přidáno 17.03.2024
hodnoceno 8
čteno 60(9)
posláno 0


Poslední dobou vidím svět jen jak přes okno. Pozoruji ho s odstupem a podivně nezúčastněně.
Proto se mi asi tolik líbí ta cesta. Přes sklo vlaku nahližím do krásy. Oblé kopečky chlubící se čerstvou zeleni, první rozkvetlé třešně, zářivě bílé a dojemné něžné. Rázně proudící říčka ve slunci třpytivá, že to oči svádí ji sledovat a doufat, že zůstane ještě chvíli na dohled.
Stačí pozorovat. Nic víc se po mně nechce. To zvládnu.
Pak sama procházím krajinou a vidím, jak se ohlašuje jaro. Větve mladých bříz ozdobené korálky nových pupenů, stráň posetou kulatými hlavičkami devětsilu, paprsky slunce prodírající se mraky, klouzají po kraji a jako reflektor na divadle.

Vidím ty obrazy. Kouzlo krajiny a slunečného dne. Necítím ale téměř nic. A přitom si pamatuji, že to bývalo jinak. S každým nádechem mě krása naplňovala, dosahovala k srdci. Přinášela radost. Kdysi.
Cosi ve mně by tolik chtělo rozbít to sklo, bolestně pláče pro mou ztrátu. Nezmůže ale nic.
Tak se alespoň usmívám, a protože se to sluší, říkám: "Dneska je tak nádherný den!"
přidáno 18.03.2024 - 20:58
Leslie: Rozumíš úplně přesně. Moc mi teď psát nejde. Což o to, řemeslně bych to asi zvládla, ale neumím do toho dát nic navíc.
Ale máš pravdu, krapet to pomohlo. Děkuju!
přidáno 18.03.2024 - 20:55
Psavec: Děkuju
přidáno 18.03.2024 - 19:51
Já tomu pocitu dobře rozumím, a přenesl se na mě dokonale. Připomnělo mi to jednu mou dávnou báseň, sice vánoční místo jara, ale s podobným vyzněním. Vlastně je to velmi smutné, byť jaro krásné popsané. Ale to je možná právě ono, někdy je duševní bolest (třeba i potlačovaná) v kontrastu s něčím pěkným, co by v člověku MĚLO vyvolat pozitivní emoce, o to neodbytnější. Trochu působí jako počátek lehčí formy deprese (v případě, že by to byl stálý stav). Nemožnost prožívat pozitivní emoce. Je-li to ze života, přeji, ať je líp. To vypsání často pomůže…
přidáno 18.03.2024 - 18:28
Kouzlo krajiny dokáže chytit za srdce.
přidáno 18.03.2024 - 10:43
Hanulka: Děkuji. Děkuji za zastavení. Jaro je tu a s ním i naděje.
přidáno 18.03.2024 - 10:42
človiček: Děkuju! Příroda mě ještě pořád dovede, když ne nic, aspoň utěšit.
přidáno 18.03.2024 - 08:23
mannaz : hezká fotografie, dokáži se vžít do toho, jak píšeš. Včera jsem byla na Vyšehradu, a trochu podobně jsem na některé nahlížela, ač mne vždy to místo uchvátí. Měj se fajn a hezké jarní dny. Děkuji.
přidáno 18.03.2024 - 00:04
Snažím se to vysvětlit, rozluštit. Jen otrava člověka otráví, vypne. potenciál tam je obrovský, za mříže vklíněný. Radu dát, přírody se ptát.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jarní den : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Ztráty a možná nálezy

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku