...tu už nikdo neocení. Bez metafor, pouhé zhuštění emocí.
přidáno 17.12.2017
hodnoceno 28
čteno 1600(32)
posláno 0
Na pokraji kolapsu
brečíš do hučení fialového deště
že by měli začít stavět pomníky
za věrnost

Ano, čteš dobře
po tom všem co se všude děje
nikdo neocení to co by mělo být
lidem nejpřirozenější

Protože pak si jedinec může přijít
jako tupec, blbec, nula a sráč
že osm let neviděl
jiný kozy než ty její

přidáno 28.12.2017 - 23:04
tohle je muj oblibeny clanek o vernosti
http://www.tantra.cz/svet/vernost.html

:-)
přidáno 25.12.2017 - 16:27
JO VĚRNOST A UPŘÍMNOST TO K SOBĚ PATŘÍ MĚ SE BÁSEN LÍBÍ A TO MI STAČÍ
přidáno 21.12.2017 - 18:29
podle mne je vernost o necem jinem, nez ze 8 let nekouknut na jine kozy --
přidáno 21.12.2017 - 15:37
Homér: Prirodzenosť vernosti by mala byť samozrejmosťou vzhľadom na fakt, že sme ľudské bytosti a teda na rozdiel od zvierat vieme krotiť svoje pudy. Na druhej strane, je to aj o ľudskom charaktere a všetko závisí od jednotlivca.
Jeden môj priateľ však napr. dávnejšie vyjadril myšlienku, že človek vernosť nemá zakódovanú a monogamia mu nie je prirodzená, nakoľko v stredoveku sa síce ženy vydávali ako panny, ale manželstvo v dôsledku chorôb a pod. vydržalo v priemere 8 rokov, kým zomrel jeden z partnerov. S tým sa však tiež nedá celkom súhlasiť, pretože generácia našich babičiek a ich mám tiež vstupovala do manželstva poctivo a partneri prežili celý život v dobrom aj v zlom, takže sa to evidentne dá. (Otázkou je, nakoľko a či vôbec mali na výber, vzhľadom na silné spoločenské konvencie.)
přidáno 20.12.2017 - 22:43
Lasak: Nevím, co jsme my lidi zač, asi každý něco trochu jinýho, takže je těžký škatulkovat. Jistý je akorát to, že jsme se nevyvinuli z labutí, ale z opic, tak s tím teď prostě bojujeme. Kdybychom to měli jak labutě, bylo by to asi o dost jednodušší, ale zase by se o věrnosti nepsaly žádné básničky a nevznikaly by kolem nich takovéhle zajímavé diskuse :-)
přidáno 20.12.2017 - 22:13
Orionka: osobní názory jsou celkem ničím oproti studiím. Největší problém jen ten, že pokud nejsme monogamní tak co jsme? Zaletnici? Bigamisti?... Pro jakoukoliv verzi máme příliš mnoho věcí říkajících že je to možné. A větší procentualni zastoupení dané skupiny nic neřeší hlavně z jednoho logického důvodu pokud je něco majoritní neznamená to že minorita neexistuje, je nepřirozená ve smyslu uměle vytvořená či je to jen výjimka čili chyba přírody. + Je tu důvod zkreslení kulturou, náboženstvím společností celkově. Ovšem tenhle argument je kritizován kvůli tomu že se tyto hodnoty pravděpodobně nemění tolik se společností. A zvyklostmi. V odborných kruzích se dokonce dlouho debatuje zda společnost utváří a ohýbá přirozenost, nebo jestli je společnost utvářena podle přirozenosti...
Je snadné se přiklonit k tomu či onomu jak to citime, ale upřímně kdo jsme abychom mohli tak snadno rozhodnout, když to nedokáží lidé kteří tomu zasvětili život a mají navíc mnohem lepší odbornost?
přidáno 20.12.2017 - 14:00
Zajímavý kolik komentářů se tu sešlo, to je téma! Stokrát probíraný, stokrát popsaný a vždycky chytlavý. No mně se ta básnička moc líbí, mám radost že jsi takovou napsal, právě proto, že kolem mě je neskutečný množství lidí co nevěru berou jako děsnou frajeřinu a pak neskutečný množství lidí co tu frajeřinu obdivujou. Největší frajer je ten nevěrný. Sakra, to je skvělej člověk. Nechápu to. A ti věrní to jsou vlastně takoví životní outsideři. V určité skupině lidí se stydim za to jakej život vedu. Je to nuda. Ale u někoho jsem schopná nevěru pochopit, ale to je spíš tak že se ještě nestačili rozejít s někym s kym jsou nešťastný.
přidáno 20.12.2017 - 10:13
Jsoucno: Sakra, na Jsoucno jsem zapomněl, ale ty bys to přežil. Sem s ním, s aforismem. A dík za komentík.
přidáno 20.12.2017 - 10:01
Amelie M.: Ty to víš sama nejlíp. Díky za komentář, snad už jsem odpověděl všem, prý se to má dělat. Hezký svátky.
přidáno 20.12.2017 - 10:00
ŽblaBuňka: věrní mohou být i ti co zahnou, jde o úhel pohledu...

Tomu nerozumím. To je oxymoron...
přidáno 20.12.2017 - 09:58
Severak: Dík, zatím sráč ještě nejsem. To víš, že někdy vidím nějakou a říkám si, no ty vole. To asi dělá skoro každej chlap, že když vidí nějakej svůj typ někdy i netyp, tak se zamyslí. Ale zatnu zuby a valím dál:-).
přidáno 20.12.2017 - 09:33
casa.de.locos: SSS: To mi taky jedna rozvedená ženská říkala, hádejte se, jinak je pak konec. Tu zas obšťastňuje jinej kámoš, ona ho strašně miluje, oblejzaj se, chodí za ručičky, ona je od něj tak o dvanáct let starší. Teď jí podvedl na nějakým školení, i když tam byla s nim, ale šla spát dřív a on šel spát k té vdané přespolní kolegyni, která prý měla také dvě děti. Pak v šest ráno nenápadně vlezl do pokoje kluků, takže se o ničem neví, a to byl asi základ tohoto šedavého díla. My se hádat přestali asi loni (opravdu?) a neřekl bych, že je to krok k horšímu. Dneska mě viděla, jak si do práce beru trávu, to jako budeš hulit v práci? Né, venku, až půjdu pro ten stromek. Dřív by asi nadávala, ale rezignovala:-). Toť vše.
přidáno 20.12.2017 - 09:21
Orionka: Jo, jo, to jsou ty moudra z Penthause a Cosmopolitanu, potom to takhle dopadá, lidi tomu věří, a pak se jich padesát procent rozvede, nechápu proč se teda berou. I když to samozřejmě není tak jednoduchý. No nic, jsem podělanej etik, tak asi tak, ale kdo ví, jestli to někdy nezkazím, proto radši se ženami nemluvím, aby mě náhodou neukecaly.
přidáno 20.12.2017 - 09:13
Lasak: Zrovna na Beatu hráli Prince, když jsem to ze sebe tlačil. Purple rain. Vím, že jste to řešili, šel jsem radši se štilerem ven, přesně tak. Vím i o jednom manželství, zase jinej kámoš holt, kde si večery zpestřují badoo dívkami z internetu, muže on by do trojky nepřežil. To je teda spravedlnost co? Jo, záleží, jak si to nastaví. Takový dvě hezký a hodný holčičky maj. Fuj se pobleju při psaní komentářů na komentáře.
přidáno 20.12.2017 - 09:04
Zamila: Normálnost by mě zabila do pár vteřin, promiň. Mám tu mnohem lepší básně než je tato. Dík.
přidáno 20.12.2017 - 09:01
štiler: Ano. Například kámoš, dřív to tedy bylo mezi námi žhavější, byl letos z jara v Železný zrůdě na běžkách, odpo se opili a večer šli do bordelu, tam si ještě s jedním koupili cikánečku. Měl kondom a stejnak mu pak z něj tři měsíce něco kapalo, čekalo se na výsledky testů HIV. Ten druhej se na ně spíš jenom koukal. Doma se přiznal, nějak se to okecalo jak říkáš a teď se spolu válí all inclusive na Mauriciusi. Hypotéka se dvou prostě lépe splácí. Na tamto se zapomene. Při každý možný příležitosti by jí podvedl znovu, to prostě nechápeš, proč spolu jsou. Hlavně, že on i ona jsou Ing, úplně blbý, hlavně ona. Sakra, když se mu nelíbí a nepřitahuje ho, tak proč s ní je? Že mu v kocovině uvaří cibulačku? Atd.
přidáno 19.12.2017 - 00:54
Lasak: To je zas jiný úhel pohledu, ale v básni je výslovně řečeno, že věrnost by měla být lidem nejpřirozenější. Evoluce říká něco jiného, speciálně mužům to říká. Že její hlas mnozí neposlouchají, vzepřou se mu, protože to po nich žádá společnost, partnerka, strach, zkušenost, zásadovost, cokoliv, to je zas jiná věc - a je to určitě dobře. Ale nejpřirozenější to podle mě není. Potom by na tom totiž ani nebylo moc co oceňovat, kdyby to bylo tak jednoduché. Jenže ono je to právě naopak: věrnost znamená vzepření se přirozenosti, jak si ji žádá evoluce :).
přidáno 18.12.2017 - 22:00
Na srazu se to řešilo tys asi zrovna byl jinde. Já osobně jsem ( asi kvůli osobním zkušenostem a své zasadovosti ) silné proti nevěře. Ale zároveň respektuju jiné nastavení vztahu pokud si to ti lidi narovinu vyjasní... Báseň je dobrá. Co je fialový déšť? Uvažuju co nemetaforickeho to může být
přidáno 18.12.2017 - 21:55
Orionka: aktuální vědecký svět o tom k čemu jsme určení debatuje a neví. Z toho duvodu že jsou lidé věrní i nevěrní. ( Nepoměr nic neřeší dokud nepřesáhne cca 95:05 )
přidáno 18.12.2017 - 21:52
věrní mohou být i ti co zahnou, jde o úhel pohledu...
jnak, ano, dílko se mi líbí
přidáno 18.12.2017 - 16:03
stačí, když věrnost ocení ten druhej.. ostatní do toho nemaj co kecat
přidáno 18.12.2017 - 10:05
Vcelku kvalitní poezie. Vidíš, že umíš psát i normálně :-D Ještě obdobnou fotku a budeš na dobrý cestě ;-)
přidáno 18.12.2017 - 09:20
bejt poctivej není známka tuposti, nulovosti nebo sráčství. IMHO sráč by jsi byl kdybys byl nepoctivej.
přidáno 17.12.2017 - 23:27
Skvělá myšlenka...Kdysi jsem na věrnost napsal aforismus..
přidáno 17.12.2017 - 20:15
Pravda. A myslím, že je v pohodě, když se hádaj. Až přestanou, bude jim to jedno a začnou šukat s kým se jím zlíbí.
přidáno 17.12.2017 - 18:48
dneska jsem zrovna o věrnosti přemýšlela, byla jsem u šéfové a toho jejího, a divila se jak to přijde že se furt hádají a věrní si jsou
přidáno 17.12.2017 - 18:20
nevěrnit je normálka, pak se to nějak okecá a je klid, ne? Nasrat na lidi a na jejich zasraný city.
přidáno 17.12.2017 - 12:02
Převratná myšlenka. Co jsem o tom kde četla, tak vždycky jenom, že věrnost lidem přirozená není. A že by jim měla být nejpřirozenější, tak to už teda vůbec.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Věrnost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vztah
Předchozí dílo autora : Dopoledne s Tylem

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Lacosta [16], Alice [12], naplicichleknin [7], ÁlaV [3]
» řekli o sobě
Lusy řekla o MakiLayla :
Znám ji jen pár hodin a už vím, že je to skvělá osůbka, které můžu věřit a svěřit se jí.. Je to prostě skvělá kamarádka
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku