přidáno 21.10.2014
hodnoceno 21
čteno 1322(23)
posláno 0
hledím na noční oblohu
není stejná
jako ta, na kterou se dívali moji předkové

hvězdy jsou vybledlé
to napadla je záře města
a kdysi dokonalá rozpětí noci
mohou být ztracena
v našem moři umělého světla

a lidé to nevnímají
nikdo se už nedívá na hvězdy

husté, černé nebe
vzpomíná v šepotu vzdáleného života
a krásné lucerny, plovoucí ve tmě
strážci vesmíru
sledují životní tance se smrtí
pak se tiše vytratí

žádné další příběhy v noci

svět je příliš zaneprázdněn
zalitý ve svém umělém osvětlení
má spoustu práce
a žádný čas
ztratit se aspoň na chvíli
v tom nádherném prostranství
podívat se na naše tvůrce
jiskry, které vytvářejí život

ikonka sbírka Ze sbírky: Všehomíra
přidáno 25.10.2014 - 13:42
taron: díky za zastavení ;)
přidáno 25.10.2014 - 12:08
ano, příliš světel.. Puero se krásně zamyslel...děkuji jemu i tobě.
přidáno 23.10.2014 - 15:28
Sucháč: to mě těší, díky :)
přidáno 23.10.2014 - 08:08
puero: líbí se mi Tvé zamyšlení a zvlášť ta poslední myšlenka :) Jo, máš pravdu, asi se na to díváme trošku jinak, ale určitě s nějakým přáním, touhou, nadšením.. to se asi prolíná, napříč generacemi, vědomostí i nevědomostí.. Hvězdy jsou prostě super.. ;) Díky za komentář..
přidáno 22.10.2014 - 23:42
Zasnít se, nemyslet na svět okolo...na ten paskvil, který jsme si z něj udělali...zaklonit hlavu a hledět...a snít...miluju takové básně...
přidáno 22.10.2014 - 22:50
To chce si občas vyjet (ať to šéf nevidí) na venkov. Někam do hor nejlíp. Tam je to těm předkům blíž. Ale ani tehdy, byť obloha už na tom bude podstatně lépe, se svým předkům nepřiblížíš v jejich tehdejším užívání si hvězd. Jednoduše proto, že ty se jim tou fascinovaností nevyrovnáš. Oni o nich věděli houby. Houby! Žádné černé díry, temná hmota, supernovy a velký třesk je nermoutil, neznali to! Neměli žádného Armstronga nebo Gagarina, který by si na ně sáhnul. Pro ně byly stejně nedotknutelné a nedosažitelné jako pro nás minulost, do níž ještě neumíme cestovat. My? My tam nahoru vyslali stovky družic, raket, orbitální stanice, laserové dalekohledy, vesmírné sondy a všechno jsme to dopředu dokonale propočítali. My zakloníme hlavu a ptáme se: Co je tam dál, tam kde jsme to ještě neprozkoumali, kde je tam život a až tady to nepůjde, kam se s lidstvem odstěhujem? Oni se ptali (pokud se ptali): Kdo to tam svítí? Zdaliž anděl ve sféře nebeské některé dobře ohlídá těch luceren? :-)
přidáno 22.10.2014 - 14:01
Psavec: to mě moc těší :) děkuju
přidáno 22.10.2014 - 14:00
Leslie: to mě moc těší, že si najdeš i mezi mou tvorbou něco, co tě osloví :) díky za komentář..
přidáno 22.10.2014 - 11:48
Krásná... Všimla jsem si toho i u jiných básní, máš zvláštní styl, takový prozaický, chvílema jsem si skoro nebyla jistá, jestli vlastně čtu báseň, ale líbilo se mi to a poetika je v tom určitě. Někdy mě takováhle poezie baví víc než jakákoli jiná a dneska jsi mi sedla do noty.

Taky znám místa, kde jsou hvězdy stejné, jako je viděli předkové. A také znám spoustu lidí, kteří taková místa vyhledávají. A to jsem rodilá pražačka, takže přesně chápu, o čem píšeš. Já na nebe koukám vždycky, i na městské s vybledlými hvězdami... o to víc si pak užívám, když jsem někde, kde zaří naplno.
přidáno 22.10.2014 - 11:31
Moc hezky se mi četla.
přidáno 22.10.2014 - 09:16
DDD: však ono se Ti to léto vrátí :)) ale nejdřív dej prostor podzimu, ten zase můžu já :) Spaní pod hvězdami, je jednou z nejhezčích inspirací.. Děkuju za komentář.
přidáno 22.10.2014 - 08:23
Krásný. A pravdivý. Když můžu, spím pod hvězdama. Naposled tuším před týdnem. Přesně o tomhle jsem před nedávnem psal v jedné básničce, kde jste si ze mě utahovali, jak těžce nesu konec léta :-)
přidáno 22.10.2014 - 08:13
vanovaso: ono se to nedá brát zcela doslova.. určitě jsou mezi námi i ti druzí, co se ještě umí dívat na hvězdy.. díky :)
přidáno 22.10.2014 - 08:12
Yana: to je jen a jen dobře, že taková místa existují.. já naštěstí taky taková znám :) děkuji za komentář
přidáno 22.10.2014 - 08:12
oslov radek: díky
přidáno 21.10.2014 - 22:05
Já si myslím,že to není tak špatné, znám víc lidí ,co má rádo přírodu a vrací se do ní, než těch druhých... ne tak často, protože si musíme vydělávat, ale když to jen trochu jde...
přidáno 21.10.2014 - 22:01
Někteří lidé to tak mají, pravda, já ne a přesto se mi ta báseň líbí a navíc znám místa kde hvězdy jsou úplně stejné jako je viděli moji předkové...
přidáno 21.10.2014 - 18:50
líbí
přidáno 21.10.2014 - 15:10
Amelie M.: To je dobře, tak to má bejt :-)
přidáno 21.10.2014 - 15:09
díky Zam.. taky se snažím užívat život v rámci možností po svém.. :-)
přidáno 21.10.2014 - 13:48
Jéééé, to je pěkný ... Mě na dnešní době (lidech) strašně štve, že když se někde zastavim a koukam na hvězdy, nebo když nespěcham domů a usmívam se, když prší, nebo když leje a já si sundam sandály a jdu bos, ... že na mě lidi koukaj, jak na cvoka. Jako by se všichni v týhle ztracený době styděli za sepětí s přírodou ... Ale už si jich nevšímam tolik jako dřív a užívam si to :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozpětí noci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nostalgie
Předchozí dílo autora : Šp_rýmování

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
samiVdavu řekl o Cecidit angelus :
Pokud má někdo vůli na sobě pracovat a brát si něco z kritiky, má šanci se v psaní výrazně zlepšovat. Této autorce nemusíte mít strach říct, že se vám něco nelíbí, pokud je to racionální, na chybě zapracuje a odvděčí se vám dobrým dílem!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku