přidáno 15.12.2013
hodnoceno 11
čteno 1139(18)
posláno 0
Je to spravedlivý soudce,
Někdy zbojník,
A ani jeho dvojník
nepodlehne choutce.

Smrt a život,
Nerozluční společníci,
Jeden idiot,
Druhý nevěřící.

Jako dva bratři
Ruku v ruce psychiatři
Poslouchají každou při
Navěky sem na Zem patří.

Putují světem,
Nikým nespatřeni
Jen Adamovým dětem
Vyvoleni.

Bílé světlo na konci tunelu září,
Lidé do něj vstupují s netečnou tváří,
Vztahují ruce a nadšeně vytváří
Svou duši se svatozáří

To jest konec života,
Smrt převzala vládu,
Všude je jen prázdnota,
Nikdy nevěř hadu…

…s chutným jablkem v hrsti,
Pak už budeš v pasti.

ikonka sbírka Ze sbírky: Básně
přidáno 21.05.2015 - 22:00
Souhlasím s Náčelníkem. Působí sice krutě, ale věcné výtky opravdu posouvají psance vpřed.. :) Pochybuji, že by stál jen o to někomu zvednout mandle a Ty jsi podle mě člověk, co to chápe.. :)
I tak je to fajná báseň, těším se na další.. ;-)

Pozn.:
a) Pokud je tedy tím "zbojníkem" myšlena Smrt a Život je jejím dvojníkem, co má být tou choutkou, jíž Život nepohrdne? :)
b) Psychiatři tam sedí.. ;-)
c) Adamovými dětmi rozhodně nejsme (byť křesťané pochopitelně věří, že jsme..).
přidáno 10.02.2014 - 10:46
pěkné a vtipné
přidáno 19.12.2013 - 13:09
Souhlasím s některými předešlými komentáři. Námět výborný, ale zpracování kulhá.
přidáno 19.12.2013 - 10:41
BorůvkaB: A ještě jedno mimochodem - to že tu nemá Ďáblíka neznamená "žádná kritika". K čemu zveřejňovat díla na psancích, když ti k tomu nikdo nic neřekne, jen tě pochválí?
přidáno 19.12.2013 - 09:40
BorůvkaB: Zkoušíš diskutovat s Náčelníkem na téma smrt. Dobře ti radím, prve nastuduj, co má za básně :) - Vzhledem k tomu, že tady je ten modrej panďulák, držel jsem se zpátky a nebudu se do Dream už víc opírat, i když jsem mohl vyčíst dvojnásob. .
A mimochodem člověk, který si to jako jediný uvědomuje? Vezmi v potaz sloni! Jsou dost velcí, abychom si jich všimli a ti pro své mrtvé pláčou. - co se umírání týče, myslím, že vím, že všichni umřeme. Myslím, že to vím lépe než ty :)
přidáno 18.12.2013 - 17:19
Náčelník Holá Ruka: S rýmy máš pravdu, ale dál už ti budu oponovat. :)
Částečně s tebou souhlasím, že není úplně jasné, čí dvojník, ale na druhou stranu je to prosté a jednoduché. Aneb: ŽIVOT-SMRT. Tak už to napovídá v názvu. :) Jistě, je to diskutabilní, zda si život a smrt mohou být dvojníky, ale proč by nemohli? Jen dělají opačné věci, no, to je toho. :D
Kontext s psychiatry se jednoduše podařil mě. Proč by to nemělo zapadat do kontextu? :) Nakonec, když si nevíme rady se svým životem, obracíme se občas jako sebevrazi k smrti. A kdo okusí její blízkost, okamžitě najde pro svůj život nové uplatnění. :) A dva lidé rozhodnutí spolu zůstat většinou oslovují život a počnou dítě. :) Proč by to tam nemělo zapadat? :) Mě to tam ladí a líbí se mi, jak to Dream použila. :)
A proč bys nebyl Adamovo dítě? Kdyby ses na to podíval z bibličtější stránky věci, jsme jimi všichni. Já, ty Dream a miliardy dalších. Smrt je samozřejmě nevyhnutelná pro všechny, ale Dream je člověk a jako člověk to napsala. :) Pochop, Náčelníku, jediné, co musíme, je zemřít. To je předurčeno všem živým organismům, včetně rostlin. Ale jen lidé jsou si toho vědomi více než ostatní. :)
A možná by ses měl opravdu omluvit za to, že si zlý a podívat se na kritiku. Protože Dream tu nemá ďáblíka jako já. :)
přidáno 18.12.2013 - 17:12
Já souhlasím s kontextem. :) Rýmy ti stále ještě místy skřípou zuby, ale darovanému koni na zuby nehleďme. :) Obsah je pěkný, báseň sama o sobě dobrá a zajímavá. :) Dokázala jsi mě zaujmout a mou pozornost si udržet. :) Jen tak dál. :)
přidáno 16.12.2013 - 10:55
Myšlenkově zajímavá báseň, ale (asi se opakuji) myslím, že rýmovat se má dobře nebo vůbec. "...v hrsti - v pasti... je masakr...
přidáno 16.12.2013 - 10:25
Není to špatné ale vypilovala bych to :-)
přidáno 15.12.2013 - 11:41
Námět je zajímavý, zpracování bohužel pokulhává - verše jsou také jednorázové a máš tam pár nelogičností.

"Je to spravedlivý soudce,
Někdy zbojník,
A ani jeho dvojník
nepodlehne choutce."
- To mi prostě nedává smysl, čí dvojník? Není myšlen spíš druh, společník? A že by zbojník nepodlehl choutce?

"Ruku v ruce psychiatři"
- To si zase nedokážu úplně zařadit do kontextu...

"Jen Adamovým dětem"? Smrt čeká na všechny, já se za Adamovo dítě nepovažuju, páč můj táta je teda David, a myslím, že je spousta jiných živočichů, kteří, když už, jsou hovádka Boží, a všichni umřou! (Pravda je ošklivě krutá.)

V neposlední řadě si neumím představit nadšenou netečnou tvář...

Nelekej se, že jsem takový zlý, čím lépe se dokážeš vyjadřovat, tím lepší budou tvé básně. Vybrala sis moc těžké téma - Život a smrt. Nevím jestli je psance, který by jej dokázal zpracovat na jedničku.
Piš!
přidáno 15.12.2013 - 11:28
Zkombinovala jsi tady všechno možné od lékařského prostředí po bibli a docela ti to vyšlo, líbí :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Život/Smrt : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šin šin te... 1
Předchozí dílo autora : Slova

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku