Oddíl z chystaného textu „Jak přispět“ k open-source projektu Linux: Kniha kouzel. Zajímal by mě váš názor...
přidáno 01.03.2020
hodnoceno 6
čteno 631(13)
posláno 0
Možná to znáte. Čekáte na zastávce tramvaje a přibelhá se k vám jakási osoba a natahujíc ruku prohlásí: „Nemáte nějaké drobné?“ A je úplně jedno, zda jí nějaké mince dáte nebo ne; za chvilku se odbelhá zase dál. Neznám nikoho, kdo by takové osoby měl raději než jiné kolemjdoucí, a především − neznám nikoho, komu by tyto osoby pomáhaly.

Možná je to šokující, ale většina uživatelů webových služeb se chová velmi analogicky − přijdou na nějakou online službu, prohlédnou si „co tam mají“, a když jim to nestačí, jdou pryč.

Tímto způsobem uvažování si však sami škodíte. Když používáte nějakou službu, neuvažujte, že chcete „něco získat“. Takové chování vám propůjčuje atraktivitu žebráka a vede k tomu, že se vás kdejaký skrytý skript snaží „okrást“ o osobní data či peníze.

Správnější je uvažovat, že chcete „něco udělat“, a hledat cestu, jak to udělat. (Popř. alespoň hledat, co to vlastně chcete udělat.) Pokud vám při tom hledání Linux: Kniha kouzel pomůže, bude to dobře; pokud přitom vy pomůžete Linuxu: Knize kouzel, bude to také dobře. Takto nad tím uvažujte a budete vítáni.

přidáno 01.03.2020 - 20:13
Rosa: Asi tomu textu špatně rozumíš... Pokud na webových stránkách něco hledáš, tak už tam přece jdeš něco udělat − jdeš tam najít to, co tě zajímá! Už nejsi pasivní a bez skutečného zájmu jako žebrák − když nedostaneš, co chceš, budeš hledat jiné cesty, jak se k té informaci dostat, třeba i napíšeš někomu dotaz, a když dostaneš částečnou odpověď, pokusíš se ji doplnit z jiných zdrojů. Tak bych to vítal/a. Problém vidím tehdy, když jde uživatel na webovou stránku s úmyslem věnovat jí jen velmi malé duševní úsilí a spíš se „nechat krmit“ a lhostejně a bez vděku přijímá, co na stránce je, a když mu tam něco chybí, tak je nanejvýš schopen vyslovit požadavek, že to tam chce, ale nic jiného pro to neudělá, ani se tu informaci nepokusí vyhledat na jiných stránkách, protože ho vlastně ani skutečně nezajímá.
přidáno 01.03.2020 - 20:01
Damir: Ten text má být určený lidem, kteří se budou blíž zajímat o projekt Linux: Kniha kouzel, a mohli by se potenciálně stát jeho přispěvateli. Snažím se je proto přesvědčit, aby používání výstupu toho projektu brali jako symetrický vztah − já s nimi sdílím to, co jsem sepsal/a z velké části pro vlastní potřebu (a také to používám), a tak od nich očekávám, že za to budou vděční a budou se mnou (a odstatními uživateli) sdílet to, co se do záběru projektu hodí a co sami pro vlastní potřebu sepsali. A ideálně bych rád/a, kdyby tomu, co budou z projektu potřebovat, věnovali podobnou péči, jako by to sami napsali. Hlavně aby to nebrali jako vztah zákazníka a prodejce, protože tak to bez peněz fungovat nemůže.

Ty webové služby jsem tam zmínil/a jen okrajově, neměl/a jsem žádnou konkrétní na mysli, ale může to být třeba Wikipedie, YouTube, Facebook, DuckDuckGo nebo klidně i Psanci.cz.

Ale děkuji za komentář, uznávám, že jsem to napsal/a hodně abstraktně a nekonkrétně.
přidáno 01.03.2020 - 19:45
slavek: Děkuji za komentář. Pomohl mi rozšířit moji představu o obyčejných uživatelích (ačkoliv by si asi zasloužila rozšířit ještě podstatně víc). Souhlasím, že neznalost uživatelů souvisí s bezpečností − spousta malware se dostává do systému se spoluprací uživatele, takže se na první pohled může zdát jako rozumná cesta zabezpečit systém tak, že se uživateli nedovolí nic, ale já myslím, že to vůbec rozumná cesta není.

A moc děkuji za podporu! :-)
přidáno 01.03.2020 - 16:59
Jsem úplně ztracená. Co víc bych měla hledat na webových stránkách, kromě věcí kvuli kterým je účelně navštívím?
přidáno 01.03.2020 - 16:17
Obávám se, že nerozumím, asi by to mělo být víc konkrétní. Jaké webové služby máš na mysli?
přidáno 01.03.2020 - 15:03
Já sice s tebou souhlasím, ale jen protože jsem taky "ajťák". Obávám se, že běžní lidé zcela propadli komercializaci. Jsou schopni to brát maximálně jako věci denní potřeby - použiji, odložím. Míra nezájmu a neznalosti běžných uživatelů je sice stále katastrofálnější a It sekuriťáci z toho nespí, ale nikoho nenapadá, co s tím.
Kromě snahy šířit osvětu, o což se spousta odborníků snaží (a i tobě to budiž ke cti). A také snahy zvyšovat zabezpečení, jenže to je zase Neverending Story.
Možná jsem trochu víc sklouzl k bezpečnosti, ale ono to všechno souvisí.
Každopádně držím palce.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Přestaňte se chovat a myslet jako žebráci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokop z Absurdistánu jde do války
Předchozí dílo autora : Man dwnothdb

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku