První z příběhů o Kristiánu Augustýnkovi
přidáno 22.05.2008
hodnoceno 2
čteno 1108(7)
posláno 0
Kristián Augustýnek seděl na své zídce. Přemýšlel. Přemítal o spustě věcí, důležitých i nedůležitých.
Právě před malou chvílí dostal padáka (no spíš mu byl odebrán..tedy křídla mu byla odebrána) od samotného Pána.
Seděl, klátil nohama a rozhlížel se po zemské krajině. Bylo mu smutno. Stýskalo se mu po jeho malých kamarádkách, které v nebi dostával na starost. Ty mu často dlouze vyprávěly o světě krásné příběhy plné pohádkových hrdinů. Tenhle svět však vypadal docela jinak byl dost..opuštěný. Vlastně v širokém okolí nikdo nebyl. Tedy až na jeho zídku a na malou chundelatou kuličku podřimující na konci Augustkovy zídky. Dlouze to z povzdálí sledoval. Jemně se to vzdouvalo, při každém nádechu. Nenápadně se přisunul blíž a do toho něčeho šťouchl prstem. Z klubíčka se zvedla nevelká kočičí hlava. Pohladil kočku pěkně od čumáčku, až ke konečku ocasu. Zapředla. Jejich přátelství bylo navždycky uzavřené. Kristián kočku znovu pohladil a seskočil na zem. Věděl, že je konečně svobodný. Dřív nemohl nic, stále jen poslouchat příkazy, vždy nad ním bdělo OKO Boží. Však teď byl..mohl si jít kamkoli se mu zachtělo.
Tak tedy šel.
Však ušel jen pár kroků. Začalo se mu stýskat.

Kristián znovu seděl na své zídce. Znovu přemýšlel. Přemýšlel, proč je svoboda tak neuvěřitelně osamělá. Vždyť jen jeho nová přítelkyně, jeho zídka ho svazovaly. Měl svou zídku, svou kočičí kamarádku, však nebyl
    svobodný.
přidáno 21.04.2014 - 11:25
Roztomilá povídka. Takové mám ráda, ale chybí mi pozitivní konec, výzva, nadšení, rada, přání.
přidáno 23.05.2008 - 06:18
hodně mi to připomíná Malého prince...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Svoboda je osamělost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tripton
Předchozí dílo autora : V Nebi?

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku