přidáno 13.12.2022 - 05:06
Krásnej text!
přidáno 03.01.2012 - 14:05
puero: Jestli to znamená, že mě považuješ za kvalitního básníka z Literu, vážím si toho.
Souhlasím s tím, co jsi napsal o aktivitě autorů, a víceméně i s tím o kvalitě děl. Je to právě jeden z důvodů, proč se v posledních měsících tak málo projevuju - nechce se mi brodit tou spoustou slovních výlevů, co se tady objevují. Většinou jsou strašlivě stejné a neoslovující.
Druhý důvod je všeobecná lenost :-)
přidáno 01.01.2012 - 23:40
Krásné. Staré. V té básni se zračí jeden fakt: že při založení psanců nastal jakýsi exodus kvalitních básníků z literu a na psancích se objevila díla, která se dají číst i po letech. postupem času server tenhle výkvět pomalu opuštěl a nový výkvět se formoval jen krátkodobě. I v současnosti pociťuju, že aktivní je vždy hrstka autorů, většinou nových a po nějaké době jejich aktivita zchladne a nakonec se objeví zase jiní tažní koňové. Ale ta původní basnická aktivita mi přišla mnohem kvalitnější než dnes. (Autoři nekašlali tolik na gramatiku, přinášeli nové pohledy na poezii, nové formy, byli neortodoxní. Poslední dobou mi básně přijdou všechny na jedno brdo. Málo jich vybočuje.
přidáno 01.12.2011 - 14:12
Tak takový záchvat exhibicionismu se mi líbí.
přidáno 25.11.2007 - 20:20
pohladí po duši a pročistí ovzduší,
divný pocit mám ,že tě znám
přidáno 23.10.2007 - 18:13
jedna z nejkrásnějších jeřabinových básniček vůbec...jen kdyby teď venku nebyla taková zima:)...nemůžeš to třebas zařídit?:)
přidáno 22.10.2007 - 21:10
Nádherná básnička, nádherný obrázek....smekám zaprášený básnický kloubouček :)
přidáno 22.10.2007 - 21:08
nááááááááááádhera... a obrázek taky... a vůbec... jsem ráda, že jsi tady... posílám "virtuální objetí"... ;)...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Počkal jsi na mě v jeřabinách... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : a potom?

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :
Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku