Další soutěžní básnička pro iDnes, víz http://www.versoteparna.cz/. Zadáním byl opět rispet (ABAB CC DD) a použití slov: ruka, krasavice, světlo, klášter, atom.
přidáno 12.02.2015
hodnoceno 21
čteno 922(20)
posláno 0
Pro spásu nejdeš do kláštera, ale do baru
modlit se k falešným úsměvům krasavic
rukou jak chapadlem tragických nezdarů
zhasínáš světlo věčných svic.

Vidíš je? Už zase víří v neonovém stínu
atomy žhavých lásek na hodinu.

A ze dna sklenic euforie stoupá do duše
co životem si beze stopy prokluše.
přidáno 17.02.2015 - 08:54
shane: Dík za komentář :). Vím, že slabiky úplně nesedí, v tomhle mě ta slova omezují asi nejvíc - nevím, jestli jsou povolené třeba zdrobněliny apod., v soutěži z toho někdo dělá i přídavná jména. Já se držím zadání, ale někdy něco přečnívá.
přidáno 16.02.2015 - 18:55
Orionka(43): Už jsem četl v originále, jsme tam hezky za sebou, Ty, Am* a já to uzavírám...Dneska už se přidává i Yana.
Já mám svůj pokus v deníčku, byl i v chatu. :-)
Hezky jsi to poskládala, jen bych asi srovnal verše na slabiky.
S klišé nemám problém, světlo svic je pro mne takovým vhodným doplňkem textu, když je zmíněn klášter...
přidáno 14.02.2015 - 14:13
Zamila: S tím klišé máš asi pravdu. Každopádně díky za zastavení :).
přidáno 14.02.2015 - 12:27
Prostřední strofa je moc pěkná. Ta báseň vcelku kvalitní :-) Ale to "světlo věčných svic", to snad čtu úplně všude - a teď nemyslím tu vaši soutěž ...
přidáno 14.02.2015 - 10:05
taron: Moc děkuji :).
přidáno 14.02.2015 - 10:04
Yana: Děkuji. Mně se zase moc líbila ta tvoje soutěžní báseň v minulém kole, měla jsi ji dát i sem, povedla se.
přidáno 13.02.2015 - 22:05
umíš...
přidáno 13.02.2015 - 14:02
Hm, klobouk dolů, tak to jsi poskládala perfektně, nejen stylově, ale i obsahově
přidáno 13.02.2015 - 11:45
Jiří Turner: Děkuji za pochvalu. Abych řekla pravdu, singulár mě vůbec nenapadl, obsahově mi tam seděl plurál a nic jiného jsem ani neřešila :). A "svic" je spisovný tvar, i když asi méně používaný, no ale v básni s klášterem a tak mi to opravdu přijde v pořádku. Nebýt vás čtenářů, netrkne mě nic :).
přidáno 13.02.2015 - 11:39
DDD: Moc děkuji! Já myslím, že se podceňuješ, určitě bys to uměl. Je to spíš o rozdílném přístupu, pro mě je poezie spíš hra, ráda zkoumám různé její možnosti.
To poslední dvojverší podle mě naopak nese hlavní myšlenku a celé to uzavírá. Asi to vnímáme každý jinak.
A ten projekt je opravdu zajímavý, fascinuje mě, jak různorodé věci mohou vzniknout ve zdánlivě pevně vymezených mantinelech.. čeština je prostě úžasná :).
přidáno 13.02.2015 - 11:04
Meluzina: Díky, tvůj názor mě moc těší :).
přidáno 13.02.2015 - 11:04
koiška: Děkuji.
přidáno 13.02.2015 - 11:03
Severak: Tak to je, dík za návštěvu :).
přidáno 13.02.2015 - 09:06
Věru dobré, "svic" působí sice trochu archaicky, ale to té formě sluší. Navíc, je to jistě záměr, kdybys chtěla, napsala bys to asi celé v singuláru. Tedy: krasavice/ věčná svíce :)
přidáno 13.02.2015 - 08:45
Parádní. Obdivuju každého, kdo dovede napsat báseň na objednávku. A navíc dobrou a smysluplnou. To já nikdy nedokážu. Je to moc hezky napsaný. Vadí mi to poslední dvojverší, přijde mi trochu nadbytečné, ale to asi není vina tvoje, ale spíš té zadané formy.

Vůbec jsem neměl o tomhle projektu tušení. Mrkl jsem na to a je zajímavé číst, co se z toho zadání dá vyplodit. Pro mě osobně vyhrála báseň Hirošima 1945. Tuhle jsem tam nikde nenašel, ale byla by hned těsně za ní.
přidáno 12.02.2015 - 22:05
Moc dobře zpracované. Má to pěkně upravenou a přece nevšední formu i zajímavý obsah. ;)
přidáno 12.02.2015 - 19:23
Orionka: Pravdivé a hezky napsané.
přidáno 12.02.2015 - 19:13
A ze samoty lidí, měl každej barman zlatej důl -- Ivan Hlas
přidáno 12.02.2015 - 16:58
Orionka: taky z toho mého vyšla pěkná kravina :))

svic je tvar, který se moc nepoužívá, je to o zvyk, s tebou bych se o gramatiku fakt nepřela, nenene :D
přidáno 12.02.2015 - 16:48
Amelie M.: Díky! U svic problém nevidím, češtinu nijak nekomolím. Spíš ta myšlenka je trochu kostrbatá, ono naroubovat smysluplně klášter na atom není jen tak. Tys to teda sfoukla raz dva, klobouk dolů, na to nemám :).
přidáno 12.02.2015 - 16:40
no, já myslím, že dobrý! :) jediný, co mně trošku kulhá, je "svic", je to sice gramaticky správně a potřebovala jsi to do rýmu, ale moc mi to slovo nezní, "svící" by bylo lepší, kdyby to bývalo šlo..

má to vtip, formu i myšlenku.. dám ti hlas..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pozlacené modly : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Krasoblila
Předchozí dílo autora : Pivo nahoře bez

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Delivery :
Teress! nejvetsi spisovatelka! a ja se tesim az za to budes brat tucny prachy:D huu to se budem mit!:-) davej to tak jako do ted;) ses nejlepsi segra na svete)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku