Jedna z věcí, která mi umí vzít klidný spánek...
přidáno 31.01.2016
hodnoceno 15
čteno 1189(19)
posláno 0
* Bouře *

Na křídlech vánku
Přilétla bouře hrůzná
Nedá mi spánku

ikonka sbírka Ze sbírky: Návrat (2016)
přidáno 31.01.2016 - 21:49
A42: Přesně tak to mívám. Jsi na tom stejně? :-)
přidáno 31.01.2016 - 21:41
Nikytu: Hezky ze života. :-))
přidáno 31.01.2016 - 16:55
Nikytu:
I já s tím měl kříž,
jak už velmi dobře víš,
to oběd byl již.
přidáno 31.01.2016 - 16:40
shane:
Ráno neznámé
Skrylo se v nenávratnu
Pozdní snídaně

Dnes to jde nějak samo. :-)))
přidáno 31.01.2016 - 16:34
Nikytu:
Nedá ti spáti,
čas noci se již krátí,
sny zaplašil den...
:-)
přidáno 31.01.2016 - 15:20
Lenora: Ano, je to především o pocitu. Použité motivy ho pomáhají jen vykreslit. Toť můj pohled na věc.
Děkuji za názor. :-)
přidáno 31.01.2016 - 15:08
Nikytu: Právě, čas mění vše... Můj pohled na haiku = pocit. Pocit. Pocit. A je jedno, zda-li s přírodní tematikou, či čímkoliv jiným.))
přidáno 31.01.2016 - 14:52
Lenora: Tak to já neřeším, jestli rým má či nemá být. Hlavní je, aby to bylo smysluplné. Někde se to prostě rýmuje, někde ne...
Já jinak vím, že haiku se hodně opírá o přírodní motivy a vůbec o pozorování svého okolí. Není to vždy jen o přírodě a ročních obdobích. Viz třeba teno úryvek z článku na Wikipedii:

"...Početně nevýznamnou, ale zajímavou skupinu překladů tvoří haiku japonských básníků zmiňujících české reálie. Nejstarší byly publikovány v roce 1963 v časopise Nový Orient. Jde o české překlady 13 haiku japonského diplomata a básníka Hiroši Koši z jeho návštěvy v Praze. Typickou ukázkou je haiku U Víta.

U Víta
Studí na dotek
Oblýskané sedátko
ve zpovědnici
(překlad: M. Novák, Nový Orient, ročník 1963)..." (zdroj: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Haiku)
- má to nadpis, není tu příroda, prostě jen pocit vyvolaný vlivem okolí

Takže tento žánr si myslím taky prošel jistým vývojem. A asi záleží, zda někdo naváže na úplné kořeny či nikoliv.
Já osobně haiku chápu jako propojení mých vlastních pocitů s (přírodními) úkazy, které se zrovna dějí, nebo ve mně ten pocit dovedou vyvolat...
Zde: Nemohla jsem v klidu usnout. Však taky venku foukal vítr a byla bouřka (ač je teprve leden). :-)

Děkuji za názory. Jsou to příjemné diskuze, když se o tom takto přemýšlí. :-)
přidáno 31.01.2016 - 14:09
No, mně nesedí rým do haiku všeobecně, ne-jen v tomto případě.)) Jinak nesouhlasím, že by haiku měla vyjadřovat pouze naprostý soulad s přírodou.
přidáno 31.01.2016 - 13:20
Devils_PIMP: Děkuji. Příroda venku bouřila. A tak se bouřil i můj klid. Já prostě někdy při bouřkách jen tak neusnu. Tak jsem se ještě na chvíli zabavila. :-)
přidáno 31.01.2016 - 13:19
puero: Ahoj, děkuji za komentář. Je to dobrá připomínka. I když, nesetkávala jsem se vždy jen s těmi pozitivně naladěnými haiku. Ale přírodních motivů se snažím držet. Já prostě vyjádřím pocit a když mi to vyjde na formu haiku, mám z toho haiku. :-) Ale pro příště se tedy zkusím přiblížit tomu, co tu píšeš...
Jen od nadpisu se mi nechce upouštět. Každá báseň je jiná a bez nadpisu by všechny skončily tak nějak skončily v jednom pytli. A to já nechci.
Každopádně děkuji za připomínku.
přidáno 31.01.2016 - 13:10
Haiku nerozumim ale libi se mi to co v tomto pripade vyjadruje
přidáno 31.01.2016 - 12:56
Niky, pěkné. Ale neříkejme tomu haiku, prosím. Z haiku má mít čtenář příjemný pocit, proto se psaly haiku odjakživa na přírodní témata vyjadřující naprostý soulad s přírodou. Soulad s přírodou!! Taky dávat haiku nadpis je ohromně nepůvodní.
přidáno 31.01.2016 - 11:07
Lenora: Do haiku všeobecně, nebo jen v tomto případě? Zde je ten rým dokonce jen náhodný. Popisuji tady včerejší situaci. Přišla v nouci bouřka a já tak nemohla usnout.
Děkuji za komentář a za návštěvu.
přidáno 31.01.2016 - 11:02
Já nevím proč, ale mně prostě rýmy do haiku nesedí...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
* Bouře * : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : * Pozdní *
Předchozí dílo autora : * Give You Some Happiness *

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
el26, Sasanka
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Marnerin řekla o Allone :
Je to nejlepší člověk na světě, ona se my vždy snaží pomoct a jsem jí za to vděčná.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku