Jedna temnější proměna... Za inspiraci z části vděčím písni kapely Oomph! - Labyrinth...
přidáno 14.07.2016
hodnoceno 15
čteno 944(16)
posláno 0
Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Sama cestou se proveď
Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Nezastavuj, k cíli hleď

Nenacházíš cestu zpět
Peklo znáš už nazpaměť
Nenacházíš cestu zpět
Padneš brzy za obět

Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Sama cestou se proveď
Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Nezastavuj, k cíli veď

Nevrátíš se nikdy víc
Práskne bičem slovo nic
Nevrátíš se nikdy víc
Zmizíš v hloubi slova pryč

Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Sama cestou se proveď
Vpravo, vlevo, nebo vpřed
Nezastavuj, k cíli sveď...




---

Videoklip písně Labyrinth: https://youtu.be/W9PfJEFUq9Q

ikonka sbírka Ze sbírky: Návrat (2016)
přidáno 18.07.2016 - 08:24
Yunasai: Líbí se mi tvárnost našeho jazyka. Děkuji za komentář. Těší mě, že se ti líbí. :-)
přidáno 18.07.2016 - 08:22
Singularis: Děkuji za rozebrání. Líbí se mi, jak umíš rozepsat a pojmenovat, ci ti na daném díle sedí či nesedí. Dostat takovýto komentář je radost. ;-)
Ok, pro příště budu brát v potaz, více číst a zkoušet. :-)
přidáno 17.07.2016 - 17:23
Vždy, když vidím snahu o vlastní slovosled, říkám si, jak je čeština krásná a kolik možností vybízí k práci tvorby slov do vět.

Kdybychom se vždy řídili tím, co je předepsáno, nepředepsali bychom si vlastní originalitu a nebylo by zajímavých děl.

Díky.
přidáno 17.07.2016 - 16:50
Nikytu: Drhly spíš některé detaily. Hodně mi dělalo problémy, že se mi plete "vpravo" a "vlevo" (obě slova začínají 'v' a končí 'o'). U verše "Padneš brzy za obět" jsem, nevím proč, četl/a "za oběd" (jako že ji někdo sní k obědu). A v "Nezastavuj, k cíli sveď..." vůbec nerozumím slovu "svést". (Teď už ano - význam "dosáhnout"; mimochodem, ve výkladovém slovníku je to až 9. význam toho slova, ale dřív mě nenapadl.)
přidáno 17.07.2016 - 16:31
Singularis: Děkuji, nemám problém se zpětnou vazbou. Děkuji za rozbor. Pravda, němčina je na tyhle temnější věci lepší. Třeba Rammstein nebo Oomph!, ti umí ... Jen musím dodat, že nemělo jít o překlad, pouze jsem se nechala inspirovat tím námětem a pro vysvětlení je zmínila.
Při čtení jsem se nezadrhávala, sedělo mi to. Ale samozřejmě, i čtenáři musí posoudit, když nepíšu jen do šuplíčku. Nějaká konkrétní část drhla, neco celkově? Příště to třeba zkusím jinak.
přidáno 17.07.2016 - 15:55
Můj hlavní dojem je, že čeština se na takto "údernou temnou" píseň příliš nehodí. "Vpravo, vlevo, nebo vpřed" zní ve srovnání s "Links, rechts, geradeaus" opravdu nevýrazně, a pokud si pod tím nepředstavím původní německý zpěv (ideálně i s hudbou), nepřipadne mi to nijak působivé. (Dokonce když jsem to četl/a poprvé se spoustou přeřeknutí a zasekával/a jsem se přitom, působilo to na mě spíš jako parodie...)

J. R. R. Tolkien kvůli tomu vytvořil několik jazyků. "Aš nazg thrakatulûk, agh burzum-iši krimpatul" zní temně a děsivě, i když člověk neví, o co jde, český překlad zdaleka tak děsivě nezní.

Ber to jen jako můj dojem. Snad ti pomůže.
přidáno 17.07.2016 - 15:44
Nikytu: Jop, to sedí.
přidáno 17.07.2016 - 15:30
Tom Cortés: Mamka: Děkuji za návštěvu a za komentář. Ano, máš pravdu, přehodila jsem to. Líp mi to tam zapadalo při čtení. Napadla mě třeba i varianta "dama dál se cestou dej", ale to už tam nesedí... Tak jsem zvolila toto.
A jak to hodnotíš ty, Tome? Lze to takto ponechat? :-)
Děkuji za návštěvu i zpětnou vazbu.
přidáno 17.07.2016 - 14:31
Mamka: Pravdu díš, dochází tam totiž k přechození přízvuku.
přidáno 17.07.2016 - 13:55
Pěkná, taková úderná. Trochu mne jen ruší přehozený slovosled "se proveď". Ale to je jen můj dojem. (Což třeba "Samotná se cestou veď")
přidáno 16.07.2016 - 12:24
Našla jsi svoji inspiraci.
přidáno 15.07.2016 - 11:56
Devils_PIMP: Psáno kolem 3h ranní. Děkuji za návštěvu. Od ďábla potěší. :)
přidáno 15.07.2016 - 11:38
Ooph - :3 Moc hezja adaptace...
přidáno 14.07.2016 - 09:50
Nokturna: Děkuji. Objevila jsem je relativně nedávno, ale některé jejich písně mě hodně oslovily. Tahle asi nejvíc...
Nakonec se stala i jedním ze zdrojů mé inspirace. :-)
přidáno 14.07.2016 - 09:35
To se mi líbí! Oomph jsou dobrá kapela. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
* Vstup do labyrintu * : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : * Řekni jen kam? *
Předchozí dílo autora : * Slastný průnik *

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku