přidáno 19.11.2015
hodnoceno 12
čteno 987(28)
posláno 0
jsi jediný lampion
který mi zůstal

který mi nevzlétl k Jupiteru

lampion, který jsem slyšela
v jasné mysli plout
/jak nejblíže se dalo


zůstal pak ale ve větvích

plamínek za ohněm
jak touha ohýbala vinou

však nemohl rozdmýchat
nemohl zažehnout

vlál si tak klidně na dně tíhy stromu
vlál si tak sám

já nemohla ho najít

-

a tak jen bříšky myšlenek
jak náruživou dlaní

jsem brázdila v samotě po větvích
utěšovala se - vzývala k nebi
a přesvědčováním souhvězdí jedu i štíra

zcela jasnou řečí

že i kdybys nebyl
stejně bych milovala
siluetu představy tvé tváře


kreslila tě
jak vzácný obraz
který jsem nikdy nenašla

samota tišila by se z pouhých hvězd
protože na druhém konci - když se díváš
a pozorně tak jak to jde
oba v stejné zemi
zaplétáme dlaně, sny

a teď
to můžeš říct!!!


Že

nakonec jsem tě našla
bylo to za tmy
na kočičích hlavách

/větve jsme potom strhali spolu/


a od té doby
češu si celý vesmír za ucho
zpívá mi

a nemusím štěstím ani spát
aby mi vkládal do srdce

ten zcela nad oblačný stisk
návod jak sladce uléhat
a bez viny se vznášet

jak bez ohledu na chyby

/a ty moje zvláště

tě za ten zázrak

milovat



/ a nemít proč
se bát
přidáno 16.07.2016 - 23:03
Miluji tvou myšlenku.
přidáno 21.11.2015 - 18:06
Oslovil mě název a celá atmosféra a tak vůbec. I to řádkování mi přijde takové vystižení běhu myšlenek, jak se postupně vynořují.
přidáno 20.11.2015 - 15:42
Já četla bez dechu ten příběh vesmírných milenců. Je to jako pamlsek za odměnu. Děkuji za kouzelnou chvilku.
přidáno 19.11.2015 - 20:09
puero: Puero já nemohu za to, co ti přijde. :) Nejsem si vědoma, že bych něco takového dělala a do veřejného čtení se hrnu jen jednou za čas, neb všeho moc škodí. Mne taky nesedí rozřádkování spousty básní, ale stále si říkám, že to je věc autora. Pokud se to někomu špatně čte, tak to beru, všechny básně si ještě několikrát procházím, než je někde prezentuji a časem je i mockrát měním, takže se nad tím určitě zamyslím, nic víc však asi udělat nyní nemohu. :)
přidáno 19.11.2015 - 20:07
Někdy mi přijde, že děláš, jakoby teprve až recitace byla tím uměním, který se s básněmi spojuje.
přidáno 19.11.2015 - 20:00
puero: To je legrační, já neplánovala vůbec nic, psala jsem to tím nejprimitivnějším způsobem co lze, tak jak jsem to cítila, i s tou kurzívou, i s tím odřádkováním, kam se budu ubírat opravdu nevím a nechám se ráda zavát kamkoli. Nicméně je tedy budu uvažovat nad tím, jak báseň prezentovat, aby se lépe četla, s přednesem problém nebude, ale tedy budu se snažit být laskavější ke čtenářům, až to půjde na papír. :)
přidáno 19.11.2015 - 19:43
No já v tom stylu vidím jen přechod od pravidelné formy k něčemu mnohem rozevlátějšímu. U tohohle rozhodně dlouho nezůstaneš. Svlečeš se z téhle kůže jako had a vydáš se buď někam zpět, do obsahově zhuštěné a upravenější podoby, nebo k lákavým horizontům naprosté básnické svobody - k experimentu a avantgardě.

Na mě závorky a kurzívy vždycky působily hrozně teenagerovsky. Hrozně na půl. Normální člověk, jako tady Tom, fakt neví, jak to má vlastně číst. Vždyť, to co je v závorce nikdy úplně neplatí. A při recitaci kurzívu posluchač nepostřehne. Takže buď to má mít upozorňovací zdůrazňovací efekt, nebo efekt grafický, ale z té básničky nemám dojem, že bys úmyslně útočila na moje grafomanské chutě. Někde je tam pak v obsahu láska, ale nad ní nemám čas se zamýšlet, řeším závorky a kurzívu a přestávám vnímat sdělení. Takže ve výsledku to má dokonce efekt odpoutat pozornost na něco jiného a pokud jsi měla v úmyslu tenhle rušivý element zapojit do hry, asi jsem si neměl jako čtenář všimnout nějaké chyby.
přidáno 19.11.2015 - 18:02
Umouněnka: Jo, muzika na mě vždycky nějak "zbyde" :)
přidáno 19.11.2015 - 17:25
Tom Cortés: Pro mně ty pomlky jsou důležité, někde to určitě přečtu celistvěji, jasně že to tak nedělím, ale ono záleží, jak si to skutečně kdo přečte :) Je to na čtenáři. Kdo je spíš na rýmované, méně potrhané věci, tak chápu, že mu to nezní. Jinak s pozváním na nějaký večer určitě počítej a možná i co do učinkování, organizuji si sama svůj vlastní pořad a dostala jsem na tebe dobré echo :) Ale spíše počítej s muzikou, na čtení už mám plno. :)
přidáno 19.11.2015 - 17:19
Umouněnka: No však já taky neříkám, že koktáš, ale že určitě svoje básně nečteš tak, jak je zapisuješ! Jinak přijdu rád!
přidáno 19.11.2015 - 17:14
Tom Cortés: Já prostě takhle píšu, nemám ráda pravidelnost a nahuštěné verše, ale chápu, že se to někomu nemusí číst dobře. Kupodivu čtu velmi plynule a srozumitelně, můžeš si mne někdy přijít poslechnout. :)
přidáno 19.11.2015 - 17:11
Těžko se k tomu vyjádřit, protože tenhle styl formátování básně rozhodně není určen mně. Nerozumím odřádkování (přidává to něco?), ani tomu, že jsou některé věty kurzívou, když očividně nenesou zesílené sdělení, natož proč jim předchází lomítko.
Jsou tam hezké obrazy, dokonce spousta, ale pokud to začnu číst po verši, tedy tak, jak jsi to napsala, připadám si jak když koktám a zadrhávám se. Zajímalo by mě, jak to čteš, protože tak, jak je to napsané, určitě ne.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jdu s tebou pěšky přes vesmír : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slova té co nespí
Předchozí dílo autora : Vzpomínka na lvího chlapce

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Lizzzie řekla o Severka :
jedna z nejcitlivějších básnířek, ketré kdy tento server poznal:)...vížím si toho, že ji znám...i osobně...slunečnice!!!:)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku