![]() |
![]() ![]() |
komentáře uživatele :


druhý text je povedený, je to sice často se opakující téma, ale tady je to zpracováno přirozeně a nenuceně
mj. hledal jsem a dočetl se, že chmelu jsou tradičně připisované léčebné účinky podobné opiu - údajně způsobuje omámení a tlumí bolest - celkem tak zapadá do textu a vytváří jeho hluboce skrytou symboliku.
mj. hledal jsem a dočetl se, že chmelu jsou tradičně připisované léčebné účinky podobné opiu - údajně způsobuje omámení a tlumí bolest - celkem tak zapadá do textu a vytváří jeho hluboce skrytou symboliku.


Všechna tři se povedla. Nejvíc se mi asi líbí Velký vůz. Ty paralely mezi vstupním obrazem a zbytkem textu jsou propracované. Dobrá práce.


Jak jsem říkal - až budeme dělat slovník českých kigo, na zrnka melounu nesmíme v letní sekci zapomenout.


Pokud jde o myšlenkový přesah, čtu to například takto: Liják je poutníkovi překážkou v cestě a svým způsobem tak narušuje cestu jako takovou. Zároveň by to šlo ale vykládat obráceně - poutník (lyrický subjekt) se po lijáku vrací na cestu a obnovuje pouť. Zároveň, samozřejmě, se všechny podobné interpretace odehrávají pouze v hlavě čtenáře, a to je správné...


Trochu mi to při četbě rytmicky drhlo, ale analýzu rytmu jsem si nedělal, nicméně např. poslední sloka je dobře zvládnutá i po rytmické stránce a zkrácení verše (2 a 3) s decentním odkazem na Villonovu slavnou baladu, je povedené. Nejvíc mě ale zaujal jazykově objevný verš: Tam v zásvětí pro zasvěcené


První sloka je velmi silná - přiléhavé smysluplné metafory, jedině snad zlatý písek je trochu klišé, ale to budiž odpuštěno :o)


Já osobně jsem u tohohle textu musel bojovat se dvěma soupeřícími obrazy. Pod slovem zálivka si totiž z nějakého důvodu představím zálivku do salátu a až potom zálivku záhonu :o) Ale jinak se mi velmi líbí ten zooming na detail včely upíjející kapku. Nikdy jsem to na vlastní oči neviděl, ale po přečtení Tvého haiku si to dovedu živě představit.


To je povedený text. Zvlášť symbolika usychajícího stromu tomu dodává docela nečekanou dynamiku.


Čekal jsem, jaký význam bude mít v rámci textu první sloka, ale bohužel jsem dospěl k závěru, že jde hlavně o atrakci, protože ačkoli k analýze fraktální povahy skutečnosti v textu dochází, analýza není důkladná, a proto není možné narýsovat mezi první a zbylými slokami jasný vztah. Možná by bylo lepší vyjmout z prvního verše slovo "důkladná", i tak je ale otázka, jestli je tolik abstrakce potřeba. Chápu, že první sloka navozuje technicistní a matematické pojetí textu(rozvíjené např. ve třetí sloce), takže to není samoúčelné, ale přece...


Ta parafráze Vrchlického v posledním textu mě neobyčejně pobavila. V tomto kontextu je absurdita ještě mnohonásobně vystupňovaná.


První text se mi taky velmi líbí, jen si říkám, že "přichází pošta" může být matoucí a svádět k metaforické interpretaci (viz komentář od kmotrova). Osobně bych napsal spíš "přichází pošťák", oba obrazy tak nebudou přímo v kontaktu a zároveň se nevzdálí natolik, aby nedávaly smysl.


Nejblíž k haiku/senrjú má ten poslední text, jen je až příliš dovysvětlený. Co třeba takhle (senrjú):
Přebíhám cestu
černé kočce před nosem ---
Já ti dám smůlu!
Přebíhám cestu
černé kočce před nosem ---
Já ti dám smůlu!


z výpovědí obžalovaných:
1) "To nic nebylo, jen jsme se tak špičkovali"
2)"... ale on už se beztak TOPIL v dluzích."
3)"... tu myšlenku mi vnukl on sám... prý že ho ze mě picne."
1) "To nic nebylo, jen jsme se tak špičkovali"
2)"... ale on už se beztak TOPIL v dluzích."
3)"... tu myšlenku mi vnukl on sám... prý že ho ze mě picne."
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
Kamila Kučerová» narozeniny
Elater [17], vlasatka [16], Miluju te [12], Slečna v buřince [10], mechanická okurka [10], Jsoucno [9], Bruno [8], bazi [5], Prem [3]» řekli o sobě
Singularis řekla o Meluzina :Skvěle ovládá kritické myšlení a polemiku, vyzná se v politice i literatuře, umí poradit a její rady jsou tvůrčí a hodnotné, stejně jako myšlenky v jejích dílech.