Zachycení nálady, pocitu. Volnou formou...
přidáno 05.09.2017
hodnoceno 6
čteno 753(10)
posláno 0
Za okny míhá se spadané listí
V poryvech podzimních
Ztrácí se záře, ztrácí se jas
Zmírá nám do zimy, zmírá jen zas!

Řekněte bohové, řekni mi Vesmíre,
Zda-li si vzpomeneš, proč růže z Jericha
Rozkvétá a potom zase jen usychá
A voda má tu moc – a proto uniká…
přidáno 06.09.2017 - 13:29
DDD: Jo takhle. Přiznám se, že jsem to napsala v mžiku a formální stránku tolik neřešila. Slovo v posledním řádku jsem nezvolila podle rýmu, zvolila jsem ho protože přesně vystihuje to, co říká (motiv úniku). Nevím, jakým jiným slovem bych to nahradila (prchá, utíká, ...?). Nevím, abych ten závěr spíše nezazdila, kdybych tam dala jiné, když tak nad tím přemýšlím... Každopádně děkuji za postřeh a podnět k zamyšlení. Budu mít pro příště na paměti. ;-)
přidáno 06.09.2017 - 12:54
Nikytu: Já to ale vůbec nemyslel tak, že bych nepobral, o čem to je. Není mi jasná formální stránka, jestli se to jako rýmuje (protože to tak chvíli i vypadá), nebo ne (pak bych to napsal jinak, aby to takové zdání vůbec nevzbuzovalo). Nevím, nějak mi ta druhá sloka prostě hapruje... :-)
přidáno 06.09.2017 - 09:55
DDD: Děkuji za návštěvu a za komentář. Připojuji tedy vlastní výklad básně, ačkoliv to obvykle nechávám na čtenářích, co si z básně vezmou. ;-)
První sloka mi symbolizuje zklamání, deziluzi. Druhá sloka pojednává o otázkách "Proč?" které si někdy pokládáme, ale nemá nám je kdo zodpovědět; a dále o naději. Růže z Jericha symbolizuje naději a zvolila jsem ji pro její schopnost přežívat i největší sucha (naděje - ta také umírá poslední). A potom je tu voda, ta má zde dvojí význam. Jednak je tím, co dává život (i naději musíme něčím živit). Druhý význam vody je, že má svou svobodu. To my jsme ti, co ji potřebují, ona však může být i bez nás... A tuhle svobodu my nemáme, stále jsme na něčem závislí a stále nám něco udává podmínky a ovlivňuje náš osud...
Tak snad je to takto už srozumitelnější. :-) Každopádně děkuji za názor, jsem ráda, když báseň nutí k zamyšlení. :-)
přidáno 06.09.2017 - 08:10
Nejsem dvakrát moudrej z té druhé sloky. Nějak mi není jasné, co k čemu patří. Ten poslední verš mi tam pak vůbec nepasuje. Asi si ji musím ještě párkrát přečíst. Třeba tomu přijdu na kloub :-)
přidáno 05.09.2017 - 22:20
Eleanthir: A bude hůř: Winter is coming! :-D
přidáno 05.09.2017 - 22:03
Pozdní léto! Žádný podzim. Ještě ne!! :-P

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
* Začátky konců * : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : * Tlející *
Předchozí dílo autora : * Spinkej, děťátko *

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Meluzina :
Moc jí v poslední době vděčím za novou vervu, se kterou píši své básně :) Moc si cením jejích komentářů a názorů, se kterými většinou i souhlasím :) A ani její díla jí nemohu vytýkat- protože ta také stojí za velké uznání :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku