Měla jsem do školy napsat líčení. Tak snad to aspoň trochu je :D :)
přidáno 04.01.2013
hodnoceno 2
čteno 1682(5)
posláno 0
Bylo dopoledne Štědrého dne a já se rozhodla zajít si na malou procházku do přírody. Nasadila jsem si svůj hnědý baretek, kabát, kožené kozačky a vyšla ven z domu.
Když jsem otevřela dveře, praštil mě do nosu mráz. Rozhlédla jsem se po suchých, tmavých stromech, na kterých visí už jen pár lístků a ohýbají se ve směru větru. Konečně jsem mohla vidět jejich divně zakřivené větvičky.Kůru mají podivně šedou, až místy černou a drsnou na dotek. Po štěrkovité pěšince jsem zamířila do parku, kde mne obklopovaly samé listnaté stromy, až na jeden, který se rozprostíral uprostřed parčíku.
Byl to nejspíš tis, mohutný, ale nízký. Na zelených jehličkách šly vidět pavučinky, které vypadaly jako šedivé nitky. Sedla jsem si na jednu dřevěnou lavičku, která před ním stála. Očima jsem pozorovala detaily stromu. Jeho kmeny, které byly zaprášené, i přes to, že foukal silný vítr. Najednou začaly padat bílé vločky, snášející se jako lehká peříčka. Několik jich dosedlo na mé hnědé vlnité vlasy, ale ihned se proměnily ve vodní slzy. Pomalu se začalo stmívat, proto se také rozsvítily žluté lampy, které dodávaly pocit přítmí. Zachvěla jsem se zimou, pomalu se vyhoupla na nohy a opatrně šla zase směrem domů po částečně zamrzlém chodníku. Párkrat se jako malé dítě sklouznu, když pode mnou jedna zledovatělá louže praskne. Rozletí se na stovky kousků, které na mne působí jako střípky zrcadla.
Když otevřu vstupní dveře, ovane mne závan vůně dřeva. Podívám se do obývaku a ucítím teplo z krbu. Uvařím si ovocný čaj a sednu si k ohni. Chvíli se jen tak dívám do plamenů, až nakonec usnu v houpacím křesle s pruhovanou dekou, která přeze mne leží.
přidáno 04.01.2013 - 22:07
Pár poznámek:
"praštil mne do nosu mráz" - možná originální, ale humpolácké
"... po suchých tmavých stromech..." - ty stromy nebyly suché
"...samé listnaté stromy..." - vypadá to, jako by měly listy, ale ty chceš říct, že byly holé. Mimochodem - poznáš v zimě modřín (opadavý jehličnan) od olše
(opadavý listnáč se šiškami)?
"...sedla jsem si na jednu dřevěnou lavičku..." proč jednu? Ty si dokážeš sednou na dvě lavičky najednou, že to zdůrazňuješ?
"...pozorovala detaily stromu. Jeho kmeny,..." nízký se spostou kmenů??? Nebyl to nakonec keř?
"..proto se také rozsvítily žluté lampy, které dodávaly pocit přítmí...." - větší přítmí, než když nesvítily?
"..když pode mnou jedna zledovatělá louže praskne. Rozletí se na.." evidentně má být místo tečky čárka.
"...usnu v houpacím křesle s pruhovanou dekou, která přeze mne leží. " - poněkud kostrbaté. Lépe spíš "... a pod dekou (nebo přikryt dekou) usnu v houpacím křesle."
Máš rezervu i v konstrukci vět - např. od věty začínající "Po štěrkovité cestičce..." v každém následujícím souvětí (4x) začíná vedlejší věta "který/á".

Ale jak říká traken - piš dál, chce to trénovat.
přidáno 04.01.2013 - 17:30
Líčení?...noo ano v některých místech líčení drobet cítím, ale občas mi to sklouzává pouze k obyčejnému popisu... přidal bych tomu více třeba personifikace, myslím, že třeba jak tam poisuješ ty padající vločky tam by se to dalo prožít mnohem víc..ale zase špatné to neni... piš dál..bude to lepší vše je jen o tréninku...nepřestávej

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Líčení - Vánoční procházka parkem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Odvrácená tvář - 1. část - Černá dívka
Předchozí dílo autora : Zář měsíce - Strach (1. část kapitoly)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku