Pocit kdysi naškrábaný na prošlou jízdenku při návštěvě zámku Velké Losiny. Básní bych to asi nenazval...
přidáno 01.12.2015
hodnoceno 30
čteno 1442(37)
posláno 0
Sundali kroj
té bledé dívce
i šat duše
ten spálili na troud

v tenatech ohně
ztichl křik svíce
však lepší je shořet
než
vyhasnout...
přidáno 03.03.2016 - 15:31
Nikytu: Máš pravdu, i to tam je... Díky!
přidáno 23.02.2016 - 17:46
Poslední slova"...lepší je shořet než vyhasnout..." To má sílu, je v tom odhodlání nebát se stát si za svým a být sám sebou. To se mi líbí! ;-)
přidáno 01.02.2016 - 15:40
koiška: To mě těší... Děkuji!
přidáno 31.01.2016 - 15:48
Pěkné a druhá sloka je nej. :)
přidáno 08.12.2015 - 15:47
Homér: Jen jsem se zeptal strejdy Googla, abych byl v obraze. Jo, jukl jsem na Ritalin, pěkný svinstvo!
přidáno 08.12.2015 - 14:36
Homér: Ano... I tak je možno na věc pohlížet :-)
přidáno 08.12.2015 - 12:59
Radši chcípnout než být cool.
Radši psát sračky, než cpát do básní cizí moudra.
přidáno 08.12.2015 - 12:52
shane: Nejspíš za to mohl i heroin...
Opravdu? Někdy mi přijde, že jsi spolknul Šalamouna i s ......
Dost za to může taky Ritalin, začínají ho znovu cpát dětem i v ČR, kámoš jednoho takovýho ritaliňáčka učí. Rozvod rodičů, nechtěná sláva. Užij si to. https://www.youtube.com/watch?v=aJGl0FQK9Ew Podle mě jeden z nej koncertů.
přidáno 08.12.2015 - 12:35
puero: Díky... pokud to vnímáš takto, jsem potěšen...
přidáno 07.12.2015 - 09:16
Milá resonance 17. století ve století 21.
přidáno 05.12.2015 - 18:29
Amadeo´´: Ano píchl jsem si a tys pochopil! Ovšem pouštět se do hlubších rozborů, když jde o citaci citace osoby třetí a ještě přes překladatele, navíc starou dvacet let...Ano, Kurt Cobain měl zajímavé výroky, o tomhle by se dalo hodně diskutovat, vždyť jej vzápětí popřel tím, že sám zhasil svoji svíci za pomoci brokovnice. Nejspíš za to mohl i heroin...Mne zaujal i odkaz na kohosi, kdo se sháněl po překladu do latiny a chtěl si to nechat vytetovat! To už je fakt silný kafe!:-P
♣ Hezký večer s velkou trojicí /anděl, čert a Mikuláš!)...:-)
přidáno 05.12.2015 - 17:25
shane: To už se ale pouštíš do velmi hlubokých a kalných vod a myslím, že to už sem nepatří... i když rozumím, co jsi tím chtěl asi říct. Jsem rád, že Tě má báseň zaujala a děkuju za čas strávený u ní a za zajímavý komentář...
přidáno 05.12.2015 - 16:08
Amadeo´´: Ano, myslel jsem tvůj osobní přínos, to, co je v básni tvé!
Jinak téma je smutné a co bys taky čekal, když spousta lidí je ještě pod vlivem přežité a nedokonalé víry, kterou Ježíš založil na lásce, upřímnosti a porozumnění druhým, ovšem v praxi byla a je i zdrojem zla, utrpení mocenským nástrojem k zajištění moci a blahobytu některých jedinců. A Vatikán má dodnes své exorcisty a školí další!
Vážím si těch, kteří podle téhle víry i žijí a rozdávají lásku a porozumnění, mají pravého boha ve svém srdci, Bohužel mnoho lidí si plete víru s klamavým předvolebním programem politických stran. Obléká si ji jako kabát do nepohody a odkládá ji, když je jim na obtíž. K tomu, abych byl dobrým člověkem, nepotřebuji se organizovat v žádné sektě, a je-li někdo veřejně zlý, je lepší než všichni pokrytci předstírající to, čím nejsou!
přidáno 05.12.2015 - 15:03
shane: Myslíš tím můj osobní překlad toho citátu? To určitě ne... Je ale pravda, že jsem ho v tomto díle použil záměrně, bylo to totiž to první, co mě napadlo. Tehdy mi přišlo zajímavé tuto citaci „moderní doby" použít jako kontrast s dobou a místy, kde se konaly inkviziční procesy. Těžko říct, zda by si oběti těchto procesů s takovou lehkostí s jakou si mnozí v dnešním světě dávají tento citát na různé profily, řekli - „je lepší shořet než vyhasnout“. Toto mi mimochodem přijde zajímavé i dnes. Spolu s tím na té básni ale také vidím spoustu nedokonalostí v tom, že obsahuje příliš mnoho známých a v poezii vytížených slov a obrazů, na což myslím naráží i Zamila. Pravdou je, že bych ji mohl upravit a dát ji nový kabát, ale u starých básní to dělám nerad, zvlášt když vznikly v určitém okamžiku a zachovávají jeho autentičnost. I proto je odsouzena být už navždy taková, jaká je, i s těmi nedokonalostmi...
přidáno 05.12.2015 - 14:33
Zamila: Díky za zastavení...
přidáno 05.12.2015 - 00:54
Nj, někdy je těžké vyjádřit své pocity vlastními slovy, řekl-li to již někdo lépe! To je tvůj překlad? :-)
přidáno 05.12.2015 - 00:47
Nj, někdy je těžké vyjádřit své pocity vlastními slovy, řekl-li to již někdo lépe!
přidáno 04.12.2015 - 19:59
Orionka: Kurt pouze citoval Younga ....
přidáno 04.12.2015 - 18:46
No, já nevím ... Přemýšlím, co z toho je vlastně nepřevzato ... Myslím, že píšeš i lépe.
přidáno 04.12.2015 - 08:32
Amadeo´´: V tom případě také děkuji za rozšíření :).
přidáno 03.12.2015 - 10:46
Orionka: Já měl dodnes také za to, že autorem tohoto citátu je Kurt Cobain... Ignácius má ale pravdu. Jedná se o slova z písně Neila Younga, která Kurt Cobain použil a "proslavil" ve svém dopise na rozloučenou. Inu, člověk je nádoba nevědoucí a omylná a stále potřebuje rozšiřovat obzory :-)
přidáno 03.12.2015 - 10:42
Ignácius J. Reilly: Díky, jsem rád, že se líbí...
přidáno 02.12.2015 - 22:58
Neřekl to Kurt Cobain?
přidáno 02.12.2015 - 15:57
Neil Young: je lepší shořet než vyhasnout..... pěkné :)
přidáno 02.12.2015 - 15:24
oslov radek: Díky...
přidáno 02.12.2015 - 15:22
DDD: Děkuji... za zastavení a shovívavost :-)
přidáno 02.12.2015 - 15:17
Amelie M.: Díky moc... Máš pravdu, ten nesoulad v první části cítím a cítím ho vlastně nejenom tam. Abych byl upřímný, přemýšlel jsem, zda sem mám tuto báseň/nebáseň vůbec vložit, protože vnímám, že v ní mnoho věcí nesedí a sám bych ji nejspíš charakterizoval spíše jako takový zvláštní, rozervaný, divný výkřik vytvořený z nepříjemného pocitu, navozeného atmosférou těch míst, než básní. O to víc mě těší, pokud se aspoň část z ní líbí...
přidáno 02.12.2015 - 09:14
líbí.pocitová
přidáno 02.12.2015 - 07:59
Samozřejmě, že je to báseň. A moc pěkná. Malinko mi z toho trčí ten čtvrtý verš první sloky, ale není to nic, co bych nedokázal zvládnout. Líbí se mi :-)
přidáno 02.12.2015 - 04:15
ta druhá sloka je naprosto boží.. úplně mi nesedl třetí a čtvrtý verš v první sloce, ale jinak se mi to líbí moc :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V tenatech : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nedívej se
Předchozí dílo autora : Sivý balet

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku