přidáno 04.09.2014
hodnoceno 22
čteno 1479(32)
posláno 0
Tohle slůvko mi nedá spát už léta. Ale pokusím se být velmi stručná, protože na tohle téma se dá psát nekonečně :o) dlouho a to by pak už byla celkem nuda.

Vždy, když na to začnu myslet, nespím celé noci. Zkuste se zamyslet se mnou.... NEKONEČNO.... co to slovo znamená? Nic nekončí? Není konec... co asi?

Ano, možná známe slovo „Nekonečno“, ale nikdo z nás nevíme, co se za tímto zdánlivě jednoduchým a neškodným slůvkem skrývá. Podívejme se na to třeba takhle: naše planeta Země je součástí hlubokého Vesmíru. Co je to Vesmír? Že by to bylo to Nekonečno? Že by v sobě Vesmír skrýval tu odpověď? Hloupost sakra, říkám si. Vždyť když někde něco končí, zákonitě za tím hned musí něco začínat a jsme zase v bludném kruhu, co se točí, točí, točí a… já na to přišla, hehe, jsem chytrá. Nekonečno není Vesmír, je to tedy kruh, protože ten přeci je jediný, který nikdy neskončí. Ano, hurá, mám odpověď, Nekonečno je tedy kruh. Ale teď mě zas napadá, kruh je kruh, ale co to ostatní okolo kruhu? Co to uvnitř? Co to vně? Všechno má své hranice, věci hmotné, dokonce i věci nehmotné. Určitě vám tu nemusím vysvětlovat hledisko těch věcí hmotných, ale co ty nehmotné? Podívejme se třeba na naše myšlenky, pocity. Ty přeci také nikdy nekončí, zde máme nadosah ono Nekonečno, už už si na něj můžeme sáhnout, i když, zase mě napadá protiklad. Ony i myšlenky a pocity mají svoje hranice. Pokud se vám něco nezdá, někdo vám ublíží, řeknete si dost a najednou něco končí. Něco končí, nějaký nový pocit, zase začíná. Takže se pořád motáme v onom kruhu bezradnosti.

Zbývá nám ale pak špetka naděje, že pokud existuje něco jako Nekonečno, pak přeci opravdu nic nekončí a my, pokud jsme zasaženi velkou bolestí, pokud například někoho ztratíme, je tu pak přeci reálná naděje, že jsme ho vlastně nikdy neztratili, díky onomu Nekonečnu a že budeme mít dost času se zase shledat.

A zas je to tu… ptám se znovu… Jak může být Nekonečno, když všechno má hranice? Všechno někde začíná a někde končí, i ten kruh má vlastně konec, protože pokud se točíte pořád dokola, také jste někde začali a právě onen začátek je i pomyslný konec kruhu, ale vy se točíte stále dál. Z celé té motanice mi momentálně vyplývá, že dnes určitě zase nebudu dobře spát :-))
přidáno 08.09.2014 - 13:51
Amelie M.:"Na svete sú 2 nekonečné veci. Vesmír a ľudská hlúposť. Tou prvou si nie som istý." Albert Einstein
přidáno 08.09.2014 - 13:13
slnečnica: velmi dobrý postřeh :)
přidáno 08.09.2014 - 13:02
Amelie M.: puero: Nebo třeba lidská hloupost, že?
přidáno 08.09.2014 - 12:54
puero: to už je o úhlu pohledu :)
přidáno 08.09.2014 - 12:53
kmotrov: nevím, kdo to vyslovil, ale připomíná mi to větu "má budoucnost, je právě ted"
přidáno 08.09.2014 - 12:52
Severak: už se ke mně jedna teorie, z oblasti elektrotechniky dostala, tato může mít také svoje opodstatnění. Je pravdou, že ty koule opravdu vídám tam, kde jsou velké prostory :) díky za komentář.
přidáno 07.09.2014 - 21:35
Amelie M.: k těm velkým koulím: tohle bude spíš pro nouzově přistávající letadla. Mám pocit že to bývá třeba nad dálnicemi a tak (místa, kde mohou letadla nouzově přistát). Je to například u Lahovic na Strakonické ulici v Praze.
přidáno 07.09.2014 - 21:25
Stejně jistě a nepochybně vás zítra pohltí (matka zem), jako vás jistě a nepochybně zítra zrodí, k novému usilování a utrpení. A ne snad jen "jednoho dne" -nyní dnes, každého dne vás zrodí, ne jednou, ale tisíce a tisíce násobně, právě tak jako vás pohltí každého dne natisícekrát. Neboť věčně a provždy není nic než nyní, jedno a totéž nyní, přítomnost jediná nemá konce.
erwin Schrödinger, zakladatel kvantové fyziky
Citace z knihy Alana Wattse "Ta kniha" str 96.
přidáno 07.09.2014 - 20:25
Všechno nemá hranice. Třeba hranice.
přidáno 06.09.2014 - 12:22
shane: Já myslím, že právě ženy, hodně zajímají otázky mezi nebem a zemí :) Často se dostávám do vážných situací, které mě nutí přemýšlet. O blbostech, i neblbostech, prostě o čemkoli.. Momentálně už poměrně dlouho řeším jednu takovou otázku, proč jsou na drátech el. vedení takové ty velké koule.. Nikdo z mého okolí neví a i internet mlčí :)) Můj kamarád přišel s teorií, že je to kvůli záchranářským vrtulníkům, prý se ony koule mají vyskytovat na frekventovanějších místech a mají napovídat, kde lze dobře přistát.. No.. po bližším zkoumání se mi to tedy moc nezdá :)) A právě teď mě třeba napadlo, jak může pavouk udělat mezi dvěma stromy tak dlouhou pavučinu.. To skočí z jednoho stromu na druhý a táhne za sebou tu nit nebo?? Ale tady bude asi internet sdílnější :))

Že bych se na oslovi dozvěděla pár odpovědí na svoje nezodpovězené otázky, které mi nedají spát? Anebo se naopak dostala do dalšího bludného kruhu, plného témat, o kterých jsem neměla ani potuchy a neumím si je vysvětlit? Nahlédnu..

Děkuji :)
přidáno 06.09.2014 - 02:49
Amelie M.:
Nekonečno jsou dvě nuly
hříšně spolu spojené,
jak se krásně k sobě tulí
v nekonečné touze své!;-)

Zajímavé, že Tě jako ženu zaměstnávají právě podobné myšlenky...;-)
I když já tu vlastně taky s pár prima děvčaty vedl kouzelné debaty na podobná témata...;-)
Když tak ráda přemýšlíš, jukni na www.osel.cz.
Najdeš tam nekonečně mnoho zajímavých námětů! Měj se fajn! M.
přidáno 06.09.2014 - 00:27
Severak: díky za zajímavý komentář :) připomněl jsi mi, že se mi kdysi můj přítel, jaderný fyzik, také snažil vysvětlit podstatu nekonečna právě z hlediska fyziky a kdo ví, čeho ještě.. pro něj to byla vcelku jednoduchá a vyřešená otázka - do té doby, než se to snažil vysvětlit mně :)) Oba jsme se shodli na tom, že vysvětlovat mi to z tohoto úhlu pohledu, je nekonečná práce.. :))
přidáno 05.09.2014 - 22:21
chodil jsem na takovou předpříjmačkovou přípravu na jaderku. Docent, co nám tam přednášel, řekl takovou zajímavou myšlenku: Když mi sem přijdou matematici, říkám jim, že mám nekonečno tady na stole. Oni se diví....

Pak následovalo nějaké vysvětlení s elektřinou, detaily si už moc nepamatuju. Podstatné bylo, že to nekonečno byla výlevka. Tím jak byla výlevka spojená kovovými trubkami s odpadem a ty trubky vedly do země, měla mnohem větší elektrický potenciál než cokoliv jiného na stole. Země je totiž v podstatě nekonečně veliká oproti čemukoliv, s čím docent dělal pokusy.

A tak to s nekonečnem někdy bývá ve fyzice a technice - člověk nepotřebuje pravé nekonečno, stačí mu něco mnohem většího (a naopak - něco mnohem většího může označit za nekonečno. Klasický případ jsou sluneční paprsky - přicházejí v podstatě rovnobežné, takže by slunce mělo být v nekonečnu, ale není).
přidáno 05.09.2014 - 18:23
Amelie M.: učitelé matematiky to nemají snadné, stejně jako jejich studenti :)
přidáno 05.09.2014 - 16:59
Amelie M.: Souhlasím.
přidáno 05.09.2014 - 11:12
ewon: jsi mi teda slušně zamotal hlavu :)) o tom budu ještě chvíli přemýšlet.. Každopádně jsi mi připomněl, s tou 8, jak jsem vytáčela profesorku matematiky na střední, svým výrazem "ležatá osmička" .. Áaaaach, vždycky po mně švihla čímkoli, co měla po ruce.. :))
přidáno 05.09.2014 - 11:10
Singularis: Souhlas, pěkně jsi to podal.. :) I když, kdybych se chtěla tahat o slovíčka, namítnu, že život není až tak absolutně konečný, protože.. i když my to tu zabalíme, žijeme ve vzpomínkách ostatních, či vlastních dětech a jejich potomcích, svým způsobem dál..
přidáno 04.09.2014 - 22:22
Přemejšlím, jestli pro mě není nekonečně složité odpovědět. Tak tedy: jde o dvě věci- první je abstraktní pojem nekonečna, tak jak s ním pracuje matematika a tam není moc co řešit. Abstraktní věc se obvykle značí symbolem- 8. Ptát se jestli skutečně existuje je v jistém smyslu irelevantní.

Jiná otázka je ptát se co v pozorovaném vesmíru nekonečné je nebo není. Tak třeba o "vesmíru" wiki píše, že to nevíme. :) Měřením to zdá se zjistit neumíme a z teorie to podle všeho nevyplývá. Co s tím? :)

Má všechno hranice? Já osobně ne zcela fundovaně myslím, že v nekonečném prostoru může být i nekonečně hmoty... Krom toho se vkrádá otázka kdyby byla hranice vesmíru, ptáme se: co je "za" ní? (použití "za" už předpokládá inuitivní představu nekonečného prázdného prostoru- jenomže náš vesmír i prostor právě na hranicích)

Nejjednodušší odpověď je, že "tam" může být jiný vesmír, s tím, že ale nemáme jak to experimetálně prokázat, tudíž je to mimo oblast vědy a nelze na to exaktně odpovědět. :) Uf.
přidáno 04.09.2014 - 18:48
Hezká úvaha, ale já mám, co se týče nekonečna, celkem jednoznačnou představu. (Rozhodně nechci tvrdit, že to, v co věřím, je jediná pravda.) Podle mě je nekonečno nedosažitelné. Je to bod, k němuž můžeme jít (ať už tím myslíme cokoliv) a poznáme, zda jdeme k němu, od něj, či někam bokem, ale jakkoliv dlouho a jakkoliv rychle jdeme, je ono nekonečno stále stejně daleko. Nekonečno ani cesta k němu není všezahrnující - např. posloupnost a, aa, aaa, aaaa, ... je nekonečná, ale přesto nezahrnuje slovo "abeceda".

Na druhou stranu, život je konečný a většina věcí, které v něm mají nějaký význam, také.
přidáno 04.09.2014 - 16:06
Amelie M.: pak je to asi ok ;)
přidáno 04.09.2014 - 15:04
Devils_PIMP: Díky.

(do mé úvahy ano) ;)
přidáno 04.09.2014 - 14:02
Pěekné

(Ale smajliky do literatury podle me nepatri) ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
....................................NEKONEČNO......................... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Do tmy..

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
kajica řekla o Leluš :
supeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer: -spisovatelka -žiačka -HLAVNE KAMOŠKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAA (S LELUŠOU A LUCY SME BFF
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku